Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M5 käyntiongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alpina E34
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1122
    • Masku

    E34 M5 käyntiongelma

    Potilaana -94 M5. Oireet: Auto sammui lennosta ajon aikana. Vikaa ei silloin löydetty, joten jäi seisomaan. Autoon vaihdettu moottorinohjausboksi, jonka jälkeen lähti käymään ja käy normaalisti, MUTTA käy kylmänä vain noin minuutin ja sammuu. Ja ei lähde käyntiin, ellei irroita akkukaapelia. Sen jälkeen käy samalla tyylillä enää 15 sek pätkiä.

    Mistähän voisi vikaa lähteä etsimään? Bensapumpun rele ja pumppu tarkistettu, ja ne toimii.
    E34 Lenz 536ds -89

    E34 osille tarve:
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

    Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
    Originally posted by T3
    BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
    'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)
  • BenHoukan
    Newbiemmer
    • Sep 2006
    • 0
    • Pieksämäki

    #2
    Originally posted by Alpina E34 View Post
    Potilaana -94 M5. Oireet: Auto sammui lennosta ajon aikana. Vikaa ei silloin löydetty, joten jäi seisomaan. Autoon vaihdettu moottorinohjausboksi, jonka jälkeen lähti käymään ja käy normaalisti, MUTTA käy kylmänä vain noin minuutin ja sammuu. Ja ei lähde käyntiin, ellei irroita akkukaapelia. Sen jälkeen käy samalla tyylillä enää 15 sek pätkiä.

    Mistähän voisi vikaa lähteä etsimään? Bensapumpun rele ja pumppu tarkistettu, ja ne toimii.
    Kampiakselin ja nokka-akselien anturit voisi olla yksi

    Comment

    • Alpina E34
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1122
      • Masku

      #3
      Originally posted by BenHoukan View Post
      Kampiakselin ja nokka-akselien anturit voisi olla yksi
      Siis anturi toimisi hetken aikaa ja sitten tilttaisi? Outoa että vehje käy ihan normaalisti. Ottaa kierroksia ja käy tasaisesti, kunnes sammuu.

      Koitin päästä carsoftilla katselemaan vikakoodeja, mutta ei toimi usb-adapterilla. Täytyy koittaa löytää sarjaportillinen läppäri.
      E34 Lenz 536ds -89

      E34 osille tarve:
      https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

      Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
      Originally posted by T3
      BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
      'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

      Comment

      • BenHoukan
        Newbiemmer
        • Sep 2006
        • 0
        • Pieksämäki

        #4
        Originally posted by Alpina E34 View Post
        Siis anturi toimisi hetken aikaa ja sitten tilttaisi? Outoa että vehje käy ihan normaalisti. Ottaa kierroksia ja käy tasaisesti, kunnes sammuu.

        Koitin päästä carsoftilla katselemaan vikakoodeja, mutta ei toimi usb-adapterilla. Täytyy koittaa löytää sarjaportillinen läppäri.
        voi olla että anturit tuskin tuon tyyppisiä aiheuttaa, mutta kannattanee tarkistaa kuitenkin.

        Onko tietoa millainen lastu on boxissa?

        Voisiko olla niin yksinkertainen vika, kuin bensansuodatin tukossa.. :think
        Toisaalta jos tarvitsee akun kenkää irti käyttää, niin tuskin mekaaninen vika

        Vikakoodit selville, niin tietää miten lähestyä ongelmaa

        Comment

        • Alpina E34
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1122
          • Masku

          #5
          Originally posted by BenHoukan View Post
          voi olla että anturit tuskin tuon tyyppisiä aiheuttaa, mutta kannattanee tarkistaa kuitenkin.

          Onko tietoa millainen lastu on boxissa?

          Voisiko olla niin yksinkertainen vika, kuin bensansuodatin tukossa.. :think
          Toisaalta jos tarvitsee akun kenkää irti käyttää, niin tuskin mekaaninen vika

          Vikakoodit selville, niin tietää miten lähestyä ongelmaa
          Kun meno tyssäsi alunperin, oli boksissa jonkinsortin virilastu. Kokeiltiin alkuperäisellä, ja ei toiminut. Nyt uudessa boksissa vakiolastu.

          Letkusta tulee kyllä bensaa konehuoneen puolelle, se on kokeiltu.

          Yksi foorumilainen koitti käydä vikakoodeja autosta silloin lukemassa kun paikallaan oli hajonnut boksi. Silloin siihen ei saanut edes yhteyttä. Pitää tosiaan koittaa saada vikakoodit luettua. Muistaakseni omistaja on anturitkin mitannut, ja ne näytti ok arvoja.
          E34 Lenz 536ds -89

          E34 osille tarve:
          https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

          Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
          Originally posted by T3
          BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
          'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

          Comment

          • Esko
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 11687
            • Kouvola

            #6
            Lue nyt ne vikakoodit ja mieluiten vielä jollain muulla kuin Carsoftilla, niin on varmasti huomattavasti fiksumpi sen jälkeen..

            Comment

            • Alpina E34
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2005
              • 1122
              • Masku

              #7
              Tämäkin vika löytyi. Eli joku aikaisemmista omistajista oli jostain ihmeen syystä väkertänyt oman "ajonesto" systeemin alkuperäisen rinnalle. Tämän relesysteemin kun riipaisi pois, niin johan pelit laulaa. Relehässäkkä rupesi siis oireilemaan akun vaihdon jälkeen.

              Taas näitä ilmiselviä vikoja
              E34 Lenz 536ds -89

              E34 osille tarve:
              https://www.btcf.fi/forum/showthread...14#post4283214

              Ex: E46 316 Touring -04, E39 530DA Touring M-Sport -02, E34 535i M-Technic -90, E34 525 Tds Touring Executive -96, E28 518i "Bavaria" -87, E34 535i -89
              Originally posted by T3
              BMW ei ole valmistanut muita MOOTTOREITA, kuin M10 ja sen johdannaiset.
              'Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer' (Walter Röhrl)

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎