Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 ohjauksessa väljää..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeniE30
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 452
    • Helsinki

    E34 ohjauksessa väljää..

    Joo eli auto on -96 520i sedani. Ohjauksessa tuntee aika reilun välyksen ja vittumanen ajettava kun joutuu kokoajan ohjata. Kiristin simpukkaa jolloin ohjaus jäykkeni ja paikaallaan tuntui hyvältä mutta ajossa kuitenki sama väljyys tuntui ratissa vaikka oliki jämäkämpi. Jos liikää sääti niin jäi puoltamaan sinne suuntaan jonne oli kääntänyt. Voiko tuollainen väljä johtua alustan muista hilppeistä eikä pelkästään ohjausvaihteesta ? Kokeilin heiluttaa renkaita ylösalas ja sivuttain niin huomasin aika suuren klapin mutta ei saanut paikannettua missä välys oli pitäs tarkemmin vielä katsoa. Veikkaisin alatukivartta mutta voiko väljät alatukivarret tai pyörän laakerit tehdä ohjaukseen selvän välyksen ?
  • ockelbo4500
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 924
    • Sotkamo--Oulu

    #2
    Katopa rattiakseli sieltä auton sisäpuolelta. Monesti se rattiakselin liukuboorituksen lukitusmutteri löystyy ja tulee semmonen klappi siihen ohjaukseen. Rattia kevyesti(auto sammuksissa) heilutellessa pitäs kyllä kuulua sieltä kuskin jalkatilasta semmosta pientä kolahteluakin jos tuo vikana.

    Toki siellä alustan puolellakin voi olla jotain väljää. Raidetangon pää, hela siitä ohjausvipusysteemistä jne.
    BMW E84 X1 18dXdrive -14

    Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
    Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
    Ex, E46 320 d Touring -01
    Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

    Comment

    • Peltsii
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 7061
      • Turenki

      #3
      Apusimpukan hela, apusimpukan helan mutteri löystynyt, pitman armin mutteri löystynyt, iso välitanko, raidetangot, rattiakselin 32mm mutteri.

      Tossa nyt alkuun vähän tutkimuskohteita, E34 ohjaus ei oo se yksinkertasin systeemi ja palloniveliä on paljon väljistymässä
      DUCATI 1098 RACING EVO

      Comment

      • BeniE30
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 452
        • Helsinki

        #4
        eikös tuo apusimpukan hela ole tuo joka on sen ohajusvaihteen yläpuolella se kuusikulma tai tasapäällä oleva säätö ruuvi jossa on 17mm kiritys mutteri ? Sitä olen jo säätänytkin. Mutta ei tuntunut paranevan, jäykistyi ohjaus mutta pien välys tuntuu silti.

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14446
          • Oulu

          #5
          Apusimpukanhela on osa nro. 15: http://www.realoem.com/bmw/showparts...34&hg=32&fg=25
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • BeniE30
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 452
            • Helsinki

            #6
            noniin.. Kiitos paljon pitänee noita tarkkailla..

            Comment

            • BeniE30
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 452
              • Helsinki

              #7
              Noo kävin leimalla ja alatukivarsien pallot aivan paskana. Auton ajettavuus parani yllä mutta auto vaeltelee ja vieläkin tuntuu välystä ohjauksessa. Huomasin ihan silmällä että renkaat harittaa selkeesti. Pyöränkulmien säätö vois palauttaa ajettavuuden ?

              Comment

              • Salakka
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 359
                • Lappeenranta, PARAS OLLA !

                #8
                säätöön

                Säätöön ehdottomasti !
                SoftRoader

                EX:iä USEITA niin bemareita kuin naisiakin...

                Comment

                • BeniE30
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 452
                  • Helsinki

                  #9
                  Säädätin pyöränkulmat ja haritusta oli kyllä. Nyt ei enään vetele samalla tavalla mutta ohjauksessa edelleen jonkiverran väljää joka taas hankaloittaa auton pitämistä linjassa esimerkiksi moottoritie nopeuksissa.

                  Comment

                  • MasaTDS
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 1606
                    • Tampere

                    #10
                    tarkistappa keskimmäisen raidetangon nivelet,e34:ssa ei olis ollenkaan harvinaista että olis loppu,näet ainakin kuskinpuolen välyksen helposti katsomalla raidetangon sisimmäiseen liitokseen konehuoneen puolelta kun joku heiluttelee rattia,noi ainakin tuntuu ratissa,eikä leimamies niitä välttämättä huomaa
                    E24 635csi
                    M-B W140
                    Citroen c4 coupe
                    H-D sportster chopper

                    Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                    Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                    Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                    www.mpanet.fi

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎