Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 535i öljynpainevalo!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antza1
    BTCF Member
    • Dec 2007
    • 63

    #16
    Originally posted by Heiska View Post
    lainataan nyt hieman topikkia. Mulla on taas päinvastainen ongelma. mulla ei syty merkkivalo välillä ollenkaan kun laittaa virrat päälle ja käynnistää koneen. Koneen sammuttaessa sitten ilmoittaa näytössä "oil pressure sensor" tai jotenkin noin? onko anturi tullut tiensä päähän? ja kyseessä siis m30b34 motti

    Minulla on samanlainen ongelma. Öp valo ei syty, kun laittaa virrat päälle, mutta jos liittimen maadoittaa runkoon niin valo syttyy. No kävin hakemassa uuden anturin, mutta valo ei syty vieläkään . Testasin anturin yleismittarilla ja se toimii niin kuin pitääkin. Auton on ollut muutaman kuukauden akun kaapelit irrallaan rakentamisen yhteydessä, joten voisiko sillä olla jotain tekemistä asian kanssa. Nyt ei meikäläisen järki enää sano mistä lähteä vikaa etsimään.

    Comment

    • Klasu-
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 546
      • Helsinki

      #17
      Moottorin maadoitus kunnossa?

      En muutakaan keksi, kerran johdotus ja itse lamppu on testattu toimiviksi, sekä itse öljynpaineanturi.

      Testaa seuraavasti : liitin kiinni anturiin, anturi paikallaan, ja laitat starttikaapelin sylinterikannesta runkoon.

      Comment

      • Antza1
        BTCF Member
        • Dec 2007
        • 63

        #18
        Itsekin mietin tuota maadoitusta, mutta ongelma ei ole siinäkään kun sekin tuli kokeiltua.

        Comment

        • Klasu-
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2010
          • 546
          • Helsinki

          #19
          Noh, jos;

          -Valo toimii liittimen maadoittaessa (ilmeisesti tällöin auton koriin?), niin;

          -Valo johdotuksineen on kunnossa.

          -Valon toiseen kantaan tulee + virtojen ollessa päällä

          -Valon palaminen riippuu maadoittavasta puolesta

          -Valo, tai johdotukset eivät tiedä ovatko ne kiinni (toimivassa) öljynpaineanturissa vai maadoittaako auton omistaja niitä testitarkoituksissa.

          Seuraava testi;

          Kasaa kaikki kuten kuuluukin, sillä erotuksella, että juotat esimerkiksi ompeluneulaan pätkän johtoa.

          Työnnät tämän ompeluneulan siihen öp-anturin liittimeen takapuolelta siten, että se koskettaa johdinta.

          Laita virrat päälle, jos vika pysyy, tällöin myös öljynpainevalo pysyy pimeänä.

          Yleismittari käteen. Jännitemittaus väliltä tämä tekemäsi johto - varma maa, esimerkiksi iskarin kiinnitysmutteri. Mitä mittari näyttää?

          Seuraavassa testissä maadoitat tuon tekemäsi johdon vaikkapa siihen iskarin yläpään mutteriin, syttyykö valo?

          Kolmannessa testissä maadoitat tuon tekemäsi johdon suoraan alumiinisen sylinterikannen kylkeen. Katsot puhtaan paikan, että saa varman kontaktin. Syttyykö valo?


          Nämä kaikki testit on tehtävä virta päällä, ja kaikki normaalit laitteet kytkettynä (eli mitä sinulla nyt on ollut kiinni, kun valo ei ole toiminut).

          Edetään näillä.

          -

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎