Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 535i hartge -90 venttiilikoneisto paskana

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakemon
    Bimmer Rookie
    • Apr 2009
    • 54
    • savonlinna

    E34 535i hartge -90 venttiilikoneisto paskana

    Elikkä nyt oon tästä autosta tehny 2 muuta topiccia, josko tässä ois viiminen ISO vika!!

    Autossahan oli ongelma et ei lähe käyntiin!!

    Otin äsken venttiilikopan pois--> 3 keinua poikki ja jakoketju poikki!!!

    Kanteen tehty noin 10tkm sitten täys remppa, kaikki palikat uutta!

    Tuleekohan tohon mottiin minkälaisia vahinkoja ko. tapauksen jälkeen?

    Pitänee huomenna ruveta purkamaan kantta poies...

    Noh... toimimattoma projekti autonahan tämä ostettiin niin enpä käy ed. omistajan kanssa riitelemään!
    e61 535d
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    #2
    Originally posted by jakemon View Post
    Tuleekohan tohon mottiin minkälaisia vahinkoja ko. tapauksen jälkeen?
    Tapauskohtaista, mutta yleensä isoja, useita venoja on mennyt, jos ei jopa kaikki ja pahimmillaan mäntiä.
    Olli.

    Comment

    • jakemon
      Bimmer Rookie
      • Apr 2009
      • 54
      • savonlinna

      #3
      Jos joku viisaampi vois valaista tuosta moottorista esim tyypin ja kaikki mikä helpottaa searchia käytettäessä??

      Kyllä harmittaa tuo tuleva remppa ja kun vielä kannessa kaikki uutta osaa!!
      Onko jakopää tälläsen tavan tallaajan vaikea saaha kohilleen kasaus vaiheessa, kuitenkin jakopää avattava perusteellisesti kun ei tiiä mitä se porsinut ketju sieltä vei mennessään!!
      e61 535d

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Originally posted by Rocla View Post
        Tapauskohtaista, mutta yleensä isoja, useita venoja on mennyt, jos ei jopa kaikki ja pahimmillaan mäntiä.
        + kansi huonossa lykyssä jos on venttiilinlautanen tippunut männän päälle. Tosin ei tuossa startatessa ole toisaalta kauheasti kierroksia.
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Originally posted by jakemon View Post
          Jos joku viisaampi vois valaista tuosta moottorista esim tyypin ja kaikki mikä helpottaa searchia käytettäessä??

          Kyllä harmittaa tuo tuleva remppa ja kun vielä kannessa kaikki uutta osaa!!
          Onko jakopää tälläsen tavan tallaajan vaikea saaha kohilleen kasaus vaiheessa, kuitenkin jakopää avattava perusteellisesti kun ei tiiä mitä se porsinut ketju sieltä vei mennessään!!
          E34 FAQ:sta löytyy parikin korjauskäsikirjaa, momentteja yms. yms. joita tuossa tarvitaan työkalujen lisäksi.

          Jollei kaikki topicit näy niin muuta asetuksia: User CP -> Edit Options -> Thread Display Options -> Default Thread Age Cut Off -> Show All Threads

          Sitten jos menee sormi suuhun M30:n kanssa, niin foorumilla on muutama tyyppi joille se on varsin tuttu, eli ei kun kysymään jollei haulla löydy.
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Originally posted by jakemon View Post
            Kyllä harmittaa tuo tuleva remppa ja kun vielä kannessa kaikki uutta osaa!!
            Onko jakopää tälläsen tavan tallaajan vaikea saaha kohilleen kasaus vaiheessa, kuitenkin jakopää avattava perusteellisesti kun ei tiiä mitä se porsinut ketju sieltä vei mennessään!!
            Näinköhän on kaikki uutta. Niin monta "täysremontti tehty" laitosta nähty että

            Luultavasti tuo "hartge" on ihan normaali 535 jollain ratilla ym varusteella. Joka tapauksessa jakopään osat on halpoja ja merkkikohtaisten erikoistyökalujen tarve on bauttiarallaa 0
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • jakemon
              Bimmer Rookie
              • Apr 2009
              • 54
              • savonlinna

              #7
              Kyllä on kaikki uutta! Nokka, venttiilit ja keinut... rempasta löytyy 2050€ kuitit!! Harmi vaan kun remontista on aikaa 8-9kk niin ei voi laittaa korjaamon piikkiin vaikka kilometrejä on tullut alle 2000 remontin jälkeen!!
              e61 535d

              Comment

              • ile01
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 191
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by jakemon View Post
                Kyllä on kaikki uutta! Nokka, venttiilit ja keinut... rempasta löytyy 2050€ kuitit!! Harmi vaan kun remontista on aikaa 8-9kk niin ei voi laittaa korjaamon piikkiin vaikka kilometrejä on tullut alle 2000 remontin jälkeen!!
                Irrottaa kannen niin selviää kaikki oleellinen, kannattaa avata öljyfilsu ja valutella öljyt, ettei ole sorvi laulanut....
                vhl:llän vemppa team

                Comment

                • persenaama
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2005
                  • 178

                  #9
                  Originally posted by jakemon View Post
                  Kyllä on kaikki uutta! Nokka, venttiilit ja keinut... rempasta löytyy 2050€ kuitit!! Harmi vaan kun remontista on aikaa 8-9kk niin ei voi laittaa korjaamon piikkiin vaikka kilometrejä on tullut alle 2000 remontin jälkeen!!
                  kovin on epäilyttävän vähän ajeltu kalliin rempan jälkeen? noh, mistä näistä koskaan tietää ja mistä ne kuitit oikeen on sitten? nehän on paperia ja joku leima vaan?



                  tilaa tuolta tuollainen niin ei tartte remppailla hetkeen. ehkä jopa pääset halvemmallakin? käytetyt ja rempatut on arpapeliä, ethän sä niistä koskaan voi mitään tietää täysin varmaksi.

                  Comment

                  • jakemon
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2009
                    • 54
                    • savonlinna

                    #10
                    Originally posted by persenaama View Post
                    kovin on epäilyttävän vähän ajeltu kalliin rempan jälkeen? noh, mistä näistä koskaan tietää ja mistä ne kuitit oikeen on sitten? nehän on paperia ja joku leima vaan?.

                    Kyllä ne kuitit pitää paikkaansa!! Tää on kaverin vanha auto ja näin monesti sen remontin aikana auton ku oli korjaamolla laitettavana. Lähes kaikki osat hankittu paikallisesta varaosa liikkeestä jossa on pari kaveriani töissä! Joitan osia kuten nokka ja tiiviste sarja ostettu KL-Varaosasta.

                    Noh jos tässä pikkuhiljaa rupee purkamaan tuota ja joka tapauksessa tarkotuksena oli laittaa puhallinta tuohon pirssiin! Sitten kun rupee kasaan menemään ni pitänee laittaa tuonne projekti osioon aiheesta vähän juttuu!!
                    e61 535d

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #11
                      Originally posted by Cell View Post
                      Näinköhän on kaikki uutta. Niin monta "täysremontti tehty" laitosta nähty että

                      Luultavasti tuo "hartge" on ihan normaali 535 jollain ratilla ym varusteella. Joka tapauksessa jakopään osat on halpoja ja merkkikohtaisten erikoistyökalujen tarve on bauttiarallaa 0
                      "Täysremppa", niinpä...

                      Jos kyseessä on kuitenkin ihan oikea 535i Hartge H5 jossa on moottorin muutossarja jolloin arvot ovat 240hp/325Nm niin silloin on vaihdettu ainakin kansi, nokka, kannentiiviste ja DME. Hinta on ollut v. -90 vaivaiset +28000 mk ilman asennusta. Hartge putkisto on taasen maksanut vajaan 10000mk.
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      • jakemon
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2009
                        • 54
                        • savonlinna

                        #12
                        Originally posted by Leka View Post
                        "Täysremppa", niinpä...

                        Jos kyseessä on kuitenkin ihan oikea 535i Hartge H5 jossa on moottorin muutossarja jolloin arvot ovat 240hp/325Nm niin silloin on vaihdettu ainakin kansi, nokka, kannentiiviste ja DME. Hinta on ollut v. -90 vaivaiset +28000 mk ilman asennusta. Hartge putkisto on taasen maksanut vajaan 10000mk.
                        Mistäs tiedän onko alkup "hartge"?? Koneessa on ainakin hartge peltisarja ja venakopan kannessa hartge teksti? Remontin yhteydessä oli ollu jotain ongelmaa venttiileiden koon kanssa, alkup. oli ollu 1mm isommat kuin 535i venttiilit??
                        e61 535d

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎