e34 hyytyminen ja röpöttäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Korppikotka
    Bimmer Rookie
    • Jul 2008
    • 56

    e34 hyytyminen ja röpöttäminen

    m50b25 vanos on alkanut välillä temppuilemaan. Joskus vähän riuskemman kiihdytyksen jälkeen auto alkaa hyytymään ja tuntuu kuin löpö loppuisi kesken, hieman houkuttelemalla saa taas takaisin peliin mutta tuntuu kuin kävisi liian rikkaalla tai liian laihalla ja meinaa koko ajan tökkiä kiihdyttäessä. Tunne on hieman samankaltainen kuin auto koettaisi käydä viidellä sylinterillä mutta tästä en uskoisi olevan kyse.

    Tämä ei hirveästi häirinnyt ennen kun vika "meni" pois vähän matkan ajelun jälkeen mutta nyt tuo röpöttäminen kiihdyttäessä on jäänyt vaivaamaan pidemmäksi aikaa eikä tunnu enää itsestään poistuvan. Nyt tarvitsisinkin kiireesti vinkkejä mistä vika voi löytyä koska auto on joka päiväisessä ajossa ja melko ikävä ajettava tällä hetkellä.

    Tähän mennessä autoon on vaihdettu:
    -tulpat
    -bensansuodatin
    -Öljyt ja suodatin

    Voiko ongelmana olla bensapumppussa vai pitäisikö vikaa lähteä etsimään sytytyksestä? Tänään nykäisin hetkeksi lambda-anturista johdon pois kun auto kävi enkä huomannut minkäänlaista eroa käymisessä, voisiko lambda-anturi olla pimeänä?

    Huomenna olisi tarkoitus käväistä oulun suunnalla aamupäivästä joten jos joku tietää missä joku lukisi edullisesti tuosta vikakoodit? olisin kiitollinen tästä tiedosta.
    Ex. E34 525 -94
    Ex. E34 518 -91
  • bmw e34
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2002
    • 633
    • raahe

    #2
    Originally posted by Korppikotka View Post
    m50b25 vanos on alkanut välillä temppuilemaan. Joskus vähän riuskemman kiihdytyksen jälkeen auto alkaa hyytymään ja tuntuu kuin löpö loppuisi kesken, hieman houkuttelemalla saa taas takaisin peliin mutta tuntuu kuin kävisi liian rikkaalla tai liian laihalla ja meinaa koko ajan tökkiä kiihdyttäessä. Tunne on hieman samankaltainen kuin auto koettaisi käydä viidellä sylinterillä mutta tästä en uskoisi olevan kyse.

    Tämä ei hirveästi häirinnyt ennen kun vika "meni" pois vähän matkan ajelun jälkeen mutta nyt tuo röpöttäminen kiihdyttäessä on jäänyt vaivaamaan pidemmäksi aikaa eikä tunnu enää itsestään poistuvan. Nyt tarvitsisinkin kiireesti vinkkejä mistä vika voi löytyä koska auto on joka päiväisessä ajossa ja melko ikävä ajettava tällä hetkellä.

    Tähän mennessä autoon on vaihdettu:
    -tulpat
    -bensansuodatin
    -Öljyt ja suodatin

    Voiko ongelmana olla bensapumppussa vai pitäisikö vikaa lähteä etsimään sytytyksestä? Tänään nykäisin hetkeksi lambda-anturista johdon pois kun auto kävi enkä huomannut minkäänlaista eroa käymisessä, voisiko lambda-anturi olla pimeänä?

    Huomenna olisi tarkoitus käväistä oulun suunnalla aamupäivästä joten jos joku tietää missä joku lukisi edullisesti tuosta vikakoodit? olisin kiitollinen tästä tiedosta.
    saattaa olla jo noin vanhassa hyvinki pumppu ehtoopuolella, varsinkin jos on vielä alkuperäinen. missä päin asut ?. jos liikut täällä raahessa päin niin ota yhteyttä, voidaan lukaista ne koodit.

    Comment

    • Korppikotka
      Bimmer Rookie
      • Jul 2008
      • 56

      #3
      Originally posted by bmw e34 View Post
      saattaa olla jo noin vanhassa hyvinki pumppu ehtoopuolella, varsinkin jos on vielä alkuperäinen. missä päin asut ?. jos liikut täällä raahessa päin niin ota yhteyttä, voidaan lukaista ne koodit.
      Iistä olen mutta oulussa tulee suurimmaksi osaksi pyörittyä, joten raaheen ei näillä näkymin ainakaan asiaa ole. Sain varattua täksi päiväksi paikalliselle nyrkkipajalle ajan vikakoodien lukuun, jospa tuon laittaisi vielä samalla mittaamaan bensanpaineet niin pääsisi viasta selville, alkaa jo rasittamaan suuresti.
      Ex. E34 525 -94
      Ex. E34 518 -91

      Comment

      • Korppikotka
        Bimmer Rookie
        • Jul 2008
        • 56

        #4
        Vikakoodissa käytiin ja seuraavanlaista listaa tuputti:
        13. happitunnistin 1
        201. happitunnistin
        -säädin
        41. Ilmamassamittari

        siinä sitten aloin kotiin lähtöä suunnittelemaan ja yllätys yllätys vikakoodien poiston jälkeen auto käy kuin unelma Saapa nähdä kuinka kauan pysyy sitten vikakoodit poissa ja auto toimii.

        Vielä sellainen kysymys että voiko tuo ilmamassamittarin vikakoodi johtua siitä että käytin auton käydessä ilmamassamittarin johtoa irrallaan jotta näkisin toimiiko se? Johdon irtivedolla moottorinkäynti kyllä muuttui ja tuntui ainakin siltä että se toimisi.
        Ex. E34 525 -94
        Ex. E34 518 -91

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14578
          • Oulu

          #5
          Kyllä tulee vikakoodi, jos olet käyttänyt imm:n irti auton käydessä.

          Menee silloin ns. varakartalle moottorinohjaus.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • Korppikotka
            Bimmer Rookie
            • Jul 2008
            • 56

            #6
            Jep, ilmamassamittarin vikakoodi on hyvin luultavasti sen syytä, kun tuntui olevan selvä ero kun sen käytti irrallaan. Happitunnistin tarkoittaa ilmeisesti näissä vikakoodeissa lambdaa? Eipä siinä sitten muuta kuin se vaihtoon jos auto vielä alkaa temppuilla jossain vaiheessa.
            Ex. E34 525 -94
            Ex. E34 518 -91

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8975
              • Kellokoski

              #7
              Onko imuvuodot tarkastettu. Varsinkin se haitariputki imm->kaasuläppä. Ota irti ja katso että ei ole riekaleina?
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              Working...
              X