Loma on mennyt pikkufiksejä autoon tehdessä ja tänään oli viskon vaihto. Tylsää hommaa saada irti, mutta 10mm S-lenkillä ja jatkolla hiukan vasten pidellen, se 32mm lähti auki. Tosin kaikkien ohjeiden mukaista "humautusta" kannattaa kokeilla.
Vaihtovisko on Motonetistä, Ossca (=mikä ihmeen kiinalainen halpamerkki?). Se on varsinkin vanhaan alkuperäisviskoon (Fictel & Sachs) verrattuna hyvin jäykkä, jopa niin että kun konetta pyöritetään se 4000 kierrosta, ei kovinkaan montaa tunnu jäävän pois itse flektistä.
- Kuuluuko sen olla näin jäykkä? Edessä nimittäin käy kova humina ja kierroksilla se muistuttaa vanhaa 240-Volvoa - ihan kylmänä.
Alkuperäisflektiä yritin korjata itse, mutta valitettavasti en ainakaan itse saanut oikein otetta korjaukseen. Kun kuumailmapuhaltimella lämmitti, sieltä tuli paljon silikoniöljyä ulos. Sitten tippa kerrallaan sisään ja taas tuli ulos. Kaiken lisäksi se pyöri melkein sitä herkemmin mitä enemmän lämmitti.. Lisäksi bimetallilätyskää en saanut ilman väkivaltaa pois, jolloin se ei enää painanut korkkia kiinni täydellä voimalla -> vuotoa.
Lisäkysymyksenä on, että mihin kohtaan penkkiä se turvavyön korkeussäädön vaijeri pitäisi oikeaoppisesti kiinnittää? Hiukan kranttu kiinnitys..
EDIT: Onko noilla Fichtel & Sachsin (Sachs-#2100 012 131) ja Behrin osilla jotain isompaa eroa, niillä kun on eri varaosanumerot? #11 52 1 723 918 / #11 52 1 740 962
EDIT2: Otetaan hiukan tarkemmin se oma irroitus. Eli Bilteman S-avaimen 11m pää laitetaan hihnapyörän mutterin ympärille ja sitten varovasti sovitellaan 32mm avain, S-avain ja jatko niin, että kaikkia pääsee vääntämään. Voimaa ei tarvita hirveästi (40Nm on kiinnitystiukkuus), mutta kannattaa toki ottaa vähänkin kanssa varovasti. Kiinnitettäessä ei ole niin suurta stressiä vaikka ei aivan kaikkia tiukkuuksia pääse vetämään kiinni, käydessään kiinnitys tiukkenee (vasenkätinen kierre).
Vaihtovisko on Motonetistä, Ossca (=mikä ihmeen kiinalainen halpamerkki?). Se on varsinkin vanhaan alkuperäisviskoon (Fictel & Sachs) verrattuna hyvin jäykkä, jopa niin että kun konetta pyöritetään se 4000 kierrosta, ei kovinkaan montaa tunnu jäävän pois itse flektistä.
- Kuuluuko sen olla näin jäykkä? Edessä nimittäin käy kova humina ja kierroksilla se muistuttaa vanhaa 240-Volvoa - ihan kylmänä.
Alkuperäisflektiä yritin korjata itse, mutta valitettavasti en ainakaan itse saanut oikein otetta korjaukseen. Kun kuumailmapuhaltimella lämmitti, sieltä tuli paljon silikoniöljyä ulos. Sitten tippa kerrallaan sisään ja taas tuli ulos. Kaiken lisäksi se pyöri melkein sitä herkemmin mitä enemmän lämmitti.. Lisäksi bimetallilätyskää en saanut ilman väkivaltaa pois, jolloin se ei enää painanut korkkia kiinni täydellä voimalla -> vuotoa.
Lisäkysymyksenä on, että mihin kohtaan penkkiä se turvavyön korkeussäädön vaijeri pitäisi oikeaoppisesti kiinnittää? Hiukan kranttu kiinnitys..
EDIT: Onko noilla Fichtel & Sachsin (Sachs-#2100 012 131) ja Behrin osilla jotain isompaa eroa, niillä kun on eri varaosanumerot? #11 52 1 723 918 / #11 52 1 740 962
EDIT2: Otetaan hiukan tarkemmin se oma irroitus. Eli Bilteman S-avaimen 11m pää laitetaan hihnapyörän mutterin ympärille ja sitten varovasti sovitellaan 32mm avain, S-avain ja jatko niin, että kaikkia pääsee vääntämään. Voimaa ei tarvita hirveästi (40Nm on kiinnitystiukkuus), mutta kannattaa toki ottaa vähänkin kanssa varovasti. Kiinnitettäessä ei ole niin suurta stressiä vaikka ei aivan kaikkia tiukkuuksia pääse vetämään kiinni, käydessään kiinnitys tiukkenee (vasenkätinen kierre).
Comment