Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ongelmia e34 530ia automaattivaihteistossa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lime
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 74

    Ongelmia e34 530ia automaattivaihteistossa.

    Auton malli on 530iA, e34 korilla. Vaihteisto on siis automaatti.

    Auto ei vedä kunnolla pienillä vaihteilla. Auto myös kadottaa "Sport" ja "Economy" vaihteiston sen vaihtaessa vaihdetta, tämän jälkeen mittariston näyttöön tulee näkyviin tekstit "betriebsanleits" ja "getriebeprogram". Vaihdelaatikkoon uusittu öljyt ja suodatin.

    Jos jollain tietoa asiasta niin kuulisin enemmän kuin mielelläni
  • persenaama
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 178

    #2
    käykö kone autossa aivan normaalisti joka tilanteessa? itselle tuli "getriebeprogram" teksti ruutuun kun oli pahoja imuvuotoja ja ongelmia 540iA:ssa ja auto hyytyi, pelästyin silloinkin vaihteistovikaa mutta turhaan.

    EDIT: niin ja minulla oli tuohon aikaan 2e kolikon kokoinen reikä imusarjassa, osa 1 tässä: http://bmwfans.info/original/E34/Lim...1/ill-11_1498/
    Last edited by persenaama; 31-03-2009, 22:29.

    Comment

    • Viirus
      Bimmer Rookie
      • Jun 2007
      • 135
      • Finland

      #3
      Eikös näissä 8-koneissa ilmamassamittarilla ollu osuutta automattiaskin toimivuuteen... Omassa katiskassa herjas transprogram vikaa kun tuo ilmamassamittari oli ehtoo puolella ja yritti kiihdyttää vähän normaalia enemmän.
      Ei oo pemaria enää...

      Comment

      • Lime
        Bimmer Rookie
        • Aug 2007
        • 74

        #4
        Originally posted by persenaama View Post
        käykö kone autossa aivan normaalisti joka tilanteessa? itselle tuli "getriebeprogram" teksti ruutuun kun oli pahoja imuvuotoja ja ongelmia 540iA:ssa ja auto hyytyi, pelästyin silloinkin vaihteistovikaa mutta turhaan.
        Kyllä se tuntuu normaalisti käyvän. Kun autolla lähtee liikkeelle, kaasua saa antaa mutta auto ei liikahdakkaan välttämättä, yhtäkkiä se sitten nykäisee kun vaihde menee päälle. Samalla "sport" ja "economy" vaihteisto katoaa ja näyttöön tulevat nuo tekstit. Kun vaihteisto katoaa, ei auto vedä kunnolla ja kulkee todella heikosti.

        Comment

        • Jupex
          Bimmer Rookie
          • Nov 2007
          • 41
          • Seinäjoki

          #5
          Minulla 525 tds:ssä vaihteisto ryki, nyki, toki ja pätki ja aina lopputuloksena oli se hammasrattaan kuva mittaristossa. Yritin lisätä öljyä, mutta saman verran sinne meni kun sieltä tulikin. Yllättäen kuitenkin tuon öljyn "lisäyksen" jälkeen vaihteisto alkoi toimia...välillä...yleensä...

          Muutamien päivien päästä alkoi kuitenkin tyhjäkäynti humppaamaan pahemman kerran. Tätä sitten selvitellessämme, huomasimme, että sadeveden kanava oli tukossa sieltä apukuskin pyöränkaaresta. Tämä aiheutti sen, että ohjainboksit oli läpeensä kosteat ja siellä boksilaatikon pohjalla (siinä apukuskin iskarintolpan juuressa/takana) oli litratolkulla vettä.

          Rapsutin kanavan kaikesta savesta ja scheissesta auki ja kappas, kappas... Seuraavalla startilla kaikki toimi aivan kuin ennenkin. Ei laatikkovikaa, ei tyhjäkäyntivikaa, ei mitään...

          Älä siis vielä sitä askia ainakaan kiroa..
          E30 316
          E30 320i
          E30 316i
          E34 520iA
          E34 525tds touring
          E39 530i touring individual
          E34 M5 3.6

          Comment

          • Lime
            Bimmer Rookie
            • Aug 2007
            • 74

            #6
            Originally posted by Jupex View Post
            Minulla 525 tds:ssä vaihteisto ryki, nyki, toki ja pätki ja aina lopputuloksena oli se hammasrattaan kuva mittaristossa. Yritin lisätä öljyä, mutta saman verran sinne meni kun sieltä tulikin. Yllättäen kuitenkin tuon öljyn "lisäyksen" jälkeen vaihteisto alkoi toimia...välillä...yleensä...

            Muutamien päivien päästä alkoi kuitenkin tyhjäkäynti humppaamaan pahemman kerran. Tätä sitten selvitellessämme, huomasimme, että sadeveden kanava oli tukossa sieltä apukuskin pyöränkaaresta. Tämä aiheutti sen, että ohjainboksit oli läpeensä kosteat ja siellä boksilaatikon pohjalla (siinä apukuskin iskarintolpan juuressa/takana) oli litratolkulla vettä.

            Rapsutin kanavan kaikesta savesta ja scheissesta auki ja kappas, kappas... Seuraavalla startilla kaikki toimi aivan kuin ennenkin. Ei laatikkovikaa, ei tyhjäkäyntivikaa, ei mitään...

            Älä siis vielä sitä askia ainakaan kiroa..
            Itellä tuo öljyn vaihdot ja lisäykset ei auta yhtään. Pitääpi tarkistaa tuo sadevesikanavan juttu. Toivottavasti on näin harmiton vika kyseessä!
            Saattaapi olla että kiroan jos isompi vika löytyy jonkinlainen vuoto koneessa oli tosiaan, tarkoitus on sekin selvittää.

            Ei muuten tässä kiire ole mutta vähän hidastaa muuta projektia, pitäs saada auto kesäksi priimakuntoon
            Last edited by Lime; 31-03-2009, 23:10.

            Comment

            • Meitsi.com
              Newbiemmer
              • Mar 2008
              • 26

              #7
              Kuulostaa tutulta.
              Itsellä e34 540iA ja samantyyppistä vikaa. Oma temppuilee vain liikkelle lähdön jälkeen kun olisi aika mennä kolmonen (?) sisään niin antaa jengattaa noin 3000 kiekan paikkeille jolloin nykähtää ja menee vikatilaan eli pakkovaihteelle. Transprogram koodi näyttöön ja auto tien sivuun, sammutus, käynnistys, kaikki kuin ei olisi mitään käynytkään. Ja siis vain kun auto on seissyt paikallaan jonkun aikaa. Lämpimissä starteissa ei oiretta ilmene kuin erittäin harvoin.
              En tiedä onko merkitystä mutta kokeilemalla olen huomannut että "ohittamalla" kolmosen ensimmäisen ajokilometrin ajaksi on kuin vikaa ei olisikaan. (Eli talviasento päälle, keppi neloselle jolloin pakottaa hypyn nelosvaihteelle.)
              Laatikkoon on pari kertaa vaihdettu öljyt ja kerran suodatin, luulin ensin sen auttaneen mutta petyimpä karvaasti.
              Ja mitähän se vikakoodinluenta sanoi kun ei muista. Jokin ei saanut jotain nopeus tietoa jonkun pyörimisnopeudesta laatikossa
              Kiinnostaisi tietää jos jollain olisi olllut samat oireet ja myös vika olisi löytynyt?

              Comment

              • Jupex
                Bimmer Rookie
                • Nov 2007
                • 41
                • Seinäjoki

                #8
                Originally posted by Meitsi.com View Post
                Kuulostaa tutulta.
                Itsellä e34 540iA ja samantyyppistä vikaa. Oma temppuilee vain liikkelle lähdön jälkeen kun olisi aika mennä kolmonen (?) sisään niin antaa jengattaa noin 3000 kiekan paikkeille jolloin nykähtää ja menee vikatilaan eli pakkovaihteelle. Transprogram koodi näyttöön ja auto tien sivuun, sammutus, käynnistys, kaikki kuin ei olisi mitään käynytkään. Ja siis vain kun auto on seissyt paikallaan jonkun aikaa. Lämpimissä starteissa ei oiretta ilmene kuin erittäin harvoin.
                En tiedä onko merkitystä mutta kokeilemalla olen huomannut että "ohittamalla" kolmosen ensimmäisen ajokilometrin ajaksi on kuin vikaa ei olisikaan. (Eli talviasento päälle, keppi neloselle jolloin pakottaa hypyn nelosvaihteelle.)
                Laatikkoon on pari kertaa vaihdettu öljyt ja kerran suodatin, luulin ensin sen auttaneen mutta petyimpä karvaasti.
                Ja mitähän se vikakoodinluenta sanoi kun ei muista. Jokin ei saanut jotain nopeus tietoa jonkun pyörimisnopeudesta laatikossa
                Kiinnostaisi tietää jos jollain olisi olllut samat oireet ja myös vika olisi löytynyt?
                Juurikin samat oireet on tuossa 2-3 vaihdossa. Jos lätty lattiassa kiihdyttää eikä yhtään ota kolmosta kaasulla vastaan, niin kyllä pojat kolahtaa. En kyllä ole ikinä uskaltanut kokeilla kuinka kovasti se kolahtaa ja mitä seurauksia siitä on . Tähän vaivaan olisi kyllä kiva kuulla vastauksia. Mikä vika? Miksi näin, mitä maksaa jne... Joskus tehnyt myös sitä että jos maantienopeuksista nappaa kickdownin ja kolmonen menee pesään, kuuluu armoton paukahdus ja laatikko menee vikamoodiin. Sammutus-Käynnistys ja kaikki on taas niinkuin ennenkin. Kyllähän tällä nyt ajelee, mutta olisi mukava jos tähän joku ratkaisu löytyisi, niin ei tarvitsisi niin hyvää korvan ja oikean jalan yhteiskoordinaatiota yksinkertaiseen vaihteenvaihtoon.

                Entisessä autossa tuota samaa esiintyi kaikilla vaihteilla, mutta se johtui vähäisistä öjyistä ja meni ohi öljyä lisäämällä. Tässä sekään ei auttanut. Saman verran sieltä tulee öljyä pihalle ja menee sisälle. Kumma juttu tämä automaattiaskin sielunelämä :think
                E30 316
                E30 320i
                E30 316i
                E34 520iA
                E34 525tds touring
                E39 530i touring individual
                E34 M5 3.6

                Comment

                • Meitsi.com
                  Newbiemmer
                  • Mar 2008
                  • 26

                  #9
                  Ei kyllä itsellä kaasun määrällä ole tuossa vaikutusta. Voit hiiissukkssseen keräillä vauhtia mutta kolmen tonnin kiekkojen kohalla napahtaa ja vikamoodia.. kunhan sen kolmosen saa ekan kerran nätisti (esim tuolla kikalla jonka ylhäällä laitoin) voi sen jälkeen painella niin kuin tykkää kovaakin. Olisiko joku mikälie esim venttiili jumissa kankeena ja kun saa liikkeelle niin toimii hyvin. On nää kyllä enemmänkin shamaanin juttuja varsinkin kun ei ole varaa tonneja tiskiin lyödä ja uusia kaikkea mahdollista.

                  Comment

                  • Lime
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2007
                    • 74

                    #10
                    Originally posted by Meitsi.com View Post
                    Ei kyllä itsellä kaasun määrällä ole tuossa vaikutusta. Voit hiiissukkssseen keräillä vauhtia mutta kolmen tonnin kiekkojen kohalla napahtaa ja vikamoodia.. kunhan sen kolmosen saa ekan kerran nätisti (esim tuolla kikalla jonka ylhäällä laitoin) voi sen jälkeen painella niin kuin tykkää kovaakin. Olisiko joku mikälie esim venttiili jumissa kankeena ja kun saa liikkeelle niin toimii hyvin. On nää kyllä enemmänkin shamaanin juttuja varsinkin kun ei ole varaa tonneja tiskiin lyödä ja uusia kaikkea mahdollista.

                    Omassakin on tällä hetkellä se vikana että muuten toimii hyvin mutta yhtäkkiä laatikko saattaa alkaa jarruttamaan :think aivankuin siellä jäisi jokin jumiin.

                    Comment

                    • Lime
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2007
                      • 74

                      #11
                      Onko tästä viasta kärsineillä asia selvinnyt jo?
                      Kiinnostais tietää mistä vika on peräisin, projekti ollut
                      vähän hiljainen mutta nyt pitäisi laatikko saada kuntoon.

                      Comment

                      • Lime
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2007
                        • 74

                        #12
                        Ei oo vika ainakaan automaattivaihteiston ohjausboksissa ostin kyseisen boksin autoon ja kappas vaan sama vika jatkuu!!

                        Comment

                        • Radon
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2003
                          • 463
                          • Suomi-Finland

                          #13
                          Originally posted by Lime View Post
                          Omassakin on tällä hetkellä se vikana että muuten toimii hyvin mutta yhtäkkiä laatikko saattaa alkaa jarruttamaan :think aivankuin siellä jäisi jokin jumiin.
                          Tämä sun ongelmasi kuulostaa ihan selvästi kuulaongelmalta luultavasti kuulat päässyt johonkin väärään paikkaan, mutta ilmeisesti olet pitempään jo tuolla oireilevalla laatikolla ajellut saattaa olla ottanut muutenkin nokkiinsa niin ehkä olisi parempi vaihtaa koko laatikko.

                          Comment

                          • nikko1122
                            BTCF Member
                            • Nov 2012
                            • 36
                            • Fin

                            #14
                            Itselläni silloin tällöin kans laatikko ongelmaa esiintyy parhaiten risteyksiin tultaessa. Himmaa vauhtia ja laatikko tiputtelee pykäliä kunnes on taas aika lähteä liikkeelle ja painaa kaasua niin ei olekaan mitää pykälää kiinni vaan vapaalla. Heti kun laittaa kierroksia se pukkaan jonkun vaihtee paukahtaen sisään ja silloin tällöin laatikko menee vikatilaan ja tulee se getriprocram teksti

                            Osaisko joku sanoa mistä löytyy koneenkierroksia mittaava-anturi??? nimittäin mittaristossa kierroskset heittele niin että väleensä matka-ajossa on 500 kierroksia ja kiihdyttäessä menee mittari ympäri jonnekkin 10 000 rinkiin
                            sitten taas väleensä toimii normaaalisti. Auto on siis e34 525iA automaatin mallia en nyt yhtäkkiseltään muista.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎