Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 518 kansipahvi halki?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mr Dude
    Newbiemmer
    • Feb 2008
    • 4
    • Porvoo, Finland

    E34 518 kansipahvi halki?

    Eli homman nimi on nyt tämä. Auto vuosimallia 95 ja moottori M43B18. Auto oli seisonnassa noin puolisen vuotta tuossa talven yli ja ei ollut käynnistetty talvella kertaakaan alkoi oireilemaan heittämällä paisarin korkista nesteet pihalle eikä tullut lämpöä kabiiniin. Oli luultavasti ajossa heittänyt aika paljonkin kun alkoi lämmöt hieman nousemaan (käväsi punasen viivan etureunassa) mutta onneksi olin lähellä kotia niin join siihen pihaan. No siinä sitten epäiltiin ilmaa järjestelmässä,paisarin korkki,termaria tai vesipumppua. Vaihdettiin kaikki noista ja ilmattiin kunnolla järjestelmä niin kyllä alkoi vedet kiertämään eikä ole nyt heittänyt nesteitäkään pois. Autossa on ennen seisontaan laittoa pientä jäähdytysnesteen häviötä, että on joutunut lisäämään parin kolmen kuukauden välein about puol litraa. Nyt ajettu muutama sata kilsaa eikä ole näkynyt suurempaa nesteen häviötä. Kylmänä käynnistäessä tyhjäkäynti on hetken seilannut ja kone tuntuu röpöttävän mutta sitten tasaantuu. Juuri käytin katsastuksessa eikä ollut mitään mainittavaa pakokaasuissakaan. Voiko tuossa olla oireena haljennut kansi/kansipahvi, että vettä menee sylinterille (joka selittäisi kylmänä käynnistäessä että käynnistyisi vain kolmella pytyllä). Jäähdytysjärjestelmässä tuntuu olevan aikalailla painetta muttei ole nyt heittänyt ulos. Mikä muu kuin kansi/kansipahvi voisi aiheuttaa moista?
  • ka00z
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 1805
    • Varsinais-Suomi

    #2
    Originally posted by Mr Dude View Post
    Eli homman nimi on nyt tämä. Auto vuosimallia 95 ja moottori M43B18. Auto oli seisonnassa noin puolisen vuotta tuossa talven yli ja ei ollut käynnistetty talvella kertaakaan alkoi oireilemaan heittämällä paisarin korkista nesteet pihalle eikä tullut lämpöä kabiiniin. Oli luultavasti ajossa heittänyt aika paljonkin kun alkoi lämmöt hieman nousemaan (käväsi punasen viivan etureunassa) mutta onneksi olin lähellä kotia niin join siihen pihaan. No siinä sitten epäiltiin ilmaa järjestelmässä,paisarin korkki,termaria tai vesipumppua. Vaihdettiin kaikki noista ja ilmattiin kunnolla järjestelmä niin kyllä alkoi vedet kiertämään eikä ole nyt heittänyt nesteitäkään pois. Autossa on ennen seisontaan laittoa pientä jäähdytysnesteen häviötä, että on joutunut lisäämään parin kolmen kuukauden välein about puol litraa. Nyt ajettu muutama sata kilsaa eikä ole näkynyt suurempaa nesteen häviötä. Kylmänä käynnistäessä tyhjäkäynti on hetken seilannut ja kone tuntuu röpöttävän mutta sitten tasaantuu. Juuri käytin katsastuksessa eikä ollut mitään mainittavaa pakokaasuissakaan. Voiko tuossa olla oireena haljennut kansi/kansipahvi, että vettä menee sylinterille (joka selittäisi kylmänä käynnistäessä että käynnistyisi vain kolmella pytyllä). Jäähdytysjärjestelmässä tuntuu olevan aikalailla painetta muttei ole nyt heittänyt ulos. Mikä muu kuin kansi/kansipahvi voisi aiheuttaa moista?
    Saattaa olla sellainenkin episodi jos jäähdytysnestettä vielä häviää, että se kerää painetta syyläriin ja on rikkonut jo sen. Itsellä oli samankaltaisia ongelmia, mutta lämmöt nousivat punaisen rajalle vain kerran. Jäähdytysnestettä hävisi, mutta ei sekoittunut öljyjen kanssa. Ilmattiin pari kertaa uusiksi, mutta kulutus ei laskenut. Lopuksi päädyin remontoimaan koko kannen + hankkimaan uuden tiivistesarjan ja muut tykötarpeet.

    Ja motti oli sama kuin sinulla, eri kopassa.
    W124 voll, markalla pidemmälle

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎