Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kytkinongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juzbe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 1066
    • Pori

    E34 kytkinongelma

    Morjesta! Tuli hommattua tossa kytkinvikanen E34 525, ongelmana se että entinen omistaja ajanut ja yhtäkkiä kytkinpoljin tunnottamaksi,ilmeisesti jommankumman sylinterin tiivisteet,kun ilmauksen jälkeen toiminut muutaman tunnin.

    Hommasin kokonaan uuden pääsylinterin sekä uudet tiivisteet työsylinteriin jonka jälkeen ilmausta,huonoin tuloksin..välillä tuntuu että neste ei tule alas asti?! kokeilin myös toista tyyliä ilmata,lääkeruiskulla ilmausruuvista sisään jolloin kytkintä painettaessa tuli jonkun verran tuntoa polkimeen.. auto alas pukeilta ja kokeilemaan, auto käyntiin,kytkin pohjaan ja vaihde päälle jolloin pieni rusahdus kytkintä ylös nostettaessa(voi myös olla että painetta hiukan ja ilma lähti liikkeelle?) jolloin taas auto käynnissä ja kytkin alhaalla taas ei vaihdetta sisään. Sammuksissa jokainen vaihde menee kevyeesti päälle..

    Ilmausta ja kokonaan uusi työsylinteri vai pelkästään ilmausta?

    Rupee vähän keinot loppumaan ja hermo palamaan..


    Hiukan lisäystä,yhtäkkiä kesken ilmauksen poljin vetää ihan löysäksi..huomenna hakemaan kokonaan uusi työsylinteri..
    Last edited by Juzbe; 23-06-2009, 20:40.
  • canootti
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2008
    • 350
    • Espoo

    #2
    Moi,

    kyselisin että selvisikö sulla tämä ongelma?

    Itellä kävi tänään samanlailla että olin ajamassa ja yhtäkkiä kytkimestä meni puolet "löysäksi" ja tunnottomaksi, lopulta kytkin otti vain sentin päästä pohjassa ja sitten lopulta meni kokonaan löysäksi.

    Onkohan pää/työsylinteri mennyt? Tiivisteet? tai mahdollinen vuoto jossain? auto siis E34 520 '89
    Last edited by canootti; 23-09-2009, 19:50.
    BMW - It's not where you go, but how you get there

    Ex:
    E34 518i '91, E28 518i '86, E34 520i '89, E30 316 '85, E34 525i '95

    Comment

    • Erska
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2005
      • 439
      • Tuusula

      #3
      Työsylinteri kusee...osaan saa korjaussarjaa...mut ite jouduin ATE:n sylinterin vaihtamaan uuteen. motonetistä sai aidon Aten ilman bmw logoa... ilmaus ja kytkin rupes pelaamaan hyvin... oireet samat enne vaihtoa...
      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

      Nyt: VOLVO S60 D5 -03

      EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

      Comment

      • Juzbe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 1066
        • Pori

        #4
        Terve! Kytkinasetelma+levy paskana.Vaihdoin silloin pää ja työsylinterin sekä kytkinpaketin.

        Sun ongelma kuulostaa työsylinterin kumien vuodolta, helppo irroittaa jos vaan auton alle pääsee.

        Comment

        • canootti
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2008
          • 350
          • Espoo

          #5
          Okei kiitos tiedoista, jotain tollasta itekkin epäilin. Täytyy vikaa paremmin tutkia kun kerkeää
          BMW - It's not where you go, but how you get there

          Ex:
          E34 518i '91, E28 518i '86, E34 520i '89, E30 316 '85, E34 525i '95

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎