Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Tds hirmu kalkatus ja huono meno

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • okko
    BTCF Honorary Member
    • Apr 2005
    • 1766
    • Honkajoki

    E34 Tds hirmu kalkatus ja huono meno

    Elikkäs tyhjäkäynniltä-> 2000rpm pitää aivan järkyttävää kalkatusta. Ääni on niin kova, että paha kohdistaa mihinkään, Mutta kovemmin kuuluu syöttöpumpun puolelta. Lisäksi veto päällä ei vastaa kaasuun, tai jos alkaa nostaan kierroksia, niin voimaa ei oo yhtään, eli turbiini päästää ja kone kiertää 3000rpm, mutta auto ei kiihdy juurikaan. Ääni on erittäin terävä ja kierrosluvun mukaan muuttuva, mutta tuntuu rauhottuvan yli 2000rpm jälkeen, mutta on taustalla kyllä. Meno tosiaan muistuttaa lähinnä 200d meseä, tai jotain vielä hitaampaa.

    hakusanat: jakopää ketjunkiristin M51d25
    Last edited by okko; 28-02-2010, 08:56.
    When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

    Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...
  • okko
    BTCF Honorary Member
    • Apr 2005
    • 1766
    • Honkajoki

    #2
    Tossa vissiin sähkönen siirtopumppu, vai? Pitäiskö ennen suodatinta olevasta letkusta tulla polttoainetta, kun laittaa virrat päälle?
    When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

    Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

    Comment

    • ockelbo4500
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 924
      • Sotkamo--Oulu

      #3
      Tuliko vika ihan yhtäkkiä vai miten?


      Yksi ja ehkä pahin vaihtoehto on tämä:
      Kovat äänet kyllä tulee koneeseen jos ruiskun ajoitus muuttuu liian aikaiselle. ääntää juurikin alakierroksilla kuin vanha diesel mese, mutta vielä kovemmin. Ajoitus ei kyllä normaalisti muutu itsestään jos ei ketju hyppää kampiakselilla. Senkään ei kyllä pitäisi kovin helpolla olla mahdollista, mutta oma kokemus samasta koneesta on se, että huonolla tuurilla se voi hypätä. Tosin itsellä meni myöhäiselle...
      Tosin jos ajoitus rankasti aikaisella niin käyntiinlähtö huonoa(joutuu sahaamaan ja ehkä jopa kaasua painamaan) ja savuaa pikkukierroksilla.
      BMW E84 X1 18dXdrive -14

      Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
      Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
      Ex, E46 320 d Touring -01
      Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

      Comment

      • okko
        BTCF Honorary Member
        • Apr 2005
        • 1766
        • Honkajoki

        #4
        Lähtee hyvin käyntiin, mutta sammuu heti, tai jos jää käyntiin, niin ei meinaa ottaa kierroksia. Liikkeelle lähtö ei onnistunut oikeen mitenkään ja talliin pakilla pääsy oli tuskaista. Veto siis käytännössä nolla. Miten ketjunkiristimen kunto todetaan??
        When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

        Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

        Comment

        • ockelbo4500
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 924
          • Sotkamo--Oulu

          #5
          tuliko tuo vika siis kuin salama kirkkaalta taivaalta vai onko kyseessä jokin projekti jota yrität saada käymään....


          Niin ja on sähköinen siirtopumppu tankissa...
          Kun virrrat laittaa päälle pitäs pumpun lähtee pyörimään ja polttoainetta tulla sinne suodattimelle. En oo varma pyöriikö se tankin pumppu vain jonkin minuutin virtojen laiton jälkeen vai koko ajan.
          Last edited by ockelbo4500; 15-10-2009, 16:27.
          BMW E84 X1 18dXdrive -14

          Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
          Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
          Ex, E46 320 d Touring -01
          Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

          Comment

          • tikkku
            Bimmer Rookie
            • Oct 2006
            • 146
            • Pieksämäki

            #6
            pumpun ajoitus perseellään..

            Comment

            • okko
              BTCF Honorary Member
              • Apr 2005
              • 1766
              • Honkajoki

              #7
              Alkoi varoittamatta ajossapäin. Pitää vielä koettaa sitä siirtopumppua tutkia, kun sieltä ei tullu yhtään ainetta. Kiristin kait kannattais muutenkin uusia, kilometrejä on 270000.
              When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

              Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

              Comment

              • okko
                BTCF Honorary Member
                • Apr 2005
                • 1766
                • Honkajoki

                #8
                Siirtopumppu pumppaa, mutta mielestäni aivan onnettomasti. Kun sormella tukkii letkun pään ei pumppu tee yhtään vastapainetta, pitäiskö tehä??
                When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                Comment

                • ockelbo4500
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 924
                  • Sotkamo--Oulu

                  #9
                  no enpä kyllä osaa sanoa miten kovan paineen se pumppu siellä tankissa tekee, mutta minun mielestä sen TDS:n pitäs toimia jopa ilman sitä siirtopumppua. Ainakin jos tankissa reilusti polttoainetta.

                  Vika kun on ilmaantunut ajon aikana niin en oikein usko että se jako olisi hypännyt. kannattaa nyt ainakin ensin katella kaikkia muita vaihtoehtoja.
                  Jakoketjun kiristintä ei voi mielestäni vaihtaa purkamatta sitä moottorin etupäätä ja sillä vaivalla vaihtuu jo kaikki tavarat samalla sinne kopaan sisään. Sen moottorin etupään purkaminenhan ei oikein helpolla onnistu jos ei sylinterikantta nosta pöydälle.

                  Toisaalta nuo oireet ei viittaa polttoaineen saatiin, jos se kuitenkin käy isoillakin kierroksilla.
                  Jos alkaa näyttää ettei helpolla vikaa löydy niin vikakoodeista saattas löytyä apua.
                  BMW E84 X1 18dXdrive -14

                  Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                  Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                  Ex, E46 320 d Touring -01
                  Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                  Comment

                  • jsr85
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2007
                    • 1375
                    • Oulainen

                    #10
                    Jokunenviikko sitten vaihdettiin e34 tds.n kiertokangen laakerit samoihin oireisiin
                    ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                    Comment

                    • okko
                      BTCF Honorary Member
                      • Apr 2005
                      • 1766
                      • Honkajoki

                      #11
                      otin venakopan auki ja pyöritin kampurasta räikällä. Ketju on selvästi löysällä ja naksuu nokan rattaalla. Mielipiteitä??
                      When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                      Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                      Comment

                      • Hagle
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2007
                        • 218
                        • --------------

                        #12
                        Itellä oli jokseenkin tuollaisia oireita, kun syöttöpumppu meni lopullisesti sököksi.

                        Comment

                        • ockelbo4500
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 924
                          • Sotkamo--Oulu

                          #13
                          Hmm.. jos ketju kovin löysällä niin mahdollisesti sieltä on kiristin tai laahari hajonnut. Se kiristinhän on sellainen jousipainotteinen mäntä, joka kirii käynnissä ollessa öljynpaineella sopivaan kireyteen.

                          Eipä tuohon nyt kauheesti muuta ohjetta osaa sanoa kun jos näyttää että jakopäässä jotain rikki niin älä käynnistele enää, ettei hajoo koko mylly. Sen jakopään ei kauheesti tarttee seota, jotta on venttiilien kuvat männissä. Tosin se nokka-akselin ketjupyörän kiinnityshän siinä on sulakkeena. Ei mitään kiilaa siinä, on pultilla vetästy se pyörä vaan siihen nokka-akselin päähän kiinni.
                          BMW E84 X1 18dXdrive -14

                          Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                          Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                          Ex, E46 320 d Touring -01
                          Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                          Comment

                          • okko
                            BTCF Honorary Member
                            • Apr 2005
                            • 1766
                            • Honkajoki

                            #14
                            Taidan purkaa jakopään ite. Ei kai toi mitään rakettitiedettä oo Jaon kun saa kohdalleen, nii mikä voi mennä pieleen?? Mitäs kaikkia osia sinne pitäis vaihtaa. Kiristin nyt ainakin ja laahaimet ja ketju? Kansi vissiin pitää nostaa ylös, saapahan senkin sitte käyttää verstaalla. Saattaa olla, että tässä tehdään jotain legendaarista, mutta pakkohan tämäkin on ensin ite koittaa suorittaa
                            When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                            Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                            Comment

                            • ockelbo4500
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 924
                              • Sotkamo--Oulu

                              #15
                              Joo eiköhän se onnistu jos sulla on jonkin verran autoremonteista kokemusta. Ei siinä vastaan tule mitään kauhean ihmeellistä.
                              Kansi tosiaan pitää irrottaa jos ei yritä purkaa sitä jakopään koppaa( valukoppa kannen ja öljypohjan välissä) pois alaspäin... Se saattaisi onnistua, mutta vaatii öljypohjan irrotuksen ,mikä ei liene kovin helppoa moottorin ollessa paikallaan. Lisäksi tuossa pitäs se jakopään kopan ja vanhan kannentiivisteen sauma tiivistää jollakin mönjällä sitten vielä.
                              Mutta eipä sen sylinterikannen irrotuskaan mikään kauhea homma oo. Lähinnä vain erittäin tarkka siitä että pinnat puhtaat ja pultit riittävän tiukalle( puhdista kierteet lohkosta todella hyvin). Ne kannenpultit tulee oikeasti aika lujaan siihen... Saa olla yhdellä miehellä reilu varsi ja tukeva avain, jotta homma onnistuu. Momentit tulee yleensä tiivisteen mukana.

                              Kannentiiviste on sitten melko hintava, vajaa 100€. muut osat ei muistaakseni mielettömän kalliita.

                              Jos Lontoon murre taittuu niin hyvät ohjeet tuohonkin remonttiin löytyy siitä Bentley:n (Range rover) korjaamokirjasta. Joku vois linkittää sen tähän ketjuun.
                              BMW E84 X1 18dXdrive -14

                              Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                              Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                              Ex, E46 320 d Touring -01
                              Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                              Comment

                              Working...
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎