Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 sähkölasiongelma

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pekkola
    Newbiemmer
    • Mar 2008
    • 16
    • Lapua

E34 sähkölasiongelma

Eli ongelmana on se ettei kuskinpuolen lasi aukea muutakuin 25-30 senttiä jolloin rupee kuulumaan jurraava ääni ja jostain ottaa vastaan ja jos tästä pisteestä vielä avaa enemmän niin lasi mitä luultavimmin, naksunnasta päätellen hajoaa.

Oven verhoilun olen jo ottanut pois ja pähkäillyt mikä olis vikana. Mikään ei näytä ottavan kiinni mihinkää eikä mikään näytä edes löysältä tai hajonneelta, mutta jotkut rasvaa vaativat paikat aika kuivan oloisia. Voisiko tässä olla syy?
    Nyx: e34 520iA
    Ex:e36 316i
  • arsipaani
    Bimmer Rookie
    • Feb 2006
    • 58
    • jyväskylä

Mulla tuli sama juttu pari päivää sit paitsi etten saanu kiinni sitä enää tosta kohin. Se lukkomekanismin kiinnitysrauta (valu-alumiinia?) murtunu ja vänkää sitä ikkunan nostimen alarautaa vastaan. voi olla tietty joku muukin..jos jollain on tota lukkomekanismin rautaa niin privaa..

Comment

• julli75
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2008
      • 302
      • lpr

veikkaisin että osassa nro.1 on hampaita murtunut/kulunut pois.

Comment

• Jupex
        Bimmer Rookie
        • Nov 2007
        • 41
        • Seinäjoki

Jos tämä on se auto minkä sen luulen olevan, uskoisin että minulla on kevyt mutu asiasta. :think

Veikkaisin kokemuksesta, että sulla on oven tuulihaka joskus irronnut ovesta ja ovea kiinni vetäessä lähtenyt tilastaan irti. Tämän johdannaisena se "tuulihaka" on lyönyt ikkunan etummaisen kiskon kieroon, jolloin se kisko väännättää lasia hieman kunnes lasi hyppää kiskolta pois jossain vaiheessa. Tämän jälkeen lasi avautuu loppuun asti pienen (suuren) rutinan saattelemana. Ikinä ei ole kuitenkaan lasi mennyt hajalle, vaikka kymmeniä ja kymmeniä kertoja se on alas asti avattu.

Jos vikaa haluaa korjata, kannattaa ottaa ovipahvi irti ja suunnata katse oven etureunaan.... Kun seuraat lasin laskemista oven sisällä, seuraa sen etureunan liikettä. Lasin etu-alakulmaa seuraamalla löydät tuon kieron kiskon. Mikäli oikein muistan ja mikäli kuvaa yhtään ymmärsin, viallinen osa taitaa olla numero 7

Miksei tuota nyt voisi vääntääkin suoraksi, jos sinne saa jotain sormia voimakkaampaa väliin. En muista.. Mutta eipä näytä kallis osa olevankaan. Onnea yritykselle! Itse en ole uskaltanut ikinä alkaa purkamaan. Niinkuin Tammisen Juhanikin sanoi, ei toimivaa ketjua pidä mennä sörkkimään.
        E30 316
        E30 320i
        E30 316i
        E34 520iA
        E34 525tds touring
        E39 530i touring individual
        E34 M5 3.6

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰