elikkä e34 m5 autilmastoinnilla hukkaa virtaa kohtuu raakasti. kulutus on 0,6 ampperia ja ku lämppäristä säätää lämpötilaa niin pomppaa 6-8 amppeeriin ja auto siis sammuksissa. mistäköhän löytyys kyseinen rele?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e34 hukkkaapi virtoja
Collapse
X
-
Sehän on elektroninen se lämmönsäätö, ja kytkimenä toimii todennäköisimmin transistori tai kanava-sellainen eli fetti. Selvittelepä, että mi(t)kä transistori(t) siellä on kytkimenä/kytkiminä. Vanhemmiten trankut usein alkavat vuotamaan, etenkin jos komponentit on suunniteltu hieman rajoja hipoen virtaan ja lämpötilaan nähden. Ja jos autossa on automaatti-ilmastointi, niin todennäköisesti se saa jatkuvan jännitteen, että muistaa edelliset asetukset, joten pääkytkimenä toimiva transistori ei välttämättä ole syyllinen.
Mutta voihan siellä kytkimenä olla relekin, joka on jämähtänyt.Ota releitä yksitellen irti ja katso, milloin virrankulutus loppuu, jos loppuu.
Huomautettakoon puolijohteista vielä, että kun ne palavat, ne yleensä menevät oikosulkuun, joten palanut transistori voi olla ihan täydessä oikosulussa. Lämppärin ohjausyksikön ottama virta voi hyvinkin olla tuota 0,6A luokkaa.nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
nyk. Yamaha XJR 1200 -98
nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
ex. E34 525 TDS Touring -93
ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
ex. Yamaha YZF 1000R -02
ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
ex. E34 535i -88
ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
ex. Mazda 626 GE 1.8 -93
-
-
Odotitko ennen mittaamista että auto menee "lepotilaan"?- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
Comment