Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw E34 525i automaattilaatikon öljyn tarkistus pultti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eeilla
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2002
    • 313
    • Tampere

    Bmw E34 525i automaattilaatikon öljyn tarkistus pultti

    Missä sijaitsee ja minkä kokoinen tuo on?

    Siis kyseessä on m50 moottorilla varustettu töpseli keula :|
  • Sami
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 1332
    • Kajaani

    #2
    Semmonen iso pultti laatikon pohjassa syvennyksessä....

    Comment

    • 535_M5
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 221
      • Masku

      #3
      tarkastuspultti joo..

      Laatikon pohjassa?

      Comment

      • eeilla
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2002
        • 313
        • Tampere

        #4
        Originally posted by Sami
        Semmonen iso pultti laatikon pohjassa syvennyksessä....
        Eikös se iso kuusiokolo pultti ole automaattiöljyn tyhjennys pultti?

        Kyselin nyt siis mistä laitetaan laatikkoon sitten uudet öljyt.

        Laatikossa ei siis ole mittatikkua mistä öljyn määrän voi mitata.

        Comment

        • supev8
          Newbiemmer
          • Jul 2004
          • 13
          • Haapavesi

          #5
          Pienestä ulos ja isosta pumpulla niin täyteen kuin saat. Viimeisin täyttö ja tarkastu auton ollessa käynnissä.

          Comment

          • supev8
            Newbiemmer
            • Jul 2004
            • 13
            • Haapavesi

            #6
            Ota koko öljypohja pois ja vaihda suodatin. huolellinen pitää olla pölyn ja lian kans.

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Tyhjennysroppu pohjassa, täyttöroppu öljypohjan sivulla. Öljymäärän tarkistus: Täyttöroppu auki, auto käyntiin vaihde vapalla SUORALLA alustalla, lisää öljyä kunnes sitä valuu täyttöropun reijästä, täyttöroppu kiinni. Öljyn lämpötila proseduurin aikana 30-55 astetta.
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • supev8
                Newbiemmer
                • Jul 2004
                • 13
                • Haapavesi

                #8
                minun e 34 kumpikin proppu pohjassa.

                Comment

                • hopeanuoli
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 211
                  • Helsinki

                  #9
                  Kyskä tuosta ZF5hp18 mallista, jossa kumpikin proppu pohjassa: Mikä onkaan tuon ison propun kuusiokolon koko? Kuulin jostain että 16mm, pitääkö paikkansa? Ja jos noin on, niin jatkokysymys: Mistähän mahtaa saada tuon koon kuusiokolohylsyjä, itse olen löytänyt vain 14 ja 17 millisiä...? En pääse nyt helposti auton alle tarkistamaan :|
                  e90 330d -05

                  Comment

                  • jani73
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 4320
                    • Turku

                    #10
                    Kerran piti tehdä itse iso kuusiokoloavain pultin pätkästä ja mutterista.
                    Lyhensin pultin ja hitsasin mutterin kiinni. Sillä sai vaihdelootan propun kätevästi auki käyttäen tavallista lenkkiavainta.

                    Comment

                    • KLoO
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2004
                      • 165
                      • Keski-Suomi

                      #11
                      Originally posted by supev8
                      Pienestä ulos ja isosta pumpulla niin täyteen kuin saat. Viimeisin täyttö ja tarkastu auton ollessa käynnissä.
                      EI! Ei niin täyteen kuin saat, vaan tarkasti sen verran kun sinne kuuluukin laittaa. Saa tuon laatikon v*ttuilemaan herkemminkin! Ja se pinta kannattaa tarkistaa.

                      Comment

                      • eeilla
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2002
                        • 313
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by hopeanuoli
                        Kyskä tuosta ZF5hp18 mallista, jossa kumpikin proppu pohjassa: Mikä onkaan tuon ison propun kuusiokolon koko? Kuulin jostain että 16mm, pitääkö paikkansa? Ja jos noin on, niin jatkokysymys: Mistähän mahtaa saada tuon koon kuusiokolohylsyjä, itse olen löytänyt vain 14 ja 17 millisiä...? En pääse nyt helposti auton alle tarkistamaan :|
                        Iso kuusiokolo pultti on 17mm kokoinen.

                        Ja minullakin on kaksi proppua pohjassa isompi ja pienempi, mutta kun isomman avaa niin tulee niin perkeleesti öljyä ulos. :(

                        Comment

                        • hopeanuoli
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2004
                          • 211
                          • Helsinki

                          #13
                          Thanks! Kuten myös mutterin hitsausvinkistä - samalla tuli mieleen, että sellasia pitkiä kierretankojen liitosmuttereitakin löytyy, kun ei nyt hitsausvehkeitä ole tässä ihan lähellä.

                          Oliko laatikko lämmin ja kone käynnissä kun avasit tuon tarkistuspropun? Lisäksi vaihdevivun kaikki asennot pitäisi käydä läpi ennen tarkistusta. Jos näin teit ja vieläkin lorotti öljyjä pihalle tarkistuspropusta, niin sitten niitä oli siellä kai vaan liikaa...
                          e90 330d -05

                          Comment

                          • eeilla
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2002
                            • 313
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by hopeanuoli
                            Thanks! Kuten myös mutterin hitsausvinkistä - samalla tuli mieleen, että sellasia pitkiä kierretankojen liitosmuttereitakin löytyy, kun ei nyt hitsausvehkeitä ole tässä ihan lähellä.

                            Oliko laatikko lämmin ja kone käynnissä kun avasit tuon tarkistuspropun? Lisäksi vaihdevivun kaikki asennot pitäisi käydä läpi ennen tarkistusta. Jos näin teit ja vieläkin lorotti öljyjä pihalle tarkistuspropusta, niin sitten niitä oli siellä kai vaan liikaa...
                            Ei ollu laatikko lämmin eikä kone käynnissä.

                            Noin puoli litraa max lähti öljyä pois kun vaihdoin jäähdyttäjän ja yhtään en lisää laittanut

                            Ja vaihtaa kun ihmisen mieli eli ei tunnu siltä kun joku potkasis selkään ku vaihtaa kakkoselle nimimerkki kokemusta on :lol:

                            Comment

                            • supev8
                              Newbiemmer
                              • Jul 2004
                              • 13
                              • Haapavesi

                              #15
                              Originally posted by wechsleri
                              Originally posted by supev8
                              Pienestä ulos ja isosta pumpulla niin täyteen kuin saat. Viimeisin täyttö ja tarkastu auton ollessa käynnissä.
                              EI! Ei niin täyteen kuin saat, vaan tarkasti sen verran kun sinne kuuluukin laittaa. Saa tuon laatikon v*ttuilemaan herkemminkin! Ja se pinta kannattaa tarkistaa.
                              Ei sinne liikaa voi laittaa,jos kumpikin proppu pohjassa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎