Elikkä E34 520i 1989:ssäni oli (tai on) ylikuumenemisongelma, joka ilmenee moottorin lämpötilan nousuna punarajalle hetken ajon tai tyhjäkäynnin jälkeen. Paisarista myös pulppuaa vettä ulos kun autoa käyttää ja korkki on auki, tästä ovat muutamat tutut vetäneet johtopäätöksiä kansivikaan, en sitten tiedä.
Ongelmaa on selvitetty hitaasti ja epävarmasti ja tähän asti on käyty läpi termostaatti ja järjestelmä on ilmattu, tosin ns. "aidolla" menetelmällä eikä sillä pepsipullomenetelmällä ja kummastakaan ei ollut apua ja nyt oli sitten vesipumpun vuoro, tosin en itse ole varma voiko vesipumpun toimivuutta testata kuin vaihtamalla koko osan, mutta jos jokin keino on niin haluaisin tietää, koska en haluaisi ostaa turhan montaa uutta osaa autoon jossa mahdollisesti on kansivika, jota en siis ala korjaamaan noin vanhaan autoon.
Mutta kuitenkin, tuttuni joka autoa näpertää, kertoi löytäneensä jonkun oudon osan vesipumpputilasta ja kuvaili sitä seuraavasti: se on sellainen tappi. n.7cm pitkä, kiväärin panoksen muotoinen. ja siinä on päässä sellainen pieni laippa ja siihen kuuluu sellainen 6cm pitkä jousi. Tuttavalleni (ja minulle) oli siis hieman epäselvää että mikähän osa tuo mahtaa olla? Kuviakin osasta löytyy mutta arvelisin että tuntomerkkien perusteella sivuston veteraanit tietävät varmastikin mistä on kyse. Joten tämäkin pitäisi saada tietoon.
Ja jos vielä voisi saada pari vinkkiä siitä, että mitkä osat vielä mahdollisesti voisivat aiheuttaa tuon kuumenemisen ja paisarin vede pulppuamisen, ennenkuin totean varmaksi että vika on jossain kannen osassa ja työnnän auton järveen.
Kiitokset etukäteen.
Ongelmaa on selvitetty hitaasti ja epävarmasti ja tähän asti on käyty läpi termostaatti ja järjestelmä on ilmattu, tosin ns. "aidolla" menetelmällä eikä sillä pepsipullomenetelmällä ja kummastakaan ei ollut apua ja nyt oli sitten vesipumpun vuoro, tosin en itse ole varma voiko vesipumpun toimivuutta testata kuin vaihtamalla koko osan, mutta jos jokin keino on niin haluaisin tietää, koska en haluaisi ostaa turhan montaa uutta osaa autoon jossa mahdollisesti on kansivika, jota en siis ala korjaamaan noin vanhaan autoon.
Mutta kuitenkin, tuttuni joka autoa näpertää, kertoi löytäneensä jonkun oudon osan vesipumpputilasta ja kuvaili sitä seuraavasti: se on sellainen tappi. n.7cm pitkä, kiväärin panoksen muotoinen. ja siinä on päässä sellainen pieni laippa ja siihen kuuluu sellainen 6cm pitkä jousi. Tuttavalleni (ja minulle) oli siis hieman epäselvää että mikähän osa tuo mahtaa olla? Kuviakin osasta löytyy mutta arvelisin että tuntomerkkien perusteella sivuston veteraanit tietävät varmastikin mistä on kyse. Joten tämäkin pitäisi saada tietoon.
Ja jos vielä voisi saada pari vinkkiä siitä, että mitkä osat vielä mahdollisesti voisivat aiheuttaa tuon kuumenemisen ja paisarin vede pulppuamisen, ennenkuin totean varmaksi että vika on jossain kannen osassa ja työnnän auton järveen.
Kiitokset etukäteen.
Comment