memebuy23buy

Iso ajotietokone ei toimi (E34)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VNT
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1410
    • Tuusula

    Iso ajotietokone ei toimi (E34)

    Minulla oli autossa pieni ajotietokone joka toimi erittäin hyvin.
    Hommasin tilalle ison ajotietokoneen, mutta tietokone ei sano mitään kun sen kytkee kiinni.

    Liitin oli täysin samanlainen molemmissa ajotietokoneissa.
    Onko tuo iso ajotietokone rikki?
    Mitään valoja ei edes syttynyt.

    Vai puuttuuko auton johtosarjasta jotain mitä iso ajotietokone vaatii?
    -ALPINA B10 4.6 V8 E39-
  • rocroc
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 573
    • keminmaa

    #2


    katsoppas tuolta vinkkiä, tarkista tuleeko kaikkiin noihin pinneihin jännitteet mitkä tuossa on mainittu.

    Comment

    • Happo
      BTCF Member
      • Sep 2004
      • 922
      • Kauhajoki

      #3
      UUUUUPPPISTA!

      Saitko tuon OBC:n toimimaan?
      Jos sait, niin oliko ongelmana tuo tuolla e34netissä mainittu pin17, vai kuinka se ratkesi?

      Itellä on sama lähtötilanne, kuin tuossa sun tapauksessa ja lopputuloskin on tähän asti sama, eli ainoastaan näppäinten taustavalot palaa.
      Last edited by Happo; 04-10-2005, 17:17.
      Ford S-Max 2.0
      Kilpuri VW Golf III VR6
      ex:

      F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

      Comment

      • jakusa
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 515
        • Lempäälä

        #4
        Ite asentelin tossa kanssa ja juurikin bmwe34.net mainittu pin oli sähköttä. Sähkö siihen ja toimii. Viiksen kanssa oli ongelmia mutta nyt sekin toimii. Autona siis e34.
        -after all is said and done more is said than done-


        Comment

        • nut
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 1613
          • Vaasa/Kauhajoki

          #5
          Ne virrat saa kytkettyä myös takapenkin alta ilman että tarttee kikkailla sen OBCn johtonipun kanssa. Oikeesti sinne pitäs laittaa rele mutta hyppylangallakin selviää, ohjeita mulla tuolla tallessa: http://users.tkk.fi/~jkonno/obcpower/ ettei tartte sitä e34.den ihanaa satasivusta pdffää turhaan selata
          BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

          Comment

          • Happo
            BTCF Member
            • Sep 2004
            • 922
            • Kauhajoki

            #6
            Kiitos kiitos, eli nyt mun ei tarvitse leikata ja liimata johtoja ajotietokoneen päästä, niinkuin tuolla e34.netissä ehdoteltiin .
            Ford S-Max 2.0
            Kilpuri VW Golf III VR6
            ex:

            F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

            Comment

            • nut
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 1613
              • Vaasa/Kauhajoki

              #7
              Originally posted by Happo
              Kiitos kiitos, eli nyt mun ei tarvitse leikata ja liimata johtoja ajotietokoneen päästä, niinkuin tuolla e34.netissä ehdoteltiin .
              Jep, saat sensijaan kunnon jeesusteippiviritelmät takapenkin alle Omassa oli muuten aika helvetin hyvin piilotettu tuo ko kaapeli sinne sulake / moduliboksien eteen, käsin sokkona ronkkimalla se sieltä vihdoinki nousi. Tosiaan jos haluaa niin tuohon jos heittää sen orig. releen ja lisää sinne tuulilasin alapuolelle sen torven niin saa sen hälytyksen toimimaan eli huutaa hoosiannaa jos menee joku sen coden kanssa ronkkimaan. Käytännön hyöty?=nolla....
              BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

              Comment

              • VNT
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 1410
                • Tuusula

                #8
                Originally posted by Happo
                UUUUUPPPISTA!

                Saitko tuon OBC:n toimimaan?
                Jos sait, niin oliko ongelmana tuo tuolla e34netissä mainittu pin17, vai kuinka se ratkesi?

                Itellä on sama lähtötilanne, kuin tuossa sun tapauksessa ja lopputuloskin on tähän asti sama, eli ainoastaan näppäinten taustavalot palaa.
                525tds vaatii koodiplugilla varustetun ajotietokoneen, joten muiden mallien ajotietokoneet ei käy. Jouduin ostamaan 525tds:aan tarkoitetun ajotietokoneen ja sitten vasta lähti toimimaan. Jonkun johdon jouduin muistaakseni yhdistämään johonkin. Ei voi muistaa, tästä on pian vuosi aikaa.
                Noita 525tds ajotietokoneita ei liikaa ole myynnissä, ja ne ovat kalliita .
                Omani maksoi melkein 5x enemmän kun tavallisen mallin ajotietokone
                -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

                Comment

                • jani73
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 4339
                  • Turku

                  #9
                  Mutta sen koodiplugin voi laittaa minkä tahansa E34:n obc:n sisään, kun juottaa piirilevylle piikit koodiplugille, eikä koteloonkaan tarvitse tehdä reikää.
                  Last edited by jani73; 04-10-2005, 19:11.

                  Comment

                  • Happo
                    BTCF Member
                    • Sep 2004
                    • 922
                    • Kauhajoki

                    #10
                    Originally posted by jani73
                    Mutta sen koodiplugin voi laittaa minkä tahansa E34:n obc:n sisään, kun juottaa piirilevylle piikit koodiplugille, eikä koteloonkaan tarvitse tehdä reikää.
                    http://gunnar525.de/screwings/bc4_um...ierstecker.pdf
                    Kiitti toimivasta linkistä. Mä sain ton jotenkin kädetettyä tuolta e34.netistä, ettei toiminut.
                    Ei kai siinä auta, kuin lähteä koodiplugikauppaan ja ottaa kolvi käteen.
                    Ford S-Max 2.0
                    Kilpuri VW Golf III VR6
                    ex:

                    F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

                    Comment

                    • Happo
                      BTCF Member
                      • Sep 2004
                      • 922
                      • Kauhajoki

                      #11
                      Originally posted by jani73
                      Mutta sen koodiplugin voi laittaa minkä tahansa E34:n obc:n sisään, kun juottaa piirilevylle piikit koodiplugille, eikä koteloonkaan tarvitse tehdä reikää.
                      http://gunnar525.de/screwings/bc4_um...ierstecker.pdf
                      Noni, nyt koneeseen tuli virrat, mutta PPPP näky näytössä. Kävin sitten tilailemassa tuon koodiplugin ja avasin tietokoneen.

                      Kun en piirilevyspesialisti ole, niin kysymys kuuluu seuraavasti:

                      Mistä mä nuo piikit tuohon piirilevyyn taion? Tinaan tietenkin, mutta mistä materiaali? Puuhastelenko ne piikit "jostain" materiaalista, vai onko saatavilla jotain valmiita systeemejä? Tuolla linkissähän puhuttiin 8 pinnisestä 2,54 rasterijostakin.
                      Ford S-Max 2.0
                      Kilpuri VW Golf III VR6
                      ex:

                      F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

                      Comment

                      • jani73
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 4339
                        • Turku

                        #12
                        Hain elektroniikkaliikkeestä sellaista rimaa, jossa on piikit muovissa kiinni. Vaikka tuon rasteri oli 2.54mm, Otin tarvittavan määrän piikkejä kokonaan irti muovista ja suoristin ne, koska piikit oli taivutettu suoraan kulmaan tässä tapauksessa.

                        Jos piirilevyn reiät on tinattu umpeen, ne kannattaa ottaa vaikka imusukalla auki. Sitten jos sulla on ns. kolmas käsi, aseta siihen yksi piikki ja aseta koko hoito reiän kohdalle sopivaan syvyyteen. Sitten vain tinaamaan ja varmista vielä että tinaa tulee levyn molemmille puolille.

                        Voi olla että koteloa piti hieman puukottaa sisältä, että plugi mahtui sinne ja sitä pitää taivuttaa arviolta noin 45 astetta alaspäin, että se mahtuu kotelon sisään.

                        Comment

                        • Happo
                          BTCF Member
                          • Sep 2004
                          • 922
                          • Kauhajoki

                          #13
                          Kiitoksia vain avusta. Toivottavasti saisi tuon plugin mahdollisimman nopeasti, niin tulisi asennus valmiiksi.
                          Ford S-Max 2.0
                          Kilpuri VW Golf III VR6
                          ex:

                          F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

                          Comment

                          • Happo
                            BTCF Member
                            • Sep 2004
                            • 922
                            • Kauhajoki

                            #14
                            Kiitokset vielä kerran!

                            Noniin, plugi tuli ja asentelin sen koneeseen. PPPP-errorit poistui ja näin TDS sai toimivan kompuutterin. Nykyään hintaa -9/93 tds:n pugilla 45€.
                            Ford S-Max 2.0
                            Kilpuri VW Golf III VR6
                            ex:

                            F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

                            Comment

                            • amppa
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2005
                              • 86

                              #15
                              Originally posted by Happo
                              Noniin, plugi tuli ja asentelin sen koneeseen. PPPP-errorit poistui ja näin TDS sai toimivan kompuutterin. Nykyään hintaa -9/93 tds:n pugilla 45€.
                              Onko toi plugi sellasessa vihreessä kotelossa, joka pitää purkaa, niin kun toi pdf antaa ymmärtää? Jos on, niin missä sen kuuluisi normaalisti olla?

                              Ei toi saksa oikein tahdo taittua, jotta tosta dokumentistä sen ymmärtäisi.

                              Comment

                              Working...
                              X