Eli olis kolme ongelmaa:
1. Auto savuttaa siniharmaata savua, kun antaa hieman kenkää. Lastu löytyy, mutta aiemmin savu oli mustaa ja määrä oli oikeanlainen Lisäksi vuotaa hieman öljyä turbon letkuihin. Yön yli seisottuaan turbo vaatii melkein 4000 r/min jotta "irtoaa", samalla tulee savua reilusti. Irtoamisen jälkeenkin savuttaa ruokaa saadessaan. Lisäksi on tehoja perstuntumalla noin 50hv hukassa. Nyt turbo irrotettu ja ammattilaisen mukaan silmämääräisesti vika ei ole turbossa, koska pyörii mukavasti ja ei hiilitiiivistettä, joka voisi vuotaa. Osaako kukaan sanoa, missä vika?
Itse kuvittelin tuota turboa auton käytöksen takia, mutta turbohuoltaja meinasi, että voisiko vika olla, jossain anturissa yms. joka alkaa toimia vasta kun kone lämmin tms.
2. Mitä muutostöitä vaatii tuohon -95 TDS:ään jos laittaa vnt turbon siihen? Huoltaja meinasi, että sillä saisi mukavasti alavääntöä ja kustannus tulisi samaksi kuin tuon nykyisen Garretin suurentaminen. Tietysti myös pakopaineet saisi samalla maltillisemmalle tasolle hieman isomman turbon myötä. Onko kellään kokemuksia kyseisentyyppisen turbon käytöstä tällä moottorilla?
3. Kyseisellä moottorilla on myös tyhjäkäyntivika, eli tuntuu kuin pari pyttyä putoaisi pois käytöstä kun tulee liikennevaloihin. Sitten kun antaa hieman kaasua, niin alkaa käymään taas nätisti ja huojanta/putputus lakkaa. Vika on ilmeisesti syöttöpumpussa (ainakin käsittääkseni kyseisen moottorin tyyppivika...) Voiko viallinen pumppu aiheuttaa myös tuon siniharmaan savutuksen?
Nyt olis hyvät neuvot kalliita, koska ei raaskisi turhia huoltoja tehdä. Ja toisaalta pieni väännönnousu ja tuollaiset 180hv olisi kyllä mukavat, varsinkin kun vakiokytkin tuon vielä käsittääkseni kestää... Olen paljon lueskellut eri topiceja vastaavista aiheista, mutta ei ole oikein vielä minun ongelmani selvinneet. Laittaa myös linkkikä johonkin topiciin, jos sieltä mielestänne löytyisi apuja.
1. Auto savuttaa siniharmaata savua, kun antaa hieman kenkää. Lastu löytyy, mutta aiemmin savu oli mustaa ja määrä oli oikeanlainen Lisäksi vuotaa hieman öljyä turbon letkuihin. Yön yli seisottuaan turbo vaatii melkein 4000 r/min jotta "irtoaa", samalla tulee savua reilusti. Irtoamisen jälkeenkin savuttaa ruokaa saadessaan. Lisäksi on tehoja perstuntumalla noin 50hv hukassa. Nyt turbo irrotettu ja ammattilaisen mukaan silmämääräisesti vika ei ole turbossa, koska pyörii mukavasti ja ei hiilitiiivistettä, joka voisi vuotaa. Osaako kukaan sanoa, missä vika?
Itse kuvittelin tuota turboa auton käytöksen takia, mutta turbohuoltaja meinasi, että voisiko vika olla, jossain anturissa yms. joka alkaa toimia vasta kun kone lämmin tms.
2. Mitä muutostöitä vaatii tuohon -95 TDS:ään jos laittaa vnt turbon siihen? Huoltaja meinasi, että sillä saisi mukavasti alavääntöä ja kustannus tulisi samaksi kuin tuon nykyisen Garretin suurentaminen. Tietysti myös pakopaineet saisi samalla maltillisemmalle tasolle hieman isomman turbon myötä. Onko kellään kokemuksia kyseisentyyppisen turbon käytöstä tällä moottorilla?
3. Kyseisellä moottorilla on myös tyhjäkäyntivika, eli tuntuu kuin pari pyttyä putoaisi pois käytöstä kun tulee liikennevaloihin. Sitten kun antaa hieman kaasua, niin alkaa käymään taas nätisti ja huojanta/putputus lakkaa. Vika on ilmeisesti syöttöpumpussa (ainakin käsittääkseni kyseisen moottorin tyyppivika...) Voiko viallinen pumppu aiheuttaa myös tuon siniharmaan savutuksen?
Nyt olis hyvät neuvot kalliita, koska ei raaskisi turhia huoltoja tehdä. Ja toisaalta pieni väännönnousu ja tuollaiset 180hv olisi kyllä mukavat, varsinkin kun vakiokytkin tuon vielä käsittääkseni kestää... Olen paljon lueskellut eri topiceja vastaavista aiheista, mutta ei ole oikein vielä minun ongelmani selvinneet. Laittaa myös linkkikä johonkin topiciin, jos sieltä mielestänne löytyisi apuja.
Comment