Apua ! E34 525i -90 ilmaus ongelma.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Styroxi
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 383
    • Vaasa

    #1

    Apua ! E34 525i -90 ilmaus ongelma.

    Koitin ilmata kyseisellä menetelmällä... http://www.btcf.fi/forum/showthread....+ilmaus&page=2 Mutta ei onnistunut...

    No sitten koitin tälläistä.. että ilma-ruuvi auki ja vesiletkulla "Paineella" vettä syyläriin, no ilmat tuli pois ilmaruuvista.. Ja ilmaruuvi kiinni.. Käynnistin auton ja ja annoin käydä lämpimäksi.. Mutta ei tule lämpöä Kabiiniin, ja huomasin sivussa että alavesiletkussa tuntuu olevan vesi mutta ylävesi letku tyhjä..
    ja kun sammuttaa auton ylävesiletku taas täyttyy... :think ja lämmöt edelleen nousi.. voisiko olla vesipumppu paskana?
    Et vesi ei lähe kiertämään..
  • julli75
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 302
    • lpr

    #2
    kokeileppas lisätä sitä vettä moottori käynnissä ja pidä se ilmaruuvi auki.
    vesipumppu ei näyttäis olevan rikki jos letku on tyhjänä käynnissä,vaikuttas siltä että koneessa ei vaan ole vielä tarpeeksi vettä.:think

    Comment

    • Styroxi
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 383
      • Vaasa

      #3
      käy vähän aikaa, ja syylärin korkin ollessa irti pukkaa vedet pihalle sitä kautta.. "Pinta nousee" kun taas kun korkki on kiinni nousee niin v.t.n kova paine järjestelmään et ampuu ylipaine letkun kautta pihalle...

      Comment

      • pro_tinnitus
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2007
        • 273
        • Etelä-Suomi

        #4
        Liiankin tuttua hommaa

        Mun aikasemmassa E34 525i-89 M20 koneessa oli tuota samaa ongelmaa ja poistui sillä, että kävin ilmauttamassa korjaamolla. Olikos tämä M50 koneella vai tuolla M20 remmikoneella?

        M20lle toinen ohje on että nostat keulan ilmaan kunnolla ja ilmaat vasta sitten puristellen niitä ylä ja alaputkia.
        Sen tietää että on ilmaa vielä jos syylärin yläputki ei lämpene kunnolla. Tietystä kabiinista lämmöt täysille. Jos ei lämpöä tule nii ilmaa on.

        Lämpömittarin ei kannata antaa mennä paljon yli keskivälin vain sen verran että termostaatti aukeaa, mittari pysyy hieman yli keskivälin jonkun aikaa sitten onki jo samantien punasella ja keittää.

        Jokatapauksessa vaarana on että halkasee kannen, jos annat keittää kovin kauan ja sen tietää sitten ku putkesta tulee vaaleeta savua.
        E90 320d -05
        EX: Z3 E36/8 3.0i

        Comment

        • Styroxi
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 383
          • Vaasa

          #5
          koneena M50 , No entäs toi termostaatti kumpi siel pitäs olla? 95c vai 88c?
          Pistin äsken 88 ja oli hiukan lyheempi ku tuo mikä siel oli ollut ja lisäksi tuohon vanhaan oli porattu 2kpl reikiä sivuun..
          "ilmeisesti et lähtis vesi kiertää paremmin" <--- ei tosin minun aikaan saannoksia.

          kohta vois kokeilla "Taas" Uudestaan...

          Comment

          • 328 e36
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2003
            • 488
            • pori

            #6
            Malttia touhuun..

            Se ei ole mikään hetken homma toisinaan ilmata m50 moottoria, ei muuta kuin auton keulaa hiukan ylös,nestettä niin paljon kuin menee ja sitten vaan moottori käymään,ja koko ajan vettä lisää heti kun sitä menee sinne ja samalla vaikka vesiletkuja puristelee hiukan..
            Ilmaruuvilla en ole pahemmin nähnyt olevan merkitystä oli se sitten kiinni taikka auki tuossa hommassa..
            e36 320 cabrio.
            e36 328 coupe.

            Comment

            • maukkavain
              Newbiemmer
              • Sep 2007
              • 2
              • lohtaja

              #7
              mulla kans e34 525 24v eräänä aamuna rupes lykkään vettä pihalle paisarista paineella ku kone lämpes. siihen asti lämmöt ovat olleet aina normaalis. kansi irti ja halki oli. laitettiin uusikansi paikalleen ja vika pysyy vieläkin nesteet pihalle ku kone lämpenee ja kapiniin kylmää ilmaa. vesipumppu tuli vaihdettua ja termostaatti. kone ilmattiin moneen kertaan ja vieläkin sama vika pysyy. epäilevät et ois lohko paskana ja sen takia aiheutuu noi viat. rupee jo huumori loppuun auton kans

              Comment

              • Kilpelä
                Bimmer Rookie
                • Jun 2009
                • 50
                • Vantaa -Finland

                #8
                En tiedä onko tässä kyseisessä koneessa mahdollista, mutta kerran olen nähnyt tapauksen jossa oli vaihdettu termostaatti, sen jälkeen tehty kansiremontti ja loppujen lopuksi otettu termari pois, kun oli "jumissa". No tuosta "jumiutuneesta" termarista ja kiinniolevasta tiivisteestä näki et oli ollu väärinpäin siellä kotelossa, eli ei oo voinu millään auetakaan...
                UZS190 Lexus GS430 - käyttis
                MA61 Celica Supra - ikuisuus projekti

                Comment

                • Styroxi
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 383
                  • Vaasa

                  #9
                  kun oli "jumissa". No tuosta "jumiutuneesta" termarista ja kiinniolevasta tiivisteestä näki et oli ollu väärinpäin siellä kotelossa, eli ei oo voinu millään auetakaan...
                  ei millään pahalla mut kuinka tuossa voi onnistua kun itsellä ei tuota alkup.termaria saa väärinpäin.. vai onko sit nois tarvikkeis niinpaljon eroa..

                  Comment

                  • Peltsii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 7060
                    • Turenki

                    #10
                    Teet näin:

                    Auton keula YLÖS, tiiviisti pullo kiinni paisarin korkkiin. Nyt avaat muovisen ilmaruuvin syyläristä paisarin vierestä ja lähdet kaatamaan nestettä. Kun ilmaruuvista alkaa valumaan nestettä ulos, laitat sen kiinni, kaadat lisää nestettä ja lypsät vesiletkuja. Kun järjestelmä ei enää huoli nestettä lisää, täytät pullosuppilon nesteellä, lämppäri täysille kuumaa puhaltamaan ja moottori käyntiin. Tässä vaiheessa on hyvä olla 2 henkeä, toinen kattomassa lämpöjä ja testaamassa tuleeko kuumaa, ja toinen lypsämässä letkuja ja kaatamassa nestettä. Kun kuumaa alkaa tuleen tasaisesti kabiiniin myös tyhjäkäynnillä, voi moottorin sammuttaa. Nyt sitten neste ylärajan tuntumaan, korkki kiinni ja kone käyntiin. Jos lämmöt ei nouse ja kuumaa tulee, ei ilmaa ole järjestelmässä. Kun moottori on jäähtynyt kylmäksi, tarkista nesteen pinta ja täytä ylärajaan.

                    Aikaa tähän saa meneen jopa tunnin, joten heti ei kannata luovuttaa. M20 ja M50 on vittumaisia ilmata
                    DUCATI 1098 RACING EVO

                    Comment

                    • Kilpelä
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2009
                      • 50
                      • Vantaa -Finland

                      #11
                      Originally posted by Styroxi View Post
                      ei millään pahalla mut kuinka tuossa voi onnistua kun itsellä ei tuota alkup.termaria saa väärinpäin.. vai onko sit nois tarvikkeis niinpaljon eroa..
                      Sanoinkin että en tiedä onko se kyseisessä autossa mahdollista ja jos ei ole, niin sillonhan tuo on täysin pois suljettu vaihtoehto. sorry.
                      UZS190 Lexus GS430 - käyttis
                      MA61 Celica Supra - ikuisuus projekti

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16595
                        • Asikkala

                        #12
                        Originally posted by Peltsii View Post
                        Teet näin:

                        Auton keula YLÖS, tiiviisti pullo kiinni paisarin korkkiin. Nyt avaat muovisen ilmaruuvin syyläristä paisarin vierestä ja lähdet kaatamaan nestettä. Kun ilmaruuvista alkaa valumaan nestettä ulos, laitat sen kiinni, kaadat lisää nestettä ja lypsät vesiletkuja. Kun järjestelmä ei enää huoli nestettä lisää, täytät pullosuppilon nesteellä, lämppäri täysille kuumaa puhaltamaan ja moottori käyntiin. Tässä vaiheessa on hyvä olla 2 henkeä, toinen kattomassa lämpöjä ja testaamassa tuleeko kuumaa, ja toinen lypsämässä letkuja ja kaatamassa nestettä. Kun kuumaa alkaa tuleen tasaisesti kabiiniin myös tyhjäkäynnillä, voi moottorin sammuttaa. Nyt sitten neste ylärajan tuntumaan, korkki kiinni ja kone käyntiin. Jos lämmöt ei nouse ja kuumaa tulee, ei ilmaa ole järjestelmässä. Kun moottori on jäähtynyt kylmäksi, tarkista nesteen pinta ja täytä ylärajaan.

                        Aikaa tähän saa meneen jopa tunnin, joten heti ei kannata luovuttaa. M20 ja M50 on vittumaisia ilmata
                        En ole kuullutkaan että m20 on paha ilmattava :think

                        Comment

                        • M325i
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 1531
                          • Etelä-pohjanmaa

                          #13
                          Originally posted by jr66 View Post
                          En ole kuullutkaan että m20 on paha ilmattava :think
                          Ei todellakaan ole.
                          E30 ja E46 ///M

                          Comment

                          • Peltsii
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 7060
                            • Turenki

                            #14
                            Originally posted by jr66 View Post
                            En ole kuullutkaan että m20 on paha ilmattava :think

                            Ei ehkä E30 kopassa jossa on erilainen paisari ja järjestelmä muutenkin, E34:ssä ei ainakaan ilmaus onnistu ilman pulloa, kokemusta on E34 kopan M20 ilmaamisesta
                            DUCATI 1098 RACING EVO

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16595
                              • Asikkala

                              #15
                              Originally posted by Peltsii View Post
                              Ei ehkä E30 kopassa jossa on erilainen paisari ja järjestelmä muutenkin, E34:ssä ei ainakaan ilmaus onnistu ilman pulloa, kokemusta on E34 kopan M20 ilmaamisesta
                              Aivan juu, paisari siinä koneen takana ? Miksiköhän se vaikeuttaa hommaa ?

                              Comment

                              Working...
                              X