Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 käsijarru

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • odys
    Newbiemmer
    • May 2009
    • 2
    • Helsinki

    e34 käsijarru

    Mulla on tommonen -89 e34 525i, jossa vasemmanpuoleinen käsijarrun vaijeri ei tule tarpeeksi ulos jarrukilvestä.. Mittaa jää puuttumaan 0,5cm - 1cm. Kun käsijarrun kengät laittaa paikalleen ja koittaa laittaa levyä kiinni niin levy ei mene paikalleen, koska käsijarru on jatkuvasti "päällä", jolloin käsijarrun kengät ovat laajentuneet niin, ettei levy mene paikallensa. Käsijarrun kenkien väliin laitettava säätö"mutteri" on niin pienellä kuin sen saa. Käsijarrun kahvan alta löytyvät kiristysmutterit ovat niin löysällä kuin ne saa. Vaijeri myöskin liikkuu koko matkalta, koska kun käsijarrua vetää pari pykälää menee vaijeri sisäänpäin siitä jarrukilvessä olevasta reiästä ja kun vapauttaa niin vaijerin saa taas hieman enemmän ulos.

    Missä voisi olla vika kun ei vaijerin pituus riitä?? Olisihan se kummallista jos vaijeri kutistunut olis? Aikaisemmin kuluneilla kengillä ja kuluneilla jarrulevyillä käsijarrun kengät meni levyn sisään, mutta uusilla ei tila riitä! Toisella puolella tehty jo ja oikeat osat on!

    - Johnny
  • odys
    Newbiemmer
    • May 2009
    • 2
    • Helsinki

    #2
    Ideoita?

    Eikö kellään ole ideoita tai kokemuksia, voiko vaijeri jäädä johonkin tiettyyn kohtaan juntturaan tai mennä väärin jostain kohdasta helposti, josta syntyisi toi puolen sentin heitto vaijerin pituuteen?

    Comment

    • Vee-eit
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 709
      • Turku

      #3
      Vaijerin kuori on "hypännyt" pois kiinnikkeestään ? Siis alku- tai loppupäästään.
      Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

      Comment

      • Havis
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1838
        • Kotona/Poissa

        #4
        Onko vaijerin säätö muistettu löysätä käsijarrukahvan puolelta? Kokonaan?
        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

        E60 523iA -08

        Comment

        • Nippe-
          Bimmer Rookie
          • Mar 2009
          • 115
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by Havis View Post
          Onko vaijerin säätö muistettu löysätä käsijarrukahvan puolelta? Kokonaan?
          Kaikki löysät pitäisi olla pois, eli kässärikahvasta on löysätty niin paljon kun saa ja kenkien välinen säätöruuvi on niin pienellä kun saa. Eikä ainakaa takapäästä näyttäisi olevan tuo vaijerin kuori pois paikaltaan. Siitä en tiedä onko etupäästä hypännyt kun on aika kettumaisessa paikassa tuo toinen pää

          Tuon kaverin kanssa koitettiin sitä viikonloppuna ränklätä, eikä vaijeri ainakaan mistään jumissa ole. Liikkuu molempiin suuntiin ihan vaivatta. Se vaan vaikuttaa liian lyhyeltä :think Ettei joku vain olisi joskus laittanu sinne liian lyhyttä vaijeria, se on tuo "lyhyempi" ihan erinäköinenkin kuin toisellapuolella oleva vaijeri.
          E39 530dA ///M-Sport -00
          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=192407

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎