Ensimmäisen kerran oireili viime syksynä. Pöläytti sellaista muovinkatkua ja ihmettelin jo että mitkähän piuhat siellä ottaa toisiinsa. No, kohtahan sulake menikin kahteen osaan ja auto meni kaput vauhdista. Ajattelin, että vanhuuttaan hajosi. Vaihdoin Opel-osan tilalle (hinta 1€ vs. BMW:n 9€) ja sillä päästelin hyvin tähän päivään asti. Samanlainen muovinkatku päävirtasulakkeen kotelosta ja kohta ajeltiin taas iloisesti ilman virtoja tien laitaan. Sulake ei kuitenkaan totaalisesti kyrvähtänyt, vaan sain vielä käyntiin. Puoliksi se suli, pitää huomenna hakea kourallinen hanskalokeroon valmiiksi.
Ja sitten kysymykseen. Minne virta menee päävirtasulakkeen jälkeen? Luulisi että polttaisi ensin pienempiä sulakkeita (en tosin niitäkään ole ehtinyt tarkastaa vielä). Lämppärin moottori pitää pientä mekkalaa, voisiko se vetää oikosulkuun? Tämä vika olisi kiva selvittää ennen muita ongelmia. Ei ole kovin mukavaa kun meno hyytyy keskellä kaupunkia ja ilman ohjaustehostinta ja jarrutehostinta yrittää saada vehkeen pois kadulta.
Ja sitten kysymykseen. Minne virta menee päävirtasulakkeen jälkeen? Luulisi että polttaisi ensin pienempiä sulakkeita (en tosin niitäkään ole ehtinyt tarkastaa vielä). Lämppärin moottori pitää pientä mekkalaa, voisiko se vetää oikosulkuun? Tämä vika olisi kiva selvittää ennen muita ongelmia. Ei ole kovin mukavaa kun meno hyytyy keskellä kaupunkia ja ilman ohjaustehostinta ja jarrutehostinta yrittää saada vehkeen pois kadulta.
Comment