Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 väljyys perässä

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Macke
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2009
    • 1134
    • Porvoo

E34 väljyys perässä

Mikähän tuollaisen E34 525TDSa farkun perässä voisi olla väljää kun selkeästi on pelivaroja / kolahdusta kun laittaa vetoa päälle ja pois. Kardaania olen kiskonut ja kammennut joka suuntaan eikä se vaikuta mitenkään väljältä. En muutenkaan usko että ongelma löytyy kardaanista ja siihen liittyvistä hiluista kun kerran auto valuu taaksepäin jos laitteen parkkeeraa persus alamäkeen ja vetää käppärin päälle. Samantien kun päästää jalan jarruilta niin sitten mennään pelivaran verran taaksepäin.

Apurungon isot puslat on vaihdettu noin 10tkm sitten ja ne pienet tukivarsien niveltangot olem myös vaihtanut. Onko itse perämurikka vielä jotenkin puslilla ja staageilla hirtetty kiinni auton runkoon?
  • julli75
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 302
    • lpr

Originally posted by Macke View Post
    Mikähän tuollaisen E34 525TDSa farkun perässä voisi olla väljää kun selkeästi on pelivaroja / kolahdusta kun laittaa vetoa päälle ja pois. Kardaania olen kiskonut ja kammennut joka suuntaan eikä se vaikuta mitenkään väljältä. En muutenkaan usko että ongelma löytyy kardaanista ja siihen liittyvistä hiluista kun kerran auto valuu taaksepäin jos laitteen parkkeeraa persus alamäkeen ja vetää käppärin päälle. Samantien kun päästää jalan jarruilta niin sitten mennään pelivaran verran taaksepäin.

Apurungon isot puslat on vaihdettu noin 10tkm sitten ja ne pienet tukivarsien niveltangot olem myös vaihtanut. Onko itse perämurikka vielä jotenkin puslilla ja staageilla hirtetty kiinni auton runkoon?
    kyllä siellä perämurikan päällä on yksi kannake joka voi olla rikki.
    kuvassa osa nro.1

Comment

• zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14352
      • Oulu

Itellä samoja ongelmia. Vaihde päällä "valuttaa" tyhjät pois ku parkkeeraa. Mulla tosin manuaalilaatikolla.

Ei oikein tunnu että vika olisi puslissa. Tuleeko välys kardaani-perä-vetarit akselilta? :think
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

Instagram

"E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

Comment

• Micce///M
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2008
        • 3552
        • Hämeenlinna

Omalla kohdalla sama juttu, valuttaa selvästi taakse päin kun parkkeeraa. Mutta silti välystä ei ole omassa autossa missään paitsi sylinterin ja kiertokangen välissä..

Oletko kokeillut nostaa perän ylös ja tunnustella perän välyksiä?

Comment

• Macke
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2009
          • 1134
          • Porvoo

Oli mulla auto taannoin nosturilla ilmassa, mutta eipä tuo perä tai kardaani oikein mihinkään suuntaan joustanut vaikka kuinka kampesi. Tarttee vielä tarkistaa tuo perän päällä oleva kannake josko se olisi mallia valmis.

Jostain maailman foorumilta lukasin että ei säädöissään olevat käsijarrukengät aiheuttaa tuota valumista. Riittää että toinen puoli ei ole säädöissään niin tekee tuollaista. Käppäri kyllä ottaa ainakin omasta mielestä, mutta pitääpä tunkata persus ilmaan ja säädellä ne kengät silleen että melkein laahaavat lepotilassa.

Comment

• Ziggis
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2008
            • 454
            • Melbourne (Mellilä)

rättinivel voi tietenkin olla loppu...
            kyl se kuiteki voi antaa melkei 1/6 kierroksen myöte enne ku ristikko menee melkei pultteja vasten,eikä välttämättä kolahtele viellä!! kyl siinä auto helposti liikkuu lonkin matkaa,varsinki jos vaihteen nokkaan jättää!
            Last edited by Ziggis; 16-09-2009, 19:56. Reason: hitto jäi tuo käppäri kokonaa lukematta....
            Ex. e39 540i -97
            Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
            Ex. e36 325iA -92
            Ex. e34 540iA -94
            Ex. e30 325 2.7 eta -86
            Ex. e34 540iA -93 touring
            Ex. e32 730i -89

Tällä mennään

Comment

• zener
              Moderator
              • Oct 2004
              • 14352
              • Oulu

Tänään oli auto nosturilla ja välys löytyy itse murikasta...
              E65 730dA '04 klick
              F10 520dA '11 klick
              E34 520iA '91 klick

Instagram

"E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

Comment

• okko
                BTCF Honorary Member
                • Apr 2005
                • 1763
                • Honkajoki

Apurungon isot puslat antaa myös väljyyden tunteen. Helppo kokeilla perä ylhäällä kampeamalla apurunkoa korin suuntaan.
                When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

Comment

• Ziggis
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2008
                  • 454
                  • Melbourne (Mellilä)

Originally posted by okko View Post
                  Apurungon isot puslat antaa myös väljyyden tunteen. Helppo kokeilla perä ylhäällä kampeamalla apurunkoa korin suuntaan.

:thinkhmm pitääkö sinne apurungon ja sen tukiraudan mahtuu sormet välii ku nostaa apurunkoa ylös
                  niinku mulla
                  (on puslat vähä niinku loppu)
                  Ex. e39 540i -97
                  Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
                  Ex. e36 325iA -92
                  Ex. e34 540iA -94
                  Ex. e30 325 2.7 eta -86
                  Ex. e34 540iA -93 touring
                  Ex. e32 730i -89

Tällä mennään

Comment

Working...