Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 lämpö puhallin vika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tsk77
    Newbiemmer
    • Feb 2008
    • 17
    • oulu

    e34 lämpö puhallin vika

    kertokaa viisaammat mistä johtuu,kuin lämpöpuhallin ei toimi kuin täysillä.ennen pelasi moitteetta kaikissa asennoissa,mut tänä aamuna ei toiminu kuin täydellä teholla.auto on -92 e34 525i
  • -manageri-
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2009
    • 228

    #2
    Etuvastus/miekka.


    Comment

    • tsk77
      Newbiemmer
      • Feb 2008
      • 17
      • oulu

      #3
      moi

      kiitti vinkistä.kunnossa on nyt

      Comment

      • Controll3d
        BTCF Member
        • Nov 2009
        • 332
        • Iisalmi

        #4
        Omassa autossa oli vastaavaa vikaa. Osto hetkellä puhallin täysillä koko ajan. Jotain olin ennakkoon viasta lukenutkin ja jäi jostain syystä asia siinä sitten kysymättä. Noh, tulomatkalla sitten loppui puhallus kokonaan.
        Oli mielenkiintoista ajaa loppumatka sivuikkunat jäässä. Tuulilasi pysyi suurimmaksi osaksi auki, mutta ainoastaan jos puhallin suunnattu lasille.

        Osaako kukaan sanoa missä vika voisi olla?

        Sulakkeen tarkistin (nro. 27 ei näyttänyt ainenkaan palaneelta) ja tilasin jo uuden etuvastuksen, mutta en usko että vika yksin siinä.

        Autona E34 525i -92 ja automaatti-ilmastoinnilla.
        Käyttis: -
        Projekti: E36 328i Coupe M-Sport -95

        °•. controll3d.kuvat.fiat-r.fi .•°

        Comment

        • j0ne_
          Newbiemmer
          • Jan 2009
          • 8
          • Joroinen

          #5
          Originally posted by Controll3d View Post
          Omassa autossa oli vastaavaa vikaa. Osto hetkellä puhallin täysillä koko ajan. Jotain olin ennakkoon viasta lukenutkin ja jäi jostain syystä asia siinä sitten kysymättä. Noh, tulomatkalla sitten loppui puhallus kokonaan.
          Oli mielenkiintoista ajaa loppumatka sivuikkunat jäässä. Tuulilasi pysyi suurimmaksi osaksi auki, mutta ainoastaan jos puhallin suunnattu lasille.

          Osaako kukaan sanoa missä vika voisi olla?

          Sulakkeen tarkistin (nro. 27 ei näyttänyt ainenkaan palaneelta) ja tilasin jo uuden etuvastuksen, mutta en usko että vika yksin siinä.

          Autona E34 525i -92 ja automaatti-ilmastoinnilla.

          automaatti ilmastoinnilla olevassahan on juurikin tuo miekka, minkä saat apparin jalkatilan kautta esiin, monesti siinä on vain tinaukset pettäneet.

          Comment

          • Jolli
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 2556
            • Virolahti

            #6
            Originally posted by j0ne_ View Post
            automaatti ilmastoinnilla olevassahan on juurikin tuo miekka, minkä saat apparin jalkatilan kautta esiin, monesti siinä on vain tinaukset pettäneet.
            Samalla kun miekan irroittaa, kannattaa raitisilmasuodatin vaihtaa ellei ole vastikään vaihdettu. Purkaa pitää kuitenkin aika paljon pelkän miekan irroittamisen takia niin samalla avaa vielä 3 ruuvia ja vaihtaa sen suodattimen.
            Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

            Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
            PM tavoittaa, puhelimella ei.

            Comment

            • Controll3d
              BTCF Member
              • Nov 2009
              • 332
              • Iisalmi

              #7
              Pitääpä se tarkistaa sitten. Kun pääsee johonkin lämpimään purkamaan tai olisi edes vähän vähemmän pakkasta pihalla (-25°C tällä hetkellä).

              Raitisilma suodatinta tuskin vaihdettua tuossa vuosiin, tai näin ainenkin epäilen. Onko näissä automaatti-ilmastointi malleissa ollenkaan tuota etuvastusta vai tilasinko turhaan? Merkkiliikkeestä ainenkin sitä tarjosivat kun kyselin, mutta en tiedä tarkistiko sopivaksi juuri tälle autolle.

              Edit:
              Suurimmassa osassa korjaus ohjeista tuntuu olevan maininta 'Viikko 2/1990' (auto valmistettu 10/91). Tähän asti olisi käytetty "miekkaa" ja tämän jälkeen "vastuspakettia", mutta näinkö ei ole automaatti-ilmastoinnilla olevissa malleissa?
              Last edited by Controll3d; 25-12-2009, 20:10.
              Käyttis: -
              Projekti: E36 328i Coupe M-Sport -95

              °•. controll3d.kuvat.fiat-r.fi .•°

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #8
                Originally posted by Controll3d View Post
                Edit:
                Suurimmassa osassa korjaus ohjeista tuntuu olevan maininta 'Viikko 2/1990' (auto valmistettu 10/91). Tähän asti olisi käytetty "miekkaa" ja tämän jälkeen "vastuspakettia", mutta näinkö ei ole automaatti-ilmastoinnilla olevissa malleissa?
                IHKA (Aut.ilmastointi)->Miekka. Näin ainakin kaikissa joiden kanssa olen ollut tekemisissä ja niitä on monta...
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • Controll3d
                  BTCF Member
                  • Nov 2009
                  • 332
                  • Iisalmi

                  #9
                  Originally posted by Leka View Post
                  IHKA (Aut.ilmastointi)->Miekka. Näin ainakin kaikissa joiden kanssa olen ollut tekemisissä ja niitä on monta...
                  Hyvä tietää tämä. Tulipa sitten turhaan tilattua se vastuspaketti, eikä sitten mitään maininnut asiasta kun siinä kyselin... :think
                  Toivottavasti ei sitten muuta ole mennyt kun tuo miekka. Pitäisi vain päästä nyt purkamaan.

                  Edit 28.12.09:
                  Sulakkeen 27 vaihdoin, ei muutosta. Samalla sen verran purin tänään, että otin verhoilupaneelin irti. Sieltähän se miekka paljastuikin. Lumisateessa ja pimeässä tien varressa ei tullut sen enempää tutkittua. Vois keli hieman muuttua...

                  Katsoin sähkökaaviosta vähän muitakin sulakkeita liittyen ilmastointiin ja ilmanvaihtoon muutenkin. Pitää tarkistaa ne ja melkein vaihtaa kaikki ihan varmuuden vuoksi.
                  Last edited by Controll3d; 28-12-2009, 23:47.
                  Käyttis: -
                  Projekti: E36 328i Coupe M-Sport -95

                  °•. controll3d.kuvat.fiat-r.fi .•°

                  Comment

                  • Controll3d
                    BTCF Member
                    • Nov 2009
                    • 332
                    • Iisalmi

                    #10
                    Tänään vaihdoin sulakkeet 9, 19, 20, 25 ja 29. Heiluttelin vähän releitä samasta boxista. Auto käyntiin ja puhallin toimii! Myös säätö toimi (rulla vaikutti puhallus tehoon).

                    Noh, eipä siinä kaikki. En sammutellut välillä ja lähdin asioille.
                    Parkkipaikalla auto käyntiin ja puhallin jälleen pimeänä...

                    Kotona tarkistin sulakkeet mitkä olin ottanut aiemmin pois. Yleismittarin mukaan kaikki ehjiä. Vaikuttaisi ettei ainenkaan sulakkeet ole palaneet. :think
                    Puhaltimen releen käytin irti useempaan kertaa. Ei muutosta toimintaan.

                    Puhallin oli hieman kova ääninen maksimi asennossa silloin kun sattui toimimaan. Jonkinlaista ääntä kuuluu nyt myös kun virrat 2-asennossa. Kuin yrittäisi puhaltimen moottori käynnistellä tai jotain, mutta voi olla hyvinkin automaatti-ilmastoinnin "haistelija" joka sen äänen pitää.

                    Edit:
                    Taitaapa olla kosketushäiriötä jossakin päin. Viimeisimmällä reissulla aluksi ei toiminut, mutta sitten rupesikin puhaltamaan yhtäkkiä. Vaimeni vähän ajan päästä ja sitten taas toimi hetken. Koputtelin sitä säädinpaneelia hieman ennen tätä... tuntuu radiokin välillä bootata/sammua kun "koputtelee" keskikonsolia. Tuuletin logo säätimen alla palaa välillä himmeämmin. :think

                    Toki ei poista sitä mahdollisuutta etteikö vika voisi edelleen olla joko miekassa tai IHKA yksikön juotoksissa.

                    Edit 30.12.2009:
                    Tänään tuntui toimivan ainenkin paikallaan ollessa kun kävin autossa testaamassa virtoja päälle. Useempaan kertaan vielä. Oli tarkoitus purkaa säädinpaneeli irti, mutta kerta toimii. Parempi ettei koske siihen vielä. Rupeaa olemaan melko henkimaailman juttuja...
                    Eilen se ei toiminut kun jätin auton parkkiin. Auto ei ole liikkunut viimeiseen 12 tuntiin.

                    hmm, Voihan se olla itse puhallinkin? Melko äänekäs tuntuu olevan.

                    Huomenna aamulla pitäisi mennä omalla kyydillä töihin. Tuskin toimii enään aamulla.

                    Edit 31.12.2009:
                    Taitaapa olla puhaltimen moottori se ongelman ydin. Tänään toiminut koko päivän, mutta hieman äänekäs ja täysi nopeuskaan ei päätä huimaa. Luultavammin raitisilmasuodatin myös tukosssa (jos siellä nyt semmonen sattuu olemaan). Ei oikein ikkunat aukea pitemmälläkään matkalla.
                    Last edited by Controll3d; 31-12-2009, 17:37.
                    Käyttis: -
                    Projekti: E36 328i Coupe M-Sport -95

                    °•. controll3d.kuvat.fiat-r.fi .•°

                    Comment

                    • Tje34
                      Newbiemmer
                      • Nov 2017
                      • 19
                      • Laitila

                      #11
                      Ihan sama vikä tuli itellekin. 89 auto ja toimii vaan 4 asennossa eli täysillä. Onko se nyt miekka vai tuo puhallin mistä johtuu vai molemmista? Puhallin pidellyt jo pientä laakerimaista ääntä silloin tällöin.
                      89' 535i

                      Exät..
                      Opel omega manual mv6 98'
                      Opel omega manual mv6 94'
                      Opel omega a 2.0 90'
                      Opel corsa 1.2 98'
                      Opel ascona tomaatti 1.6 85'
                      Honda Accord 2.0 95'
                      Audi 80 2.0 92'

                      Comment

                      • Klasu-
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 546
                        • Helsinki

                        #12
                        Vika viittaa ehdottomasti miekkaan, suoran virran piiri (täysinopeus) on vähemmän haavoittumisaltis.

                        Olettamuksesta, että 4. asennolla puhallin pyörii reippaasti, kuten kuuluukin, ja siirrettäessä 4. asennolta kolmoselle, puhallin mykistyy samantien.

                        Comment

                        • Tje34
                          Newbiemmer
                          • Nov 2017
                          • 19
                          • Laitila

                          #13
                          Originally posted by Klasu- View Post
                          Vika viittaa ehdottomasti miekkaan, suoran virran piiri (täysinopeus) on vähemmän haavoittumisaltis.

                          Olettamuksesta, että 4. asennolla puhallin pyörii reippaasti, kuten kuuluukin, ja siirrettäessä 4. asennolta kolmoselle, puhallin mykistyy samantien.
                          Okei kiitos. Tekee juuri noin kuten sanoit.
                          89' 535i

                          Exät..
                          Opel omega manual mv6 98'
                          Opel omega manual mv6 94'
                          Opel omega a 2.0 90'
                          Opel corsa 1.2 98'
                          Opel ascona tomaatti 1.6 85'
                          Honda Accord 2.0 95'
                          Audi 80 2.0 92'

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎