Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 m50 nykii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Norden
    Newbiemmer
    • Sep 2006
    • 22

    e34 m50 nykii

    Alkoi taas Baijerin poika (525i m50 vanos -94) nykimään kuten viimesyksynä. Eli kun vähä lämpenee niin alkaa nykimään, meinaa sammua, Check engine valo välähtää (kyhäsin toimintaan tänää) ja sit nostaa kierroksia et ei sammu.Viime vuonna vaihtelin kammentunnistimen, tulpat, lambdat ja testailtii parillakin pajalla mut vika korjaantu merkkikorjaamossa lämpötila anturin putsauksella ja Fortella.. vissiin.
    No nyt alko taas nykiminen, vaihdoin Boschin lämpötila anturin ja ainoa muutos oli että nyt ei tarvi koneen lämmetä niin paljon kun alkaa jo nykimään. Mittailin Puolat yleismittarilla tulee jännite ja vastus kaikissa sama. Ruiskut naputtaa ja kaikille tulee jännite. Kammentunnistin antaa 561ohm ja kuumana reilut kuussataa. Nokan anturista en saanut mitään arvoja vaikka miten pinnejä yhistelin 1280 pitäs vissiin tulla. (En kai osaa mitata?!)
    Kone ei anna mitään vika koodeja ja livenä en pysty mittaamaan(asun lähes jumalan seläntakana). Nii ja vaihdoin myös tulpat, ei auttanut. trottle sensori antaa ainaki oikeet vastusarvot ja jännite tulee, samaten imuilman lämpöanturi ja moottorin lämpötila anturi. Kammen anturin kun nykäsee irti niin sammuu koko auto.

    Elikkä oisko kellään hajuu. Olisko kuitenkin tuo kammenanturi menny taas (Hellan) vaik arvot oikeet ja kun viimeks vaihettiin niin vasta merkkihuollos kun nollasivat vika koodit niin alko pelaan. Vai olisko tuo nokan anturi kun en saa mitään arvoja.. vai olenko vain "käsi mittaus hommissa". Vai oisko puola vaik ei mitää vikaa ollu viimeks ku nyki ja mittailtiin. ICV:tä en ole vielä testannu, mut miks viimeks korjaantu vaik mitään ei sille tehty??

    Idiksiä..?!?
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10037
    • KVLA

    #2
    Oletko lukaissut tämän osion ylhäältä tuota "nykimis-topiikkia",löytyisikö apua?

    Comment

    • Norden
      Newbiemmer
      • Sep 2006
      • 22

      #3
      Onhan tuo tullu selailtua ja äsken taas kerran koko topiikki läpi. Nuitten mukaan vika vois olla noissa kammen tai nokan antureissa, kaasuläpässä, ehkä puolassaki. Viimeks ei puolia vaiheltu, joten tuntus et ei kuite vika niissä. Kaasuläppä ehkä, kun kone hetken lämmenny niin meinaa tosiaan sammua ja sitten heittää kiekkoja ylös 1500:sta ylöspäin ja paikkaa. Sama ajaessa ja tyhjäkäynnillä. Tekee tuota välil välil 5 sekan välein välil 30sek, eli satunnaisesti. Samaten tiete nuo anturiviat ois mahollisia ainaki kammen.

      Edellisellä kerralla oli antanut vikakoodit Bemarin testerillä

      83 Intervention, Automatic Stability Control (ASC)
      204 Idle Speed Increase during MSR operation

      Outoa sinänsä kun autossa ei luistonestoa ollenkaan ja molemmat koodit liittyy siihen ja noiden koodien mukaan auto yrittää korjata jotain mielestäni luiston estoon liittyen nostamalla tuolloin vääntöä ja kierroksia ja että kone ei sammuisi. Elikkä tuli mieleen olisko mulla ABS yksikkö hajalla tai et yksikkö on ABS/ASC vaikka ASC puuttuu. Ja nämä käyntihäiriöt johtuu siitä että tää boxi antaa virhetietoa ASC:stä vaik sitä ei ole. ABS:n toimivuudesta ei ole ny hajua mut valo ei ainakaa pala mut toisaalta toimivuudesta en olis iha varma.

      Kertokaapa viisaammat oisko vika sitteki mahollista olla tuolla ABS:n suunnas? Mut miks tekee vasta sitten kun kone vähän lämmenny?

      Comment

      • JariJ
        Bimmer Rookie
        • Mar 2009
        • 79
        • Tuusula

        #4
        Voisiko olla imuvuoto jossain ?. Tuo vikakoodi "Idle Speed Increase....." tarkoitaa "tyhjäkäyntikierrosten nousua MSR toiminnon aikana ". En tosin tiedä,mikä tuo MSR toiminto on.

        Tämä on pelkkä arvaus viasta.
        V12 Whispering Power

        Comment

        • Norden
          Newbiemmer
          • Sep 2006
          • 22

          #5
          Viimeks testailtii imuvuodot ku teki samaa, ei löytyny vaik paris paikas niitä etsittii. Siitä MSR:stä löysin tämmösen:

          FAULT: Under certain specific conditions an apparent engine misfire or bucking may occur. This is not
          an engine misfire.
          CAUSE: Short (less than 100 milliseconds) fuel injection cut-off, as a result of MSR (engine drag torque
          control) regulation. This is a normal ASC function that may occur under these conditions:
          -The vehicle is equipped with ASC
          -Vehicle speed between 45 and 60 MPH
          -A rough road surface (e.g. potholes, railroad tracks)
          -Light throttle(accelerator pedal only depressed 1/8)
          -ASC not switched off.
          SOLUTION: Replace the ASC control unit. no further diagnosis of the ABS/ASC system should be
          necessary.

          Sopis oireeseen mut kun en tuota Luiston estoa omista, ja siks mietinki voisko kuiten aiheuttaa.

          Comment

          • JariJ
            Bimmer Rookie
            • Mar 2009
            • 79
            • Tuusula

            #6
            Originally posted by Norden View Post
            Viimeks testailtii imuvuodot ku teki samaa, ei löytyny vaik paris paikas niitä etsittii. Siitä MSR:stä löysin tämmösen:

            FAULT: Under certain specific conditions an apparent engine misfire or bucking may occur. This is not
            an engine misfire.
            CAUSE: Short (less than 100 milliseconds) fuel injection cut-off, as a result of MSR (engine drag torque
            control) regulation. This is a normal ASC function that may occur under these conditions:
            -The vehicle is equipped with ASC
            -Vehicle speed between 45 and 60 MPH
            -A rough road surface (e.g. potholes, railroad tracks)
            -Light throttle(accelerator pedal only depressed 1/8)
            -ASC not switched off.
            SOLUTION: Replace the ASC control unit. no further diagnosis of the ABS/ASC system should be
            necessary.

            Sopis oireeseen mut kun en tuota Luiston estoa omista, ja siks mietinki voisko kuiten aiheuttaa.
            Jos oikein englantia ymmärsin, niin polttoaineen ruiskutus katkeaa alle 100 millisekunnin ajaksi mikä aiheuttaa nykimisen. ASC :llä varustetuissa autoissa se on "normaalia" alla luetelluissa tilanteissa ja olosuhteissa.
            Sinun autossasi ei ole ASC:tä. Voisiko olla, että esim. kierroslukutiedon antava anturi olisi viallinen,josta aiheutusi ruiskutuksen pätkiminen ?. Tämä on taas arvaus.
            V12 Whispering Power

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎