Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 valot eivät syty

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikae34
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 4985
    • Forssa

e34 valot eivät syty

Eli vaihdoin autoon kojelaudan johtosarjan koska halusin ison obc:n analogisen kellon tilalle. Kuitenkin nyt kun se on vaihdettu niin mitkään valot eivät enää lähde päälle mittariston vasemmalla olevasta valokatkaisijasta. Pitkät toimivat kun viiksestä "väläyttää" ja vilkut toimivat mutta ei mikään muu. Myöskään sisällä ei pala valot kojeissa. OBC itse kuitenkin lähti päälle.

Uudessa johtosarjassa kaikki liittimet kävivät vanhoihin mutta tyhjiä liittimiä jäi aika paljon joille ei tuossa karvalakkimallissa ollut paikkoja. Mistähän voisi olla kyse??
    Auto on liikkumaväline.
  • jani73
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 4320
    • Turku

Voihan noissa johtosarjoissa olla jotain eroja eri vuosimalleissa.

Itse lähtisin tutkimaan asiaa kytkentäkaavojen pohjalta ja selvittämään miten jännitteet liikkuu. Jos siellä on vaan pinnit eri paikoissa, niin ne on helppo vaihtaa oikeille paikoilleen, jos siis ongelma on siinä.

Tsemppiä ja toivottavasti saat valot toimimaan.

Kytkentäkaaviot löytyy FAQ-osiosta.

Comment

• mikae34
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 4985
      • Forssa

Originally posted by jani73 View Post
      Voihan noissa johtosarjoissa olla jotain eroja eri vuosimalleissa.

Itse lähtisin tutkimaan asiaa kytkentäkaavojen pohjalta ja selvittämään miten jännitteet liikkuu. Jos siellä on vaan pinnit eri paikoissa, niin ne on helppo vaihtaa oikeille paikoilleen, jos siis ongelma on siinä.

Tsemppiä ja toivottavasti saat valot toimimaan.

Kytkentäkaaviot löytyy FAQ-osiosta.
      Mylläsin searchillä vanhan topicin jossa olit laittanut kuvan johtosarjasta jonka itse vaihdoit. Mitenkä on kun katsoin niin siinä sinun johtosarjan kuvassa ei ollut ollenkaan johtoja valokatkaisijoille mutta minulla ovat myös valokatkaisijoiden johdot tässä samassa johtosarjassa kaikki. Onko sinulla siellä joku toinen johtosarja jossa menee sitten johdot niille?

En jokseenkaan jaksa uskoa että johdot olisivat liittimissä eri järjestyksessä kun kerran liittimet kuitenkin ovat samanlaiset ja käyvät toisiinsa. Voisiko joku valoautomatiikka vaikuttaa tähän? Eli autossa josta tuo minun johtosarja on olisi ollut erilailla valojen ohjaukset? Vaikeata...
      Auto on liikkumaväline.

Comment

• jani73
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 4320
        • Turku

En muista miten ne johdot meni omassani. Tuo josta olin ottanut kuvan oli joku omaan autooni sopimaton johtosarja.

Katselin noita kytkiksiä ja kyllä niissä jotain eroja oli. Esim Auto jossa on CDN (mikä CDN on?) on erilainen pinnien järjestys ja lukumäärä valokytkimen liittimessä kuin ilman sitä.

Valokytkimiä on kolme erilaista, ilman sumareita, sumareilla ja sumareilla pohjoismaihin.

Valokytkimen liitin on luonnollisesti kytketty kytkimeen?

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎