Alkoi taas Baijerin poika (525i m50 vanos -94) nykimään kuten viimesyksynä. Eli kun vähä lämpenee niin alkaa nykimään, meinaa sammua, Check engine valo välähtää (kyhäsin toimintaan tänää) ja sit nostaa kierroksia et ei sammu.Viime vuonna vaihtelin kammentunnistimen, tulpat, lambdat ja testailtii parillakin pajalla mut vika korjaantu merkkikorjaamossa lämpötila anturin putsauksella ja Fortella.. vissiin.
No nyt alko taas nykiminen, vaihdoin Boschin lämpötila anturin ja ainoa muutos oli että nyt ei tarvi koneen lämmetä niin paljon kun alkaa jo nykimään. Mittailin Puolat yleismittarilla tulee jännite ja vastus kaikissa sama. Ruiskut naputtaa ja kaikille tulee jännite. Kammentunnistin antaa 561ohm ja kuumana reilut kuussataa. Nokan anturista en saanut mitään arvoja vaikka miten pinnejä yhistelin 1280 pitäs vissiin tulla. (En kai osaa mitata?!)
Kone ei anna mitään vika koodeja ja livenä en pysty mittaamaan(asun lähes jumalan seläntakana). Nii ja vaihdoin myös tulpat, ei auttanut. trottle sensori antaa ainaki oikeet vastusarvot ja jännite tulee, samaten imuilman lämpöanturi ja moottorin lämpötila anturi. Kammen anturin kun nykäsee irti niin sammuu koko auto.
Elikkä oisko kellään hajuu. Olisko kuitenkin tuo kammenanturi menny taas (Hellan) vaik arvot oikeet ja kun viimeks vaihettiin niin vasta merkkihuollos kun nollasivat vika koodit niin alko pelaan. Vai olisko tuo nokan anturi kun en saa mitään arvoja.. vai olenko vain "käsi mittaus hommissa". Vai oisko puola vaik ei mitää vikaa ollu viimeks ku nyki ja mittailtiin. ICV:tä en ole vielä testannu, mut miks viimeks korjaantu vaik mitään ei sille tehty??
Idiksiä..?!?
No nyt alko taas nykiminen, vaihdoin Boschin lämpötila anturin ja ainoa muutos oli että nyt ei tarvi koneen lämmetä niin paljon kun alkaa jo nykimään. Mittailin Puolat yleismittarilla tulee jännite ja vastus kaikissa sama. Ruiskut naputtaa ja kaikille tulee jännite. Kammentunnistin antaa 561ohm ja kuumana reilut kuussataa. Nokan anturista en saanut mitään arvoja vaikka miten pinnejä yhistelin 1280 pitäs vissiin tulla. (En kai osaa mitata?!)
Kone ei anna mitään vika koodeja ja livenä en pysty mittaamaan(asun lähes jumalan seläntakana). Nii ja vaihdoin myös tulpat, ei auttanut. trottle sensori antaa ainaki oikeet vastusarvot ja jännite tulee, samaten imuilman lämpöanturi ja moottorin lämpötila anturi. Kammen anturin kun nykäsee irti niin sammuu koko auto.
Elikkä oisko kellään hajuu. Olisko kuitenkin tuo kammenanturi menny taas (Hellan) vaik arvot oikeet ja kun viimeks vaihettiin niin vasta merkkihuollos kun nollasivat vika koodit niin alko pelaan. Vai olisko tuo nokan anturi kun en saa mitään arvoja.. vai olenko vain "käsi mittaus hommissa". Vai oisko puola vaik ei mitää vikaa ollu viimeks ku nyki ja mittailtiin. ICV:tä en ole vielä testannu, mut miks viimeks korjaantu vaik mitään ei sille tehty??
Idiksiä..?!?
Comment