Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kolarikorjaamista.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Jalo-
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 24
    • Tampere

    E34 Kolarikorjaamista.

    Ajoin tasa-arvoisessa pienen kylkimällin josta kuvia tuolla.
    --> http://kuvablogi.com/blog/21791/1/

    Eli B pilari pitäisi suoristaa varmaan ihan alan liikkeessä ?
    Mistä kohtaa takalokari kannattaa tossa tilanteessa katkasta ylhäältä ns takalasin ja sivulasin välistä ? Kaikki neuvot ja mielipiteet tulevaan projektiin tervetulleita !
  • r.w.
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2007
    • 2509
    • Länsirannikko

    #2
    Takakyljessä on juotettu sauma C-pilarin yläpäässä, siitä vetäisin itse. Raaputa ensin vähän maaleja pois tieltä, niin paljastuu helposti se paikka.

    Millainen auto tarkalleenottaen on kyseessä? Listoista ja verhoilusta päätellen kuitenkin mallisarjan tuoreimmasta päästä? Ellei jokin erikoisempi yksilö, niin itse ainakin miettisin tarkkaan paljonko rahaa ja aikaa laittaisin korjausprojektiin, etenkin jos pitää jotain teettää ammattilaisella. Osina myytynä saa ehjästäkin autosta helposti suurimman voiton.
    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

    Comment

    • Juubi
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 999

      #3
      Noista kuvista nyt ei näe että kuinka ylös tuo vaurio ylettyy. Jos ruttu rajoittuu tuohon kapeaan osuuteen niin en ainakaan itse lähtisi vaihtamaan koko kylkeä. Niitä tehtaan hyvin pistehitsattuja ja ruostesuojattuja liitoksia ei kannata turhaan aivalla enemmän kun on todellinen tarve.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Pinta vaurioalueelta pisteistä irti, sisäosien oikaisu, uusi pinta kiinni, hionta, kittaus ja väri niskaan. Harrastepohjalta päivän/kahden homma, joten ainakin tuo purkuajatus on aika absurdi.

        Comment

        • -Jalo-
          Bimmer Rookie
          • May 2007
          • 24
          • Tampere

          #5
          Kyseinen auto on vm 95- ja varaosa autokin löytyy. Eli taidan tuon ihan korjata. Ainut murheen kryyni on mielestäni on tuo Vääntynyt
          B pilari.
          Miten tuollainen suoristuu ? Tuota tuskin kannattaa alkaa millään traktorilla ulos nykimään ? Jos jollain klubilaisella on ns vääntöpenkki käytössä pirkanmaalla voisi laittaa privaa.
          Takaloksu on aika pitkälle vähän kuomussa eli jos en C pilarista katkaise olis katkaisu matka ainakin joku 30cm. Oletteko ottaneet takalasin irti jos katkaisseet takalokarin C-pilarista ?
          Ps kiitokset juubille mahtavista kotisivuista! http://juubi.hlan.net/ Jos nuo on sinun.

          Comment

          • Juubi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 999

            #6
            Eipä tuo 30cm sauma vielä kuulosta pahalta, voitahan tuostakin varmaan vielä "tinkiä" jättämällä hieman oiottavaa koriin jäävään osuuteen. Saumat on tinaamisten jälkeen kuitenkin ylikitattava, joten pieni loimu menee siinä samalla.

            Miksikäs se traktori ei tuohon toimis kun toimi e36:een ja e46:eenkin =) Joku hydraulinen työntövarsi tms niin pysyy liike ja voima hallinnassa. Raaemmat vedot teet vaan pois leikattavasta pintapellistä niin saapi huoletta vedellä.

            Kotisivut on tosiaan omat, kiva jos niistä on jotain hyötyä tai iloa.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by -Jalo- View Post
              Miten tuollainen suoristuu ? Tuota tuskin kannattaa alkaa millään traktorilla ulos nykimään ? ...
              Sille pellille on ihan sama millä se vedetään.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎