E34 535i nykii, sammuilee, savuttaa ja tyhjäkäynti seilaa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • riesa
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2008
    • 1941
    • Manse

    E34 535i nykii, sammuilee, savuttaa ja tyhjäkäynti seilaa.

    Elikkäs, maamoottoriin tullut otsikon mukaiset oireet. Kylmänä auto toimii, lämpimänä ei. Nykiminen ei riipu kaasupolkimen asennosta. Tyhjäkäynti saattaa valoihin jäädessä olla 1200rpm ja yhtäkkiä pudota siihen 600-800rpm tasolle. Haikua tulee putkesta niin maan perkeleesti ja nykiminen on todella rajua. Jos tälläisen nykimisjakson aikana survaisee kytkimen pohjaan auto sammuu eikä lähde heti uudestaan käyntiin. Imm läppä liikkuu kevyesti eikä jää jumiin mihinkään kohtaan ja on putsattu säännöllisesti. Tulpat, tulpanjohdot, v-jakajan kansi, pyöriä, puola, bensansuodatin ym. uusittu vuoden sisään. Imuvuodon pitäis vissiin tehdä samaa kylmälläkin koneella, kuin myös kampuran asentotunnistimen? Missä vika, imm? boksi?
    Originally posted by Homer
    Ei ne pulit millään seiskoilla ajele
  • riesa
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2008
    • 1941
    • Manse

    #2
    Kävin tänään pakon edestä ulkoiluttamassa maamoottoria. Tyhjäkäynti välillä 1200rpm ja hirveä savupilvi perässä. Kun polkaisee kaasua vähän reippaammin niin tuntuu aina selvä nykäisy. Oli mukava porhaltaa 60km kun aina ohitukseen lähtiessä tuntui siltä et auto puutuu siihen. Olisko kellään heittää ehdotusta mahd. viaksi. Vikakoodit luettu eikä ollut mitään muuta tarjolla kun lämpötila-anturi.
    Originally posted by Homer
    Ei ne pulit millään seiskoilla ajele

    Comment

    • Rocla
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 7692
      • Kajaani

      #3
      Originally posted by riesa View Post
      ollut mitään muuta tarjolla kun lämpötila-anturi.
      No vaihda se nyt vaikka ensin ja puhdista/uusi anturin liitin.

      Oireetkin viittaisi "ryyppyn" päällä olemiseen, jos kerran toimii silloin, kun ryypyn kuluu ollakin päällä.
      Olli.

      Comment

      • riesa
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2008
        • 1941
        • Manse

        #4
        Originally posted by Rocla View Post
        No vaihda se nyt vaikka ensin ja puhdista/uusi anturin liitin.

        Oireetkin viittaisi "ryyppyn" päällä olemiseen, jos kerran toimii silloin, kun ryypyn kuluu ollakin päällä.
        Anturi vaihdettu tänään, ei muutosta.
        Originally posted by Homer
        Ei ne pulit millään seiskoilla ajele

        Comment

        • suikka
          Bimmer Rookie
          • Dec 2004
          • 102
          • Finland

          #5
          ...

          kannentiiviste........
          Now:E30 323i-87,E30 325i cabrio -88,E30 325i M-Tech2 -90,E30 318is -91,E34 525i -89*2, E60 530D-03
          Ex: E30 323i-84,E30 320i-85,E34 535i-90,E39 525d,E46 330d,E39 530i-02,E36 318tds -96compact

          Comment

          • -Juke-
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 61
            • Hämeenlinna

            #6
            eikös tuo vois olla tyhjäkäyntimoottoris toi ongelma?

            Comment

            • riesa
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2008
              • 1941
              • Manse

              #7
              Originally posted by suikka View Post
              kannentiiviste........
              Kesällä tehty kansiremppa, et ei pitäis olla siitä kiinni.

              Originally posted by -Juke- View Post
              eikös tuo vois olla tyhjäkäyntimoottoris toi ongelma?
              Esim. ohitukseen lähtiessä, kun polkasee kaasua vähän reippaammin tuntuu terävä nykäisy. Ei aina mutta about joka toinen kerta. Sillonhan tyhjäkäyntimoottori ei tee mitään?
              Originally posted by Homer
              Ei ne pulit millään seiskoilla ajele

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                #8
                Originally posted by riesa View Post
                Anturi vaihdettu tänään, ei muutosta.
                Kumpi anturi? Ja tarkistithan, että johdot on ehjät liittimellä?

                Kuullostaa näet niin paljon väärältä lämpötilatiedolta.
                Olli.

                Comment

                • riesa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2008
                  • 1941
                  • Manse

                  #9
                  Originally posted by Rocla View Post
                  Kumpi anturi? Ja tarkistithan, että johdot on ehjät liittimellä?

                  Kuullostaa näet niin paljon väärältä lämpötilatiedolta.
                  Se mistä menee tieto boksille, johdot näytti ainakin päälleppäin ehjiltä. Otin kyl huomisen vapaata kun pitäis lähtee ton laakerin läksiäisiä viettämään. Joutais sit päivällä kun rapulasta selviää käydä työmaalla kattelemassa niitä piuhoja tarkemmin.
                  Originally posted by Homer
                  Ei ne pulit millään seiskoilla ajele

                  Comment

                  Working...
                  X