Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 525tds jarrutehostus häviää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Macke
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2009
    • 1134
    • Porvoo

    e34 525tds jarrutehostus häviää

    Kuluneen viikon ja kesän saapumisen myötä on siunaantunut sellaista ongelmaa että jarrut kaikkoaa matalilla kierroksilla parin polkasun jälkeen. Tuohan viittaa siihen että tehostimelta kaikkoaa alipaineet. Foorumia tonkimalla olen päässyt sellaiseen tulokseen että olis sitten vissiin tuo alipainepumppu vetelemässä vimosiaan. Jossain mallissa piti vissiin olla -0,8 baria alipaineet tyhjäkäynnillä, onkohan samat tollasessa otsikon mukaisessa katiskassa vuodelta -95?

    Ainakin olettaisin että se on tuo pumppu. Kyllä se tosin imeksii kun letkun ottaa irti yhdestä päästä ja törkkäsee sormen siihen, mutta ei tuo mitään hiuksia nostattavaa imua kyllä ole. Toinen vaihtoehto lienee että letkut / jarrutehostin vuotaa. Siihen tein niinkin tieteellisen testin että imasin letkuun alipaineen ja survasin kielen letkuun. Komeasti pysyi kiinni ainakin minuutin, kauempaa en jaksanut kyseistä puuhaa harrastaa Eli ei ainakaan mitään järin isoa vuotoa ja jarrupoljin heittäytyy kovaksi parin polkasun jälkeen. Jos koneessa on kieppiä vajaat 2000 niin silloin kyllä toimii jarrutehostinkin ihan fiinisti.

    Eli olisko jollain nyt hyvää vinkkiä vian kohdistamiseen? Ei olis rahaa ostaa ökykallista pumppua ja huomata että vika onkin tehostimessa. Halpa ahtopainemittari motonetistä ja se suoraan kiinni alipainepumppuun?

    Saa tarjota edullista ja toimivaa alipainepumppuakin
    Last edited by Macke; 15-08-2009, 19:02.
  • Macke
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2009
    • 1134
    • Porvoo

    #2
    Ongelma vaivaa vieläkin ja asiaa olen tonkinut viime postauksesta. Eli toista alipainepumppua kokeilin -> ei muutosta. Kaikki alipaineletkut olen vaihtanut eikä niissä nyt sitten ole vuotoja.

    Alipaineita syntyy tyhjäkäynnillä baltiarallaa yhden barin verran ja se alipaine pysyy letkustossa ainakin yön yli.

    Nyt rupee haiskahtamaan siltä että vika olis tehostajassa. Jos auto on käynnissä ja järjestelmässä on alipainetta, niin jarrupedaali lähtee nousemaan ylöspäin kun sen survasee pohjaan. Sama tapahtuu jos järjestelmään käyttää alipaineen ja sammuttaa moottorin jonka jälkeen survasee pedaalin pohjaan.

    Kenelläkään ollut vastaavaa probleemaa? Ennen tehostimen vaihtoa ajattelin vielä hakea motonetistä obelixin takaiskuventtiilin ja vispoa orkkiksen mäjelle mutta jos jollain tosiaan jotain käryä ongelman laadusta niin kaikki tieto otetaan vastaan...

    Comment

    • Bemu525tdsa
      Newbiemmer
      • Jan 2009
      • 1

      #3
      Saitko ongelmaa selville? Oliko vika pumpussa vai tehostajassa? Itellä samaa ongelmaa pukkaa, eikä katsastusmies oikein ollu tyytyväinen...

      Comment

      • Behemoth
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 562

        #4
        Näissä alkaa tuo imusarjan alta esiintuleva (onko se nyt se alipaineletku) letku vuotamaan...itellä 325 tds:ssä sitä oli jo teippailtu, kun hehkuja vaihtaessa imusarjan alta letkut tuli esiin. Isä-ukon e34 525 tds:ssä oli sama laulu.
        E66 730Ld LCI

        ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

        Comment

        • Lasa
          Bimmer Rookie
          • Sep 2005
          • 43

          #5
          Minulla oli E34 525TDS:ssä samanlainen vika ja juuri se imusarjan alla oleva letku tai putki se oli josta löytyi vuoto.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎