Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 540ia outo käyntihäiriö!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BavariaPower
    Bimmer Fanatic
    • May 2008
    • 233
    • Jyväskylä

    E34 540ia outo käyntihäiriö!?

    Elikkäs,aamulla laitoin auton käyntiin ja lähdin ajamaan...yhtäkkiä auto alkoi käymään vajaalla eikä tahtonut ottaa kierroksia...pysähdyin ja annoin muutaman kerran kunnolla kierroksia ja sen jälkeen alkoi nousta kumin/muovin/öljyn sekaista savua kuskin puolen takapyörä kotelosta,jostain takavaimentajan tienoilta...tämän jälkeen avasin konepellin ja huomasin että moottorin ja vaihdelaatikon välistä työnsi ihan kunnolla samaa savua...siis vaihdelaatikon päältä/rintapellin alta...mitähän pitäs tehdä/vikaa etsiä?

    PS.pesin konehuoneen eilen pikaisesti jonka jälkeen toimi kyllä normaalisti!
    Käyttikset:


    E61 525D -06

    E60 530ia M-sport -06

    kesä-auto E21 "316" -82

    ex. E21 315 -81 :drive

    ex. E34 540ia -93

    ex. E34 520i -88

    ex. E34 525ia touring -93

    ex. E28 518i Bavaria -87
  • BavariaPower
    Bimmer Fanatic
    • May 2008
    • 233
    • Jyväskylä

    #2
    E34 käyntihäiriö selvisi...

    Joo,elikkäs omaa hölmöyttä kun menin konehuonetta pesemään...saa tästä eteenpäin olla likainen...perinteisesti tulpan reiät täynnä vesi-öljy seosta ja tästä johtuen hieman kävi vajaalla,kuten ilmeisesti allekirjoittanutkin...

    ...se aamuinen savun tuprauttelu koneen takaa ja takapyöräkotelosta kyllä jäi selvittämättä?...:thinkmutta ei se sitä enään tee,joten ilmeisesti ohimenevä ilmiö...?
    Käyttikset:


    E61 525D -06

    E60 530ia M-sport -06

    kesä-auto E21 "316" -82

    ex. E21 315 -81 :drive

    ex. E34 540ia -93

    ex. E34 520i -88

    ex. E34 525ia touring -93

    ex. E28 518i Bavaria -87

    Comment

    • superb
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2827

      #3
      Saahan sitä konetilaa pestä, mut ne tulpankolot ja muutkin poterot tulisi kuivata pesun jälkeen. Paineilma on erittäin käytännöllistä siihen hommaan

      Comment

      • tmth
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 2194
        • Kangasala

        #4
        Mä otan aina ennen pesua jo muovit ja puolat valmiiksi pois moottorin päältä. Saa kunnolla pestyä moottorin ja myös kuivattua paineilmalla tulpankolot.

        F10 & R55
        ex:
        E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

        Comment

        • Yltti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 2792
          • Kuopio suamen texas

          #5
          Originally posted by BavariaPower View Post
          ...se aamuinen savun tuprauttelu koneen takaa ja takapyöräkotelosta kyllä jäi selvittämättä?...:thinkmutta ei se sitä enään tee,joten ilmeisesti ohimenevä ilmiö...?
          Onko autossasi tasonsäätö takana? Jos on niin katsoppas ohjaustejostin säiliöön sama säiliö hoitaa takapaan jousituksen. Jos vajausta niin jossain on vuotoa. Vuotaa kuumaan paikkaan pakoputkelle jne jne. Takapyöräkotelosta öljy voisi valua pakoputkistoon...
          1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
          F10 525d Xdrive comfort sitte
          Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
          www.rotator.fi

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎