Announcement

Collapse
No announcement yet.

-89 e34 520 käynnistymisongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hönde
    Bimmer Rookie
    • Sep 2007
    • 103

    -89 e34 520 käynnistymisongelma

    ongelmana on siis, että auto ei käynnisty lämpimällä koneella vaikka miten sahaisi. tai n.5 minuutin sahauksen jälkeen lähtee käyntiin. Yleisesti ottaen auto toimii hyvin, tyhjäkäynti ei seilaile mutta bensankulutus on mielestäni liian suuri. auto syö n. 20 litraa sadalla. Ajelen melko normaalia ajoa. Kylmällä koneella esim. aamuisin lähtee hyvin käyntiin. Mutta kun n. 5 minuuttia lämmittelee moottoria ja sammuttaa ja yrittää uudelleen käyntiin niin taas saa sahata ja kauan.

    Kaveri sanoi, että vika voisi olla jossain lämpöanturissa ? :o

    Missä tällainen anturi sijaitsee ja voiko sen korjata vai pitääkö ostaa uusi ?

    Ja onko mahdollista, että vika voisi olla jossain muussakin?

    Vähänhän tuo siltä tuntus, että ryyppyä sais auto kokoajan.
    Ex: Golf -91, Sunny -88, Escort -89, 316i -89, 316 -87, 520i -93, Corolla -89, 520i -89, Vectra CD Sport -96, 316i -91
  • Erska
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2005
    • 439
    • Tuusula

    #2
    koneen etuosassa termostaattikotelossa sininen anturi joka nyt temppuilee...searchilla löytynee ohmiarvoja jonka mukaan kannattaa mittailla se anturi...
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

    Nyt: VOLVO S60 D5 -03

    EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

    Comment

    • hönde
      Bimmer Rookie
      • Sep 2007
      • 103

      #3
      Kiitos, täytyy katsastaa se. paljon mahtaa uusi maksaa? vai voiko sitä jotenki tunata D: oon aika käsi näis
      Ex: Golf -91, Sunny -88, Escort -89, 316i -89, 316 -87, 520i -93, Corolla -89, 520i -89, Vectra CD Sport -96, 316i -91

      Comment

      • Bummii
        Bimmer Rookie
        • Sep 2009
        • 84
        • Lapinlahti

        #4
        Originally posted by hönde View Post
        ongelmana on siis, että auto ei käynnisty lämpimällä koneella vaikka miten sahaisi. tai n.5 minuutin sahauksen jälkeen lähtee käyntiin. Yleisesti ottaen auto toimii hyvin, tyhjäkäynti ei seilaile mutta bensankulutus on mielestäni liian suuri. auto syö n. 20 litraa sadalla. Ajelen melko normaalia ajoa.
        Joo taitaa tuo bensankulutus olla pikkase liikaa :think, mulla samanvuotinen 520i enkä saa yli kympi muutenku pelkällä kaupunkiajolla
        Bmw E38 730ia -95
        Ex: Bmw E34 520i -89 Bronzitbeige-metallic

        Comment

        • ihu412
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 263
          • Tampere/Rovaniemi

          #5
          Ilmamäärämittaria koittaisin vaihtaa

          Comment

          • hönde
            Bimmer Rookie
            • Sep 2007
            • 103

            #6
            ilmamäärämittari on tsekattu ja se on ihan pelikunnossa. ainakin päällepäin
            Ex: Golf -91, Sunny -88, Escort -89, 316i -89, 316 -87, 520i -93, Corolla -89, 520i -89, Vectra CD Sport -96, 316i -91

            Comment

            • hönde
              Bimmer Rookie
              • Sep 2007
              • 103

              #7
              Eikös se auto nykis aika paljon jos ilmamäärämittari ois sökönä? :o
              Ex: Golf -91, Sunny -88, Escort -89, 316i -89, 316 -87, 520i -93, Corolla -89, 520i -89, Vectra CD Sport -96, 316i -91

              Comment

              • Erska
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2005
                • 439
                • Tuusula

                #8
                taitaa motonet / varaosaliike-akselilla olla sen päälle 10€ se anturi...itellä oli ainakin 730 kyseinen vika ja se johtus just siitä anturista...
                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                Nyt: VOLVO S60 D5 -03

                EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

                Comment

                • canootti
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2008
                  • 350
                  • Espoo

                  #9
                  Mullakin oli samanlaisessa autossa ongelmaa että joskus lämpimällä koneella ei lähtenyt käyntii.. piti kaasu iskeä pohjaan niin parin sekunnin päästä starttasi.. vika kyseissä anturissa.
                  BMW - It's not where you go, but how you get there

                  Ex:
                  E34 518i '91, E28 518i '86, E34 520i '89, E30 316 '85, E34 525i '95

                  Comment

                  • hönde
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2007
                    • 103

                    #10
                    Tuossa ei kyllä auta vaikka ois kaasu pohjassa. vittu aamulla oli taas tuskailua kun piti kääntyä työmatkalla takas kotiapäin hakkee kamppeita ni 5 minuuttia sil kerkes ajaa ja sittenku se sen vajaa 5 min siinä seiso ni helkkari. akku meinas ihan mennä tyhjäks ku niin kauan sai jurmuttaa prkl onko se kyseinen anturi helppo vaihtaa? soitin tänään autosähköön ni sano siellä, että venttiilit saattavat myös vuotaa? Onko tähän enemmänki vaihtoehtoja. työkaveri sanoi, että osta uus bensapumppu. Tiiä nyt sit mitä tässä lähtee tekemään, kaikki uusiks ja tili tyhjäks
                    Ex: Golf -91, Sunny -88, Escort -89, 316i -89, 316 -87, 520i -93, Corolla -89, 520i -89, Vectra CD Sport -96, 316i -91

                    Comment

                    • hönde
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2007
                      • 103

                      #11
                      dodiih, nyt vähän kateltiin ja availtiin. ilman lämpötila anturia alko tyhjäkäynti heittelee ja sitten ko takas laitto ni palautu normaaliks.

                      Ja päivän aikana ku tuli ajeltua paikasta toiseen ni auto toimi koko ajan hyvin ja ei käynnistely v***uillu yhtään :think vaikka auto seisoi aina 5-15 minuuttia ja lämpönen moottori oli varmasti. myöhemmin taas kun tuli rämppäiltyä ja starttailtua niin sitte tuli taas sama. tällä kertaa ei tosin enää lähteny ollenkaan käyntiin. Tulpat otettiin veke ja bensaa tuli tulpanreijistäkin. no siinä sitten putsailtiin tulpat ja laitettiin takas ni jo heräs taas henkiin

                      Outoa tässä on, että vika ilmenee vain silloin tällöin. Lämpötilakaan ei o tänään heitelly ku -1 - +1C:ssa. Näinköhän tässä vielä joutaa epäillä lämpötila-anturia? kävin varaosaliikkees uuden tilaamassa ja huomenna tulee. Sitten näkee kun vaihtaa sen.

                      E: Tänään vaihdettiin lämpötila-anturi. Ei tullut mitään muutosta tilanteeseen. Jostain sitä bensaa vaan niin pirusti tulee sinne.. :/
                      Kun auto on tyhjäkäynnillä niin nopeasti kun kaasua pumppaa eestaas niin meinaa sammua koko paska.
                      Eli

                      -ilmamäärämittari tarkistettu
                      -lämpötila-anturi vaihdettu
                      -bensapumppu tsekattu (pumppu tosin työntää bensaa vaikka irrotettiin sulake sekä piuhat jotka menee pumpulle.)

                      Mistä sitä vikaa voisi sitten seuraavaksi lähteä etsimään? V****taa suunnattomasti tuo bensankulutus sekä käynnistyshäriöt!
                      Last edited by hönde; 12-11-2009, 19:23.
                      Ex: Golf -91, Sunny -88, Escort -89, 316i -89, 316 -87, 520i -93, Corolla -89, 520i -89, Vectra CD Sport -96, 316i -91

                      Comment

                      • hönde
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2007
                        • 103

                        #12
                        Tänään vaihdettiin uusi lämpötila-anturi paikallensa mutta ei vaikuttanut mihinkään. Tyhjäkäynnillä nopeasti kaasutellessa meinaa sammua koko p***a, kun soppaa tulee niin paljo :S Samalla tarkistettiin myös ilmamäärämittari.
                        Bensapumpun toiminta myös tarkastettu, en tiedä tosin vaikuttaako se tuohon millään muotoa, että letkusta tulee kyllä bensaa vaikka pumpulta on johdot irti sekä sulakkekin irrotettuna.

                        Voiko tässä nyt olla sit joku isompi remontti tulossa vai mistä moinen bensanmäärä johtuu??
                        Ex: Golf -91, Sunny -88, Escort -89, 316i -89, 316 -87, 520i -93, Corolla -89, 520i -89, Vectra CD Sport -96, 316i -91

                        Comment

                        • 525 TD
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2005
                          • 281
                          • IISALMI

                          #13
                          Originally posted by hönde View Post
                          Tänään vaihdettiin uusi lämpötila-anturi paikallensa mutta ei vaikuttanut mihinkään. Tyhjäkäynnillä nopeasti kaasutellessa meinaa sammua koko p***a, kun soppaa tulee niin paljo :S Samalla tarkistettiin myös ilmamäärämittari.
                          Bensapumpun toiminta myös tarkastettu, en tiedä tosin vaikuttaako se tuohon millään muotoa, että letkusta tulee kyllä bensaa vaikka pumpulta on johdot irti sekä sulakkekin irrotettuna.

                          Voiko tässä nyt olla sit joku isompi remontti tulossa vai mistä moinen bensanmäärä johtuu??
                          onko tuo ilmamäärämittarin muovikansi käytetty auki ja tarkastettu ettei läppä jumiudu auki-asentoon moottorin pyöriessä?

                          samalla tarkastaa ettei piirilevyn vastuskalvo ole kulunut "neulan" alta puhki ja tarvittaessa siirtää piirilevyä

                          Comment

                          • insp
                            BTCF Member
                            • Sep 2002
                            • 827
                            • Iittala

                            #14
                            Aiheesta on väänetty foorumilla muissakin topiceissa.. Mutta suoranaista vastausta ei tämmöiseen ongelmaan ole, sekun voi olla syy/seuraus tai monien syiden seuraus.

                            Mutta et ole vielä tarkistanut suuttimia, onko huollettu, vuotaako? Onko bensanpaineet kunnossa?

                            Sitten itse kulutukseen, toimiiko kaasuläpän asentontunnistin, onhan alipaineletkut kunnossa/kiinni, eihän ole imuvuotoja?
                            ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

                            Comment

                            • hönde
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2007
                              • 103

                              #15
                              Originally posted by insp View Post
                              Aiheesta on väänetty foorumilla muissakin topiceissa.. Mutta suoranaista vastausta ei tämmöiseen ongelmaan ole, sekun voi olla syy/seuraus tai monien syiden seuraus.

                              Mutta et ole vielä tarkistanut suuttimia, onko huollettu, vuotaako? Onko bensanpaineet kunnossa?

                              Sitten itse kulutukseen, toimiiko kaasuläpän asentontunnistin, onhan alipaineletkut kunnossa/kiinni, eihän ole imuvuotoja?
                              Imuvuotoja ei ole. bensanpaineet katson tänään illemmalla jahka käyn kaupasta hakemassa jonkun mittarin. milläs nään venttiilien kunnon? onko siihen joku laite? entäs tuo kaasuläpän asentotunnistin? Nää on melko uusia juttuja, en ole koskaan korjannut mitään sen isompia juttuja autoista.
                              Ex: Golf -91, Sunny -88, Escort -89, 316i -89, 316 -87, 520i -93, Corolla -89, 520i -89, Vectra CD Sport -96, 316i -91

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎