Elikkäs mikä voisi olla ongelmana kun autolla ajettaessa keula hakee koko ajan. renkaat (235/45 r17) mutta ei ole normaalia urille vetelyä. 80 km/h vauhdissakin auto lähtee yhtäkkiä vastaantulevan kaistalle vaikka ratti suorassa.. :O Ratissa tuntuu välystä. Katselin tukivarret läpi ja näytti ja tuntui olevan kondiksessa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 keula hyökkii
Collapse
X
-
oletko tarkastanut ohjaussimpukan kireyden? Searchilla löytyy tuosta paljonkin juttua.
Toinen kohta mikä voi aiheuttaa klappia löytyy rattiakselista kuskin jalkatilasta, akselissa on sellainen iso mutteri joka löystyy/kuluu ajan kanssa, tuonkin saa kiristämällä kuntoon.
edit:
Akseli: http://www.bmwe34.net/Wiki/tiki-inde...Steering+play#
simpukka : http://www.bmwe34.net/Wiki/tiki-inde...=Steering+box#Last edited by Rikke; 14-05-2009, 15:29.
Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
Nyk. VW Golf '00
Nyk. VW Golf '95
Historiaa:x17 BMW +Muuta
-
-
hyvin luultavasti myös ne taaempieni tukivarsien (reaktiotangot) takahelat ovat menneet pehmeäksi. Eivät välttämättä ole näkyvästi rikki. Helpoin konsti diagnisoida niiden kuntoa on esim. kääntää ohjausta hieman jonnekin päin ja potkaista kevyesti renkaaseen edestäpäin(siis renkaan kulkusuunnassa). Väljillä puslilla rengas tuntuu olevan kuin hieman irti. heilahtaa kyllä uusillakin puslilla, mutta on melko jämäkän oloinen.BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
-
Saman ongelman kanssa painin minäkin. Yllämainitut jutut kannattaa tosiaan tarkastaa ekana. Itsellä ei vaan auttanu muuta kun vähän sai välystä ohjauksesta pois. Silti vetelee ihan kunnolla.
Mulla tuntuu lisäks selvää välystä jossakin, kun nostaa etupään ilmaan ja yrittää kääntää käsin rengasta. Eli renkaat kääntyy hiukan vaikka kaveri pitää rattia tiukasti kiinni rattilukkoa vasten. Silti kun kaverin kanssa tutkittiin niin ei nivelissä ollu havaittavissa mitään välyksiä.:think
Ei tuu enää oikein muuta mieleen kun apusimpukanhela, mutta voisko se antaa niin paljon periks. En tiiä saatana.E61 525xda -08
Comment
-
-
Renkailla on myös merkitystä yllättävän paljon. Huonot ylileveät ja matalat kumit eivät ainakaan paranna tilannetta, vaan mahdolliset pienetkin välykset tuntuvat 10 kertaa pahemmalta.
Kaverilla oli jotkut 18" kumit ja veteli niin h*lvetisti. Heitettiin alle orkkiskoon kumit ja auto muuttui ihan eri peliksi. Kyyti oli aivan eri luokkaa.Last edited by Hene; 14-05-2009, 16:05.X5 E53 3.0d
Comment
-
-
kyllähän "isot" renkaat korostaa alustan vikoja huomattavasti mutta ei orkkisrenkaat niitä vikoja korjaa
itselläkin on pientä hyökkäilyä havaittavissa ja välystä ratissa.. mutta simpukassa ei liene vikaa sillä ns. Drop arm kääntyy jo pienestäkin ratin liikuttelusta mutta keskimmäinen raidetanko ei..
tarkoituksena on laittaa etupäähän kaikki tukivarret heloineen uutta -> http://cgi.ebay.de/Der-gr-Rep-Satz-Q...ayphotohosting setti on muuten sopiva myös e34:n mutta keskimmäinen raidetanko ei sovi
ja takapäähän iskarit ja jouset (takakelkan isot helat on jo vaihdettu)F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Mulla teki samaa, kun takakelkan isot puslat oli loppu. Vika selvisi vasta kun menin katsastuskonttorille ja pyysin katsastussetää etsimään väljän paikan. vasta 3 miehen voimalla vika löytyi kuorma-autojen renkaiden repimis laitteessa.
Ostin orkkis puslat, jotka täytin sikaflexillä, ja annoin kuivua 5 kk. Tuli hyvä, muttei liian kova.
Comment
-
-
Originally posted by kaitsute View Post
Ostin orkkis puslat, jotka täytin sikaflexillä, ja annoin kuivua 5 kk. Tuli hyvä, muttei liian kova.Nyt
BMW 330e g21 M-Sport
Ennen
BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i
Comment
-
-
WAT???
Alkuperäisissä takakelkan puslissa on kumia vilkanoitu ristin muotoon ja suurin osa puslasta on ilmaa, joten täytin puslan sikaflexillä. Sika kuivuu noin millin / vrk eli ois ollu muutamassa viikossa kuivat, vaan en saanut laitettua alle kun vasta 5 kk päästä, joten oli ainakin kuivaneet tarpeeksi. Alkuperäinen puslahan ei ole kovin jäykkä eli taka-akseli tai tarkemmin sanottuna koko kelkka pääsee joustamaan mutkissa eli ohjaamaan.
Uretaanipuslat ovat mielestäni liian kovat, eli ei anna juuri periksi juuri minkään vertaa joten nämä ovat niin sanotut välimallit, halvat ja löytyy joka puljusta hyllystä.
Comment
-
-
Originally posted by kaitsute View PostWAT???
Alkuperäisissä takakelkan puslissa on kumia vilkanoitu ristin muotoon ja suurin osa puslasta on ilmaa, joten täytin puslan sikaflexillä. Sika kuivuu noin millin / vrk eli ois ollu muutamassa viikossa kuivat, vaan en saanut laitettua alle kun vasta 5 kk päästä, joten oli ainakin kuivaneet tarpeeksi. Alkuperäinen puslahan ei ole kovin jäykkä eli taka-akseli tai tarkemmin sanottuna koko kelkka pääsee joustamaan mutkissa eli ohjaamaan.
Uretaanipuslat ovat mielestäni liian kovat, eli ei anna juuri periksi juuri minkään vertaa joten nämä ovat niin sanotut välimallit, halvat ja löytyy joka puljusta hyllystä.
Kannattaa käyttää tuulilasiliimaa, kovettuu vähän nopeammin. Ei ne uretaaniset puslat niin kauhean kovat ole kun vertaa niihin liimamassalla täytettyihin tavallisiin.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Omasta autosta taas lumien sulettua huomasi, että jonkinasteista suuntavakavuuden puutetta havaittavissa. Vuosien saatossa alustaan vaihdettu yhtä sun toista ja tällä hetkellä pitäis kaikki palikat olla suht hyvässä kunnossa.
Silti auto on hieman hakeva. En kyllä takaa ettei jossain ole pientä välystä ja pehmeyttä.
Mutta asiaan. Piti kysymäni että onko tuollainen keulasta hieman enemmän, kuin takaa, madallettu (keula 40-50mm ja perä noin 15mm madallettu) E34 jotenkin herkempi tuolle hakemiselle? Jos on niin voiko siihen vaikuttaa esim. lisäämällä aurausta edessä? Ja minkä verran aurauksella madalletun e34:n etupyörät tulisi olla.
Olen ajanut yhtä vielä enemmän keulasta tiputettua E34:sta, joka oli muistaakseni aika kauhea ajettava +100km/h nopeuksissa. Omakin auto tuntuu paljon paremmalta, jos kyydissä on paljon kuormaa tai kärry perässä.BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
-
Originally posted by ockelbo4500 View PostMutta asiaan. Piti kysymäni että onko tuollainen keulasta hieman enemmän, kuin takaa, madallettu (keula 40-50mm ja perä noin 15mm madallettu) E34 jotenkin herkempi tuolle hakemiselle? Jos on niin voiko siihen vaikuttaa esim. lisäämällä aurausta edessä? Ja minkä verran aurauksella madalletun e34:n etupyörät tulisi olla.
Olen ajanut yhtä vielä enemmän keulasta tiputettua E34:sta, joka oli muistaakseni aika kauhea ajettava +100km/h nopeuksissa. Omakin auto tuntuu paljon paremmalta, jos kyydissä on paljon kuormaa tai kärry perässä.
Comment
-
-
Ei tuo oma auto nyt mitenkään huono ajettava ole, mutta suuntavakaampiakin autoja olen ajanut. No bmw ei kyllä koskaan edes testien mukaan ole ollut se ihan suorimpaan menevä auto.
Lisäksi tuossa muutamia juttuja, jotka saattaa aiheuttaa ties mitä. Auto kun tuli aikoinaan mulle AVK:lta ja oli ihan kiitettävästi kyljestä kolaroitu. Ajettu on myös reilu 400tkm, joten varmasti nekin vielä vaihtamattomat puslat ja helat alkaisi olla vaihtokunnossa.
Hitusen tuossa kuitenkin ohjaussimpukkaa kiristin ja tuntui että ohjauksen keskialue saattoi hieman parantua. Simpukka on ilmeisesti jo kulunut, koska reuna-alueilla on melko lailla klappia(huomaa jos auto ei käynnissä). Kiristää ei kuitenkaan kärsinyt kuin hitusen(ehkä noin 15 astetta siitä ruuvista) tai muuten meni keskialue jo jäykäksi.
Pitää tässä ajella pitempää matkaa ja tutkailla miltä tuo tuntuuBMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
-
Samaa suuntavakavuuden pulaa täälläkin. Välillä haluaa hyökkiä laidasta laitaan suoralla tielläkin. Takana uretaania isot puslat, samaten uudet niveltangot. Edessä uretaania reaktiotangot, ja uudet alatukivarret puslineen ja uusi keskitanko ja raidetangonpäät, uudet etuiskarit. Kiristetty rattiakselin mutteri, eikä simpukassa ihmeemmin väljää. On ajeltu 205-talvikumeilla ja 225-suuntavakavuuden testivoittajilla uusilla continentalin kesäkumeilla. (kesävanteissa tosin muutaman millin eri ET kun talvivanteissa...)
Että siinä pähkinä mitä vielä tosiaan vois tehdä. Uusimattomia osia ei oikein enää keksi... takatukivarsien puslat orkkikset, voisko ne olla niin tussut että tekis moista vetelyä, vai onko simpukka sittenkin syyllinen, mene ja tiedä. Ilman painetta siellä tuntuu kyllä pientä väljää, joka katoaa tehostus päällä, antaako sitten ajossa tehostus periksi ja väljyys kääntelee pyöriä vaikkei ratti liikkuiskaan ? Muutenkin tuo simpukan välitys tuntuu otolliselta kaikelle häiriölle. Nopeempi ohjaus vois olla tunnokkaampi tuossa.
Voihan olla että tuo on tehtaalla tehty jo kiemurtelijaks :think
Toisilla vaan voi olla vahingossa suoraan menevä yksilö
Comment
-
Comment