Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34: Sisätilan lämpötilan sääto ja puhallin ei toimi

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ghiamies
    Newbiemmer
    • Oct 2008
    • 14
    • Itä- Uusimaa

E34: Sisätilan lämpötilan sääto ja puhallin ei toimi

Eli E34 525 -90, ei automaattinen ilmastointi. Ongelmana on että puhallin ei toimi kuin 4- nopeudella ja lämpötilaa ei aina pysty säätämään, tulee vaan kylmää ellei väännä sitten ihan täysille jolloin taas rupeaa hiki lentämään.

Mistä kannattaa vikaa lähteä etsimään?
    ´90 525iA USA- Edition ( kesäauto)
  • Laksu89
    Bimmer Rookie
    • Sep 2008
    • 86
    • yka/tampere

sulla on "miekka" palanut joku esivastus systeemi se on! ainakin kaverin bemmissä oli samanlaista vikaa ja alko pelittään aivan normaalisti kun sen vaihto!! löytyy raitisilma suodattimen likeltä....

Comment

• insp
      BTCF Member
      • Sep 2002
      • 827
      • Iittala

Lämmönsäätö ongelma voi johtua lämpötila-antureista joita on ainakin kuskin ja pelkääjän jalkotilassa. Niissä "pahveissa", jotka on jalkojen yläpuolella. Myös itse lämmönsäätimessä on yleinsä anturi, eli siinä kun on semmoiset pienet kolot/viivat, niin se on likainen/hajalla. Vika voi tietenkin olla itse säätimissä/vesiventtiilissä.
      ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

Comment

• Ghiamies
        Newbiemmer
        • Oct 2008
        • 14
        • Itä- Uusimaa

Originally posted by insp View Post
        Lämmönsäätö ongelma voi johtua lämpötila-antureista joita on ainakin kuskin ja pelkääjän jalkotilassa. Niissä "pahveissa", jotka on jalkojen yläpuolella. Myös itse lämmönsäätimessä on yleinsä anturi, eli siinä kun on semmoiset pienet kolot/viivat, niin se on likainen/hajalla. Vika voi tietenkin olla itse säätimissä/vesiventtiilissä.
        Vesiventtiili on vaihdettu uuteen mutta vika ei ollut siinä. Lämmönsäätimen anturi voisi olla hyvä veikkaus, eli siitä on melkein aloitettava.
        Puhaltimen toimimattomuus ei tästä varmaan johdu, mutta tuossa ylemänä jo veikattiin että moottorin vastus olisi sökö, mikä kuulostaa ihan järkevältä.
        ´90 525iA USA- Edition ( kesäauto)

Comment

• insp
          BTCF Member
          • Sep 2002
          • 827
          • Iittala

Originally posted by Ghiamies View Post
          Vesiventtiili on vaihdettu uuteen mutta vika ei ollut siinä. Lämmönsäätimen anturi voisi olla hyvä veikkaus, eli siitä on melkein aloitettava.
          Puhaltimen toimimattomuus ei tästä varmaan johdu, mutta tuossa ylemänä jo veikattiin että moottorin vastus olisi sökö, mikä kuulostaa ihan järkevältä.
          Itsellä ei toiminut kunnolla 2-nopeus, syynä tähän oli itse säätimessä. Siellä oli jokaiselle nopeudelle omat "kärjet", eikä tämä kakkonen halunnu ottaa kunnolla kontaktia. Vaihdoin ehjästä tuon ja alkoi toimimaan.

Lämpöanturit ei itselläkin toiminut, tosin ilmeni niin että kuskille tuli aina kuumaa. Syynä tähän se että antureista puuttu johdot+alipaineletkut. Samallahan ne tuli puhallettua puhtaaksi pölystä.
          ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎