Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M5 Edc Ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sparrow
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 46
    • Elimäki

    E34 M5 Edc Ongelma

    Elikkäs omaan m5:eeni on laitettu taakse edc:n iskaripaketti(ilmeisesti vahingossa) ja autossa ei ole alunperin kuin normi nivoteekki systeemi.

    Nivon putket ovat liitettynä edc iskareihin. Sähköjä ei ole kytketty. Sähköliitinhän on kolmenapainen ja tuo edc:n sport/comfort-nappi on kaiketi kaksiasentoinen. Toimiiko edc:n iskarit noin kytkettynä oikein? Tarvisiko kytkeä jännite jompaan kumpaan johtoon jotta saisi esim. sport-asennon päälle? Onko iskari jännitteettömänä dummy asennossa eli nivo ei toimi?

    Auto on kyllä peräpäästä aika jämäkkä, joka kielisi iskareiden jonkinasteisesta toiminnasta. Nivon toiminnasta en ole varma. Check controlli kuitenkin herjaa siitä.

    Osaisiko joku auttaa asiassa?

    Kiitos!
    Original ist Besser!

    -e46 330 Dt
    -66 Mustang Ht

    ex:e31 850, e34 M5, e39 530 Dat, e24 635 Csi, e46 320i touring, e34 525tds touring, e28 535i, e28 520i/535i, e21 316
  • Sparrow
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 46
    • Elimäki

    #2
    eikö kellään ole tietoa edc iskareista? Onko edc autoissa myös perän tasonsäätö?
    Original ist Besser!

    -e46 330 Dt
    -66 Mustang Ht

    ex:e31 850, e34 M5, e39 530 Dat, e24 635 Csi, e46 320i touring, e34 525tds touring, e28 535i, e28 520i/535i, e21 316

    Comment

    • Kiree äMMä
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2005
      • 309
      • Jyväskylä

      #3
      Edc:ssä on myös nivo. Muuten voisin kyllä sanoa että EI NÄIN...ei todellakaan näin...

      EDC:hän on ajotilanteen mukaan sähköisesti ohjautuva systeemi joka tarvitsee toki anturitietoa ja sen käsittelyä toimiakseen oikein. Ettei vaan olisi käynyt niin, että on laitettu eedeesee-paketti taakse, kun on saatu edukkasti käytettynä puolitoimiva systeemi särkyneen nivomaticin tilalle? Tuskin sinne kukaan vahingossa ainakaan uusia 1k€/kpl iskareita laittaa...:think

      Comment

      • Sparrow
        Bimmer Rookie
        • Feb 2007
        • 46
        • Elimäki

        #4
        Juurikin näin on käynyt eli on laitettu käytetyt edc iskarit taaakse. Ehkä vahingossaa ehkä tahallaan...:think Eli systeemi siis toimii näinkin jotenkin tai siis toimiihan se koska auto on hyvä ja jämäkkä ajaa.

        Miten toi nivo toimii? Eli kun perä laskee niin tasonsäädön anturi/vipu antaa siis lisää nestettä iskareille? Tarviiko edc myös lisää nestettä vai onko edc erillään nivosta? Edc:ssähän ilmeisesti on vaimennuslevyt joissa on reiät, sporttiasennossa pienemmät ja comfortti asennossa isommat...kai..ehkä

        löysin netistä hieman infoa

        klik:http://edu.cqdx.gov.cn/bmw/55033.html
        Last edited by Sparrow; 07-09-2009, 19:00. Reason: ratkaisu
        Original ist Besser!

        -e46 330 Dt
        -66 Mustang Ht

        ex:e31 850, e34 M5, e39 530 Dat, e24 635 Csi, e46 320i touring, e34 525tds touring, e28 535i, e28 520i/535i, e21 316

        Comment

        • Kiree äMMä
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 309
          • Jyväskylä

          #5
          Itse en tuon systeemin syvällisemmästä toiminnasta kauheasti tiedä mutta itse EDC:hän on automaattisesti ajotilanteen mukaan säätyvä ei iskareiden jäykkyys muuttuu mm. kiihtyvyysantureilta saadun tiedon ja ajonopeuden mukaan ja näitä tietoja tietenkin prosessoidaan myös välillä, mikä edellyttää tietysti ohjausboksia sun muuta. Ainoastaan Nurnburgring- varustepaketissa on ollut tuo käsinsäätömahdollisuus kabiinista.

          Pelkästään nivolla olevassahan tuo perän asento pysyy vakiona kun taka-akselin keskikohdilla sijaitseva venttiili säätyy säätötangon asennon mukaan ja näin painesäiliöiden kautta iskareille välittyvä öljymäärä muuttuu. Näin karkeasti.

          Ainakin edc:ttömässä perä voi muuttua tosi kovaksi(pintakovaksi), jos nuo painesäiliöt ovat elämänsä ehtoopuolella. Mutta tällöin auto ei kyllä tunnu perusjämäkältä vaan pienetkin tien pintavirheet tuntuvat persauksissa.

          Sitä en tiedä voiko iskarit toimia ollenkaan, mutta oikein ne ei tapauksessasi missään nimessä toimi ja tod.näk.iskarivuotoja sun muuta voi olla pian edessä.

          Comment

          • Sparrow
            Bimmer Rookie
            • Feb 2007
            • 46
            • Elimäki

            #6
            No kyllä ne kuitenkin jotenkin toimii. Häiriötilanteessa ja ilman sähköä ne on jäykimmässä asennossa(ainakin ton linkin tarinan mukaan) ja sehän passaa mulle
            Original ist Besser!

            -e46 330 Dt
            -66 Mustang Ht

            ex:e31 850, e34 M5, e39 530 Dat, e24 635 Csi, e46 320i touring, e34 525tds touring, e28 535i, e28 520i/535i, e21 316

            Comment

            • Leba
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 2101
              • Espoo

              #7
              Jos se korkeussäädön herjaus häiritsee check controllissa, niin otat sieltä apparin puolelta takaata sen tasonsäädönanturin sähköliittimen irti ja liität niistä 3 piuhasta uloimmat yhteen, niin loppuu herjaukset siihen.
              Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

              Comment

              • Sparrow
                Bimmer Rookie
                • Feb 2007
                • 46
                • Elimäki

                #8
                ahaa, kiitos Leba tätä tietoa tarvitsinkin. Täytyy ensin tutkia tota anturia ja pelaako säätö ollenkaan
                Original ist Besser!

                -e46 330 Dt
                -66 Mustang Ht

                ex:e31 850, e34 M5, e39 530 Dat, e24 635 Csi, e46 320i touring, e34 525tds touring, e28 535i, e28 520i/535i, e21 316

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎