Announcement

Collapse
No announcement yet.

M5 e34 -89 jakopään ajoitus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • velle1
    Newbiemmer
    • Oct 2004
    • 14
    • PORI

    M5 e34 -89 jakopään ajoitus

    Terve! olisiko kellään tietoa ko. laitteen jakopään ajoituksesta
    ajoitus merkeistä tai miten saadaan jako kohdalleen?
    Olisiko jollain jotain kuvallista korjaamo käsikirjaa tai jotain
    faktaa koko autosta tai mistä sellaista voisi kysellä?
    Tällä hetkellä kansi on irti ja koneistuksessa joten jakoa ei enää
    voi merkitä enkä löytänyt mitään merkkejä joten kasaus vaiheessa
    olisi hyvä tietää miten ajoiteetaan!!!
  • Guest's Avatar

    #2
    Re: M5 e34 -89 jakopään ajoitus

    Originally posted by velle1
    Terve! olisiko kellään tietoa ko. laitteen jakopään ajoituksesta
    ajoitus merkeistä tai miten saadaan jako kohdalleen?
    Olisiko jollain jotain kuvallista korjaamo käsikirjaa tai jotain
    faktaa koko autosta tai mistä sellaista voisi kysellä?
    Tällä hetkellä kansi on irti ja koneistuksessa joten jakoa ei enää
    voi merkitä enkä löytänyt mitään merkkejä joten kasaus vaiheessa
    olisi hyvä tietää miten ajoiteetaan!!!
    Autodatasta (ohjelma vuodelta 2004) ei löytynyt jeleppiä... ei ollut kummallakaan moottorilla varustetulle merkkejä vaikka lähes mihin tahansa muuhun autoon löytyy.

    Comment

    • Jacek
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 552
      • Helsinki

      #3
      Ykkössylinterin nokkien pitää osottaa sisäänpäin toisiaan viistosti vastaan eli symmetrisesti pako n klo 2 ja imu n klo 10. Lisäksi tietysti OT -merkki alhaalta värinänvaimentimelta kohdalleen ja siinä se.

      Mainittakoon kumminkin että kerran erääseen S38 B36 koneeseen Schrickin 280° nokat asennettuani huomasin että kun noston piti olla muistaakseni 11.0 niin sitä olikin vain 2.9mm eli ajotus oli poskellaan vaikka nokat olivatkin oikein. Seurauksena oli täysin kadonnut alavääntö.

      Piti siis sorvata nokkarattaan pultinreiät epäkeskeisiksi. Inhottavaa puuhaa kun ovat julman kovaa materiaalia.

      Ajoituksen tarkistaminen ei liene huono ajatus vakionokillakaan, joskohta en ole sitä itse koskaan vaivautunut tekemään. Sen verran työlästä puuhaa on.

      Nokkarattaita ei myöskään kannata sekottaa vaikka silmämääräisesti samanlaisilta näyttävätkin. Pakonokassa on A ( Auslaß) ja imunokassa E (Einlaß).
      (M3 + M3) - M5 = M1 ?

      Osia myytävänä

      http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

      Comment

      • tihuovin
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1422
        • Oulu

        #4
        Tuota, mistä tämän paljon mainostetun AutoDatan saa hommattua? Olisi kiva saada moinen itsellekin.

        t: Timo

        Comment

        • Guest's Avatar

          #5
          Originally posted by tihuovin
          Tuota, mistä tämän paljon mainostetun AutoDatan saa hommattua? Olisi kiva saada moinen itsellekin.

          t: Timo
          Menee P2P hommiksi... Eli latausohjelmia kehiin...

          Comment

          • dantte
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 1532
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by tihuovin
            Tuota, mistä tämän paljon mainostetun AutoDatan saa hommattua? Olisi kiva saada moinen itsellekin.

            t: Timo
            Dc++ ... hain ite sieltä

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎