Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 virtalukko jäi jumiin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Playpig
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 889
    • Iisalmi

    e34 virtalukko jäi jumiin

    Eli tilanne on, että kaveri oli lähdössä kaupan pihasta pois ja koitti startata niin avain pyörähti nolla-asennosta puoli kierrosta ympäri. Avain on kai tavallaan kuitenkin 1-asennossa, kun mittaristossa ei pala kuin ajetut kilometrit ja ajotietokone on päällä. Kaikenlisäksi avain ei ole lukkopesässä edes täysin sisällä asti kun siitä näkyy avaimen keskellä oleva hahlo noin puolen sentin matkalta.

    Avainta on koitettu repiä ulos ja pyöritellä väkivalloin kaikkiin suuntiin tuloksetta. Myös ratin syvyyssäätöä on runkattu edestakaisin tuloksetta.

    Auto seisoo onneksi marketin sisäparkissa odottamassa toimenpiteitä. Hinata sen voisi jonnekin, koska rattilukko ei onneksi ole päällä. Mitähän tässä nyt kannattaisi tehdä? Tilata joku lukkoseppä vai mitä?

    Hienointahan tässä on se, että itse olen armeijassa ja kiinni ensiviikon torstaihin saakka eikä iltavapaallekaan ole mahdollista päästä. Auto on siis kaverin käytössä ollut. Autona siis vuoden 94 525iA.
    Nyt: E39 530DA Touring -98

    ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93
  • jaiwe
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 328
    • virrat

    #2
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=23039 Tuolla jotain juttua. Haulla e34+virtalukko löytyy myös juttua.
    750 Oxfordgrun

    __

    Comment

    • 525iiäxä
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1847
      • Lappeenranta, Finland

      #3
      Todennäköisesti sieltä on se välitappi poikki. Voi olla hankala saada irti jos on just sopivaa asentoon juuttunut. Kaksi kertaa on jo kyseinen juttu käynyt...

      Volvo V70 2.4T -02
      E30 323i -84 (taas)

      Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

      Comment

      • fipanpelt
        Bimmer Rookie
        • Mar 2004
        • 179
        • Tampere

        #4
        sama ongelma

        Eipä meinaa lähteä tuolla konstilla, vaikka kuinka survoo ja heiluttelee.
        Miten ohut rautalanka pitää olla?
        Tunteeko jotankin kun sen pää on pohjassa ja painaa vapautusksen pois?

        Ohessa kuva lukosta.
        Kiitti
        Attached Files
        - www.peltolat.com -
        F11 M-sport, 318is Class II, 1502, K1

        Comment

        • Risto113
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 1204
          • GrassLake

          #5
          lanka saisi olla niin paksu että juuri mahtuu reikään, ja mielellään jämäkkää kamaa, millään tinalangalla turha koittaa.
          Itse käytin sopivaa hitsauslankaa, ja runnoa sai kyllä...
          Juurikin tuohon 1-asentoon jäi pyörähdettyä ensin "tyhjää".
          Kun sain pesän irti ja käteen, rasvasin ja takaisin.
          Sen jälkeen toimi.

          Comment

          • Playpig
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2006
            • 889
            • Iisalmi

            #6
            Nojoo... Autohan nyt sitte vietiin hinurilla Kajaanin Hartikaiselle, jossa vaihtaavat siihen samanlaisen virtalukkosysteemin kaikkine hiluineen. Hintaa tulee kuulemma noin 350e.

            Kallishan se on siihen verrattuna jos olisi itse vaihtanut esim purkuautosta hilut mutta kun ei ole oikein aikaa rassata muuten kun viikonloppuisin. Ja kaksien avaimienkaan käyttö kun ei ole mitään herkkua.
            Nyt: E39 530DA Touring -98

            ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

            Comment

            • jani73
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 4328
              • Turku

              #7
              Originally posted by fipanpelt View Post
              Eipä meinaa lähteä tuolla konstilla, vaikka kuinka survoo ja heiluttelee.
              Miten ohut rautalanka pitää olla?
              Tunteeko jotankin kun sen pää on pohjassa ja painaa vapautusksen pois?

              Ohessa kuva lukosta.
              Kiitti
              1.5mm kuusiokoloavain toimii hienosti.

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #8


                Ja pari kuvaa:





                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • fipanpelt
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2004
                  • 179
                  • Tampere

                  #9
                  Oho!!

                  Moro!

                  No nyt tuli kunnon ohjeet
                  Täytyy heti huomenna kokeilla ja jos noilla ohjeilla ei lähde niin ei sitten millään!!

                  KIITOS Leka!

                  Panu
                  - www.peltolat.com -
                  F11 M-sport, 318is Class II, 1502, K1

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    #10
                    Semmoinen kokemusperäinen juttu, että joissain lukoissa tuo kiiltävän osan reikä on ihan hivenen ahdas ja 1,5mm kuusiokolo ei millään sovi menemään reiästä.

                    Silloin etsii mielellään ohuemman työkalun, jolla irrotus sitten ei valitettavasti tahdo onnistua.

                    Eli jos oikeaksi tiedetty työkalu ei sovi, niin suurenna kiiltävässä osassa olevaa reikä varovasti esim. puukon kärjellä.
                    Olli.

                    Comment

                    • junkkri
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2007
                      • 673
                      • Järvenpää

                      #11
                      E38:n lukko

                      pyörii tyhjää kun laittaa avaimen lukkoon ja kääntää vastapäivään!
                      Ei liene normaalia?Tuossa kuvassa on tuo "lukitus nappi"niin sekö estää avaimen/lukkopesän pyörimisen vastapäivään!?

                      Comment

                      • junnu.l
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2005
                        • 72
                        • Tammisaari

                        #12
                        minullekkin

                        kävi sitten niin että rattilukko jäi päälle ja avain pyörii tyhjää.

                        Auto jäi hauskasti kaupan pihalle.

                        Vinkkinä: purin lukkopohjan pois ja laitoin lukkopihdit siihen alumiini päähän kiinni, siitä vetämällä sai rattilukon irroittamaan niin että sain auton varovasti ajettua kotiin.

                        Sen lukkosylinterin irrottaminen ei vaan tunnu onnistuvan prkle
                        525 tdA touring -96
                        Harley Davidson Pan Shovel -63

                        Comment

                        • MTV
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2005
                          • 337
                          • JKL

                          #13
                          sama vika rahikaisella..

                          hieman taas syljetti kun tulin kotipihaan (onneksi) kaartaessa sammutin auton ja virtalukosta kuului kriih kraah ja avain alkoi pyöriä tyhjää virtojen ollessa päällä
                          Vähän aikaa tappelin ja sitten luovutin & otin akunkengän irti.
                          Lueskelin sitten täältä näitä juttuja ja sain äsken lukkopesän irti kuusiokololla & rattilukon pois päältä.
                          Seuraavaksi rupesin purkamaan virtalukon pohjaa mutta sepä ei irtoakaan kele..miten päin niitä klipsuja pitää vääntää etten hajota sitä ja lähtisi irti?
                          Vai onko joku parempi keino?

                          Niin ja miten meisselillä saa tuon käyntiin kun ei ole niitä hommia hirveästi tullut harrastettua?
                          Exät: E21 320/6 -81, E28 528iA -85, E34 535iA -89,
                          E34 540iA -93

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            #14
                            Sitten kun saat virtalukon pohjan irti niin siitä kääntämällä sen saa käyntiin.

                            Comment

                            • -komprex-
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2006
                              • 99
                              • Asikkala / Lahti

                              #15
                              Kannattaa myös ottaa se tappi sieltä veks ja esim. veistää puusta yms. joku suorakulman muotoinen palikka jonka saa sinne rattilukon väliin, ettei mene vahingossa päälle, jos vain autolla tulee ajeltua ennen uuden lukkorungon hankkimista...
                              I. BMW E30 320i
                              II. Lada 2107 1700i
                              III.BMW E36 325i
                              IV. BMW E34 524TD
                              -Deus Ex Machina-

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎