Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 520 -90 12v käyntihäiriö ?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jupasierra
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 126
    • Kotka

    e34 520 -90 12v käyntihäiriö ?!

    Eli auto lähtee käyntiin hyvin, ja käy siististi nykimättä. Pelaa pintakaasulla, mutta ei kestä yhtään kaasua vaan alkaa heti nykimään, ja paukkuu ja pötsii. Tulpat vaihdettu ja jakajan kansi sekä pyörijä putsattu. Tulpanjohdot mitattu ja jokaisessa tasan 6 ohmia. Toimii kylmänä paremmin, mutta kun lämpenee niin paukkuu ja nykii. Termostaattikopan luota irroitettu lämpötilan anturi, ei vaikutusta. Kaasuläppärungon alta myös kokeiltu piuhaa irti, ei muuta vaikutusta kuin tyhjäkäynti nousi. Kone on 12 valve eikä hukkaa vettä/vuotele nesteitä. Mistähän lähtisi tutkimaan ?

    Eikö kellään tietoa ?!?
    Last edited by jupasierra; 29-12-2009, 06:23.
  • jupasierra
    Bimmer Rookie
    • Nov 2006
    • 126
    • Kotka

    #2
    Help !

    Originally posted by jupasierra View Post
    Eli auto lähtee käyntiin hyvin, ja käy siististi nykimättä. Pelaa pintakaasulla, mutta ei kestä yhtään kaasua vaan alkaa heti nykimään, ja paukkuu ja pötsii. Tulpat vaihdettu ja jakajan kansi sekä pyörijä putsattu. Tulpanjohdot mitattu ja jokaisessa tasan 6 ohmia. Toimii kylmänä paremmin, mutta kun lämpenee niin paukkuu ja nykii. Termostaattikopan luota irroitettu lämpötilan anturi, ei vaikutusta. Kaasuläppärungon alta myös kokeiltu piuhaa irti, ei muuta vaikutusta kuin tyhjäkäynti nousi. Kone on 12 valve eikä hukkaa vettä/vuotele nesteitä. Mistähän lähtisi tutkimaan ?

    Eikö kellään tietoa ?!?
    Tänään vaihdettu tuoreet bensat, ja muutettu ilmamassamittarista kohtaa mistä piirtää levyyn. Ei mitään apua. Elli kun lähtee ajamaan, pelaa muutaman kilsan, sitten alkaa paukkua eikä kestä kaasua. Kun taas seisoo ja käynnistää, pelaa vähän aikaa.
    Jos kaasuläpän tunnistin on hajalla, pelaako joskus ja joskus ei. Mites jakajan kansi ja pyörijä, pelaako ajoittain vai onko vika koko ajan.
    Eikö kellään ole ollut vastaavaa vikaa ?!?

    Comment

    • Incarnated
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2008
      • 450
      • Seinäjoki

      #3
      Virranjakajan osissa vois olla halkeama, joka lämmetessään aukeaa enemmän ja kipinät menee miten sattuu...Toinen mikä tulis mieleen on puola, joka voi hajota noin että toimii kylmänä ja pätkii lämpimänä

      http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

      Comment

      • jupasierra
        Bimmer Rookie
        • Nov 2006
        • 126
        • Kotka

        #4
        Originally posted by Incarnated View Post
        Virranjakajan osissa vois olla halkeama, joka lämmetessään aukeaa enemmän ja kipinät menee miten sattuu...Toinen mikä tulis mieleen on puola, joka voi hajota noin että toimii kylmänä ja pätkii lämpimänä
        Jakajan kansi ja pyörijä oli irti, eikä niissä näkyny kyllä mitään. Hiushalkeamaa on kyllä tosin vaikee nähä. Se puola pitää kokeilla kun löytyy jostain. Mites toi kampiakselin tunnistin ? Voiko aiheuttaa tollasta että joskus pelaa joskus ei.
        Last edited by jupasierra; 30-12-2009, 06:05.

        Comment

        • jupasierra
          Bimmer Rookie
          • Nov 2006
          • 126
          • Kotka

          #5
          Ei jumankauta !?

          Tänään kun ajelin, niin pätki ja paukkui eikä kestänyt kaasua. Yht´äkkiä kesken ajon tuli tehot takaisin, mutta tyhjäkäynti seilasi 1500-2000 rpm. Eli käynti oli aaltomaista. Kun tyhjäkäynti palasi normaaliksi, tehot taas hävisi eikä kestänyt kaasua. Muutaman kerran teki niin että tehot palasi, mutta silloin kävi aina kovilla kierroksilla ?!?

          Comment

          • Erska
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2005
            • 439
            • Tuusula

            #6
            Lamda-anturilta kuulostais...jos sulla on siinä sellanen...yleensä pakoputken alussa, näkyy konehuoneesta...
            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

            Nyt: VOLVO S60 D5 -03

            EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

            Comment

            • jupasierra
              Bimmer Rookie
              • Nov 2006
              • 126
              • Kotka

              #7
              Jaa en tiedä ?

              Pitää katsoa onko tuo kattivehje ?! Eilen alkoi tehdä sellasta että välillä toimi kaikilla tehoilla, välillä taas alkoi paukkua. Kun sammutti, niin ei meinannu lähteä käyntiin. Sai sahata monta minuuttia eikä edes luvannu. Sitten vaan lähti käyntiin niinkuin ei olis vikaa ollutkaan. Ei käynnistyessä savuttanut, eli ei ollu saanu liikaa... Ihan kun kipinä häipyis kokonaan. Täytyy ottaa työkaluja ja yleismittari seuraavalla kerralla mukaan ???!!

              Comment

              • julli75
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2008
                • 302
                • lpr

                #8
                vaihda se lämpötila-anturi uuteen,ei varmaan oo vaikutusta vaikka piuhan ottaa irti jos anturi on paskana.ei anna koneelle oikeita vastus arvoja.

                Comment

                • jupasierra
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2006
                  • 126
                  • Kotka

                  #9
                  Kipinä katoaa !

                  Kun tänään ajelin niin että paukkui ja nyki eikä kiertänyt, niin sammui eikä käyntiin millään. Mitattiin ja kipinä oli kadoksissa, eli ei tullut tulpille kipinää. Ei tehty muuta kun ihmeteltiin parikymmentä minuuttia, ja kas kummaa auto lähti käyntiin, ja pelasi hyvin. Kun lähdin ajamaan alkoi taas nykiä eikä kestänyt kaasua. Mikähän ihme sitä vaivaa ?!?

                  Comment

                  • Erska
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2005
                    • 439
                    • Tuusula

                    #10
                    kampiakselin asentotunnistin siellä nyt on menossa... kaverilla pätki auto kanssa ennenkun se tilttas lopullisesti
                    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                    Nyt: VOLVO S60 D5 -03

                    EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

                    Comment

                    • jupasierra
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2006
                      • 126
                      • Kotka

                      #11
                      Vika edelleen...

                      Originally posted by Erska View Post
                      kampiakselin asentotunnistin siellä nyt on menossa... kaverilla pätki auto kanssa ennenkun se tilttas lopullisesti
                      Nyt vaihdettu jakajan kansi ja pyörijä, puola, kampiakselin asentotunnistin, tulpat, ilmamassamittarin piirtokohtaa muutettu, tyhjäkäyntimoottori putsattu, lisäilmaluisti putsattu. Ja ei vaan ota kierroksia pätkimättä.

                      Kun auton käynnisti osien vaihdon jälkeen, se kävi pari minuuttia hyvin. Kiersi ekä pätkinyt, mutta sitten alkoi taas sama paska...

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎