E32/E34 servotronic <--> normaali simpukka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • muuris
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 3501
    • Jyväskylä

    E32/E34 servotronic <--> normaali simpukka

    Onko joku tutkinut, saako tavalliseen simpukkaan laitettua servotronicin mankkuventtiilin? Meneekö heittämällä, pienellä vaivalla vai ei lainkaan?
    E30 325iX '86
    Instagram
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    #2
    Originally posted by muuris View Post
    Onko joku tutkinut, saako tavalliseen simpukkaan laitettua servotronicin mankkuventtiilin? Meneekö heittämällä, pienellä vaivalla vai ei lainkaan?
    Ei lainkaan, runkoa myöten erilaisia.

    Comment

    • muuris
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 3501
      • Jyväskylä

      #3
      Originally posted by superb View Post
      Ei lainkaan, runkoa myöten erilaisia.
      Jeps, kiitos nopeasta vastauksesta. ETK:n kuvissa ei juuri eroa huomaa, mutta eipä tuo ole tae mistään. Kaikki servotronic- ja non-servotronic -simpukat on myös eri numerolla, vaikka mankkuventtiili on erikseen. Kai se on vaan uskottava ettei käy
      E30 325iX '86
      Instagram

      Comment

      • superb
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 2827

        #4
        Originally posted by muuris View Post
        Jeps, kiitos nopeasta vastauksesta. ETK:n kuvissa ei juuri eroa huomaa, mutta eipä tuo ole tae mistään. Kaikki servotronic- ja non-servotronic -simpukat on myös eri numerolla, vaikka mankkuventtiili on erikseen. Kai se on vaan uskottava ettei käy
        Juu, normaali simpukasta puuttuu kokonaan se magneettiventtiilinpaikka valusta.

        Comment

        • Erich
          BTCF Member
          • Apr 2005
          • 783
          • Hämeenkyrö

          #5
          Spekulointia...

          Originally posted by muuris View Post
          Kai se on vaan uskottava ettei käy
          Ei suoraan, mutta eihän sitä mikään pakko ole simpukan kylkeen ruuvata? Siis jos alkuperäisyys ei ole ehdoton vaatimus. Toiminnaltaan se on vain painepropo. Tekee sille venttiilille oman pohjalaatan ja letkuttaa paine- ja tankkilinjan väliin. Sen jälkeen on murheena enää oikeanlaisen ohjauksen saaminen tuolle venttiilille. Tai jos oikein säädetään, niin koko roskanhan voi toteuttaa kaupallisella painepropolla ja ohjelmoitavalla logiikalla, ihan mihin tahansa vessaan. Ohjaustuntumastakin saattaa näin tulla paljon jännempi.

          Mutta tämä siis vain tuon toiminnallisuuden osalta. Siellä vaan saattaa olla muutakin eroa kuin vain tuo venttiili, ohjauksen keveys ja tuntuma tulee mitoituksesta. Tästä syystä alkuperäinen on yleensä aina paras, kun se on jo kertaalleen kaupalliseen kuntoon asti mietitty. Eli mitä halutaan, keksiä tapoja viettää vapaa-aikaa, vai saada orkkisspeksin mukainen servotronic?
          6 - E24 635
          7 - E38 740
          8 - E31 850

          Comment

          • muuris
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 3501
            • Jyväskylä

            #6
            Orkkis on se, mikä kiinnostaa, kun on toimivaksi todettu. Tuossa omassa on ihan toimiva servotronic, mutta simpukassa alkaa olla jo riittävästi välystä..

            Jos lähtökohta olisi normaali välyksetön simpukka, niin tuo DIY-servotronic olisi hyvä vaihtoehto. Ohjaukseen esim oopic tai muu vastaava.
            E30 325iX '86
            Instagram

            Comment

            Working...
            X