Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 540i Putkiston valmistus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 3822
    • California

    E34 540i Putkiston valmistus

    Takapönttö sedanista ruostunu puhki ja uutta pitäisi lähteä tekemään.

    Tuollainen vakioputki nyt alla:




    ja tällainen 3" takavaimennin hankittu:



    Kysymys kuuluu että miten tuo saadaan mahtumaan (koko 4"x9") ja millainen kappale tulee tuon vaimentimen ja noiden tuplaputkien väliin?

    Vai saako sitä lainkaan sinne....

    Alustavasti vaihdettaisiin vain takapönttö, mutta jos on kovin ruosteista putkea niin sitten pidempi matka.
    P
    R
    N
    D
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #2
    Kaks vaimenninta rinnan ja ne reunassa olevat tumpit keulaa kohti...jos tila riittää :think
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • BMW
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 3822
      • California

      #3
      Originally posted by Jürgen_ View Post
      Kaks vaimenninta rinnan ja ne reunassa olevat tumpit keulaa kohti...jos tila riittää :think
      ei riitä tila
      P
      R
      N
      D

      Comment

      • Tomba87
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 4029
        • Imatra

        #4
        Originally posted by BMW View Post
        Kysymys kuuluu että miten tuo saadaan mahtumaan (koko 4"x9") ja millainen kappale tulee tuon vaimentimen ja noiden tuplaputkien väliin?

        Vai saako sitä lainkaan sinne....

        Alustavasti vaihdettaisiin vain takapönttö, mutta jos on kovin ruosteista putkea niin sitten pidempi matka.
        Ei kai siinä muu auta kuin siirtyä auton alle mallailemaan? Ei kai täällä kukaan voi antaa tarkkoja mittoja että miten se tehdään. Itse olisin kyllä hommannut mieluummin kahdella sisäänmenolla olevan vaimentimen, olisi ehkä helpompi toteuttaa.

        Itsellä sama projekti edessä, näillä näkymin vaikuttaa siltä että jommasta kummasta katista rojut liikkeellä niin joutuu varmaan tekemään alusta asti uuden putkiston. Jos tekisi 3" putkesta yhdellä katilla, yhdellä välivaimentimella ja takapöntöllä.
        Luukku auki ja risut kyytiin

        Comment

        • Peltsii
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 7061
          • Turenki

          #5
          Tota eikös toi ole välivaimennin?:think Millanen ulostulo tossa edes on?

          Ja jos on tollanen yks sisäänmeno niin voit ostaa siihen valmiin y-haaran, mikä laittaa 2->1, tai sitten voit tehdä sen itse leikkelemällä ja hitsaamalla putkista Ite päädyin jälkimmäiseen kun tein putkee entiseen 535, olihan siinä vähän leikkelemistä, y-haara makso sillon motonetissä ~30€
          DUCATI 1098 RACING EVO

          Comment

          • BMW
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 3822
            • California

            #6
            no ulostulohan on tuollainen 3" rosteriputki

            empä tullu ite ajatelleeks että tuo olis vaan välivaimentajaks tarkoitettu?

            toisaalta kun kerran mitään hienoa ulostuloa ei ole niin voihan se niin ollakin... eikai tuossa muuta haittaa ole kuin ulkonäköseikka? (itse tykkään tuollaisesta vähemmän koristeellisesta ulostulosta)

            eli laittais ihan vaan Y-haaran ja sit supistaja perään?
            P
            R
            N
            D

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7061
              • Turenki

              #7
              Originally posted by BMW View Post
              no ulostulohan on tuollainen 3" rosteriputki

              empä tullu ite ajatelleeks että tuo olis vaan välivaimentajaks tarkoitettu?

              toisaalta kun kerran mitään hienoa ulostuloa ei ole niin voihan se niin ollakin... eikai tuossa muuta haittaa ole kuin ulkonäköseikka? (itse tykkään tuollaisesta vähemmän koristeellisesta ulostulosta)

              eli laittais ihan vaan Y-haaran ja sit supistaja perään?
              koita ettiä sellanen y-haara missä on 2x 2.3-2.5" putkee(mitkä on ainakin e34 535i orkkisputkien koko) ja sitten muuttuu yheks 3"... Ja välivaimentimeks toi on tarkotettu, toi "ulostulo" on kyllä törkee, ei pahalla..

              Osta jostain käytetty orkkis takavaimennin ennemmin? Mullakin olis 1kpl 535i vaimentimia jouten
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • wtr
                Bimmer Rookie
                • Feb 2007
                • 112
                • Turku

                #8
                Haet vaikka jaloselta M5:n putkiston Videoissa kuulostaa ainakin varsin miehekkäältä. Ihan kuin muistelisin lukeneeni jostain showroom-esittelystä/myynti-ilmoituksesta, että joku foorumilainen olisi 6-vaihteiseen tourinkiin tollasen toteuttanutkin...:think
                myydään:
                - E34 M5 putkiston osia

                Comment

                • BMW
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 3822
                  • California

                  #9
                  Originally posted by wtr View Post
                  Haet vaikka jaloselta M5:n putkiston Videoissa kuulostaa ainakin varsin miehekkäältä. Ihan kuin muistelisin lukeneeni jostain showroom-esittelystä/myynti-ilmoituksesta, että joku foorumilainen olisi 6-vaihteiseen tourinkiin tollasen toteuttanutkin...:think
                  joo oon tubes käyny kuuntelemas kasikoneisia ämvitosen putkella, mut ei oikein iske. Liian hiljaset tuhinat kasikoneesta. Kutoskoneelle kylläkin hyvä. Tiedä sitten yhtään mitä saa tällä vaimentimella äänipuolella aikaseks mut kokeillaan nyt jos sen sais tuonne mallattua...
                  Last edited by BMW; 07-04-2009, 22:51.
                  P
                  R
                  N
                  D

                  Comment

                  • pheno
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 1985
                    • Tampere

                    #10
                    Mulla on M5 putkisto tossa omassa, kateilta taakse. Erittäin miellyttävä (hiljainen) matka-ajossa. Toisaalta sen kolmen-neljän tonnin jälkeen kuulee, että on kasi alla.

                    Comment

                    • Esko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 11680
                      • Kouvola

                      #11
                      Heivaa nyt ensimmäisenä toi naurettavan näköinen tarvike välivaimennin johonkin lepikkoon ja lähdet tekemään hitusen asiallisempaa putkistoa. Sen verran kuitenkin ääntä lähtee tosta M60:stä, että jollain sekasikiö pöntöllä saat todennäköisesti vain naapurit ärtymään ja ei sitä älämölöä itsekkään kauaa jaksa kuunnella.

                      Just tuossa about kk sitten hommasin yhdelle clubilaiselle Eisenmannin takapöntön M60:iin käytettynä ja ei hintaa jääny ku about 300€. Samoin mun kautta saa edulliseen supersprintin uusia vaimentajia/putkistoja melko edulliseen. Ei tartte alkaa hitsailemaan mitään kiinnikkeitä tarvikepönttöihin, kun kaikki on jo valmiina senkun bolttaa kiinni.

                      Comment

                      • Morkai
                        BTCF Member
                        • Sep 2005
                        • 3197
                        • Saarijärvi

                        #12
                        Kasikoneen pakoputkistoasiassa kannattaa varmaan tyytyä siihen, että jos sitä Eisenmannin takapönttöä ei oo varaa ostaa, niin vakiota tai samankokosta korviketta siihen paikoille. Keskivaimentimen voi poistaa tai vaihtaa, katit voi poistaa tai vaihtaa.. mutta se viimenen pönttö on kaikki kaikessa tossa äänentasoasiassa.

                        Tossa aiemmassa 530 touringissa oli keskipönttö poistettu ja äänimaailma oli lähempänä e46 M3/E92 M3 -linjaa kuin alkuperästä. Matala murina tyhjäkäynnillä ja vähän semmonen yliretee kimitys kunnolla polkiessa, niinkuin noissa pienissä motorsporteissa. Ite en välitä tommosestakaan setupista, mutta se ei sentään häirinny, kun sitä ääntä ei saanu esiin kuin kunnolla polkiessa.
                        sigpic
                        E23 728iA V8-projekti
                        E38 730D -projekti
                        E39 540iA -projekti
                        I01 i3 -projekti

                        Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                        Comment

                        • pheno
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 1985
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by Morkai View Post
                          Kasikoneen pakoputkistoasiassa kannattaa varmaan tyytyä siihen, että jos sitä Eisenmannin takapönttöä ei oo varaa ostaa, niin vakiota tai samankokosta korviketta siihen paikoille. Keskivaimentimen voi poistaa tai vaihtaa, katit voi poistaa tai vaihtaa.. mutta se viimenen pönttö on kaikki kaikessa tossa äänentasoasiassa.
                          Täysin samaa mieltä, aiemmin omassa oli takapönttö mallia tarvike ja olihan se rasittava pidemmän päälle. Maantiellä hieman kun koski kaasuun niin bööööö vaan kuulu.

                          Comment

                          • pheno
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 1985
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by Morkai View Post
                            Tossa aiemmassa 530 touringissa oli keskipönttö poistettu ja äänimaailma oli lähempänä e46 M3/E92 M3 -linjaa kuin alkuperästä. Matala murina tyhjäkäynnillä ja vähän semmonen yliretee kimitys kunnolla polkiessa, niinkuin noissa pienissä motorsporteissa. Ite en välitä tommosestakaan setupista, mutta se ei sentään häirinny, kun sitä ääntä ei saanu esiin kuin kunnolla polkiessa.
                            Ei sattuis ääninäytettä tästä olemaan ?

                            Comment

                            • Carman
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2002
                              • 676
                              • Vilppula

                              #15
                              Laittelin eilen omaan 540i:hin tuollaisen 3.6 M5 putkiston, voin kyllä suositella

                              Mukavat matalat murinat pikkukierroksilla, kovemmassa vauhdissa ei pidä juuri mitään ääntä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎