Tyhjennysroppu pohjassa, täyttöroppu öljypohjan sivulla. Öljymäärän tarkistus: Täyttöroppu auki, auto käyntiin vaihde vapalla SUORALLA alustalla, lisää öljyä kunnes sitä valuu täyttöropun reijästä, täyttöroppu kiinni. Öljyn lämpötila proseduurin aikana 30-55 astetta.
Kyskä tuosta ZF5hp18 mallista, jossa kumpikin proppu pohjassa: Mikä onkaan tuon ison propun kuusiokolon koko? Kuulin jostain että 16mm, pitääkö paikkansa? Ja jos noin on, niin jatkokysymys: Mistähän mahtaa saada tuon koon kuusiokolohylsyjä, itse olen löytänyt vain 14 ja 17 millisiä...? En pääse nyt helposti auton alle tarkistamaan :|
Kerran piti tehdä itse iso kuusiokoloavain pultin pätkästä ja mutterista.
Lyhensin pultin ja hitsasin mutterin kiinni. Sillä sai vaihdelootan propun kätevästi auki käyttäen tavallista lenkkiavainta.
Pienestä ulos ja isosta pumpulla niin täyteen kuin saat. Viimeisin täyttö ja tarkastu auton ollessa käynnissä.
EI! Ei niin täyteen kuin saat, vaan tarkasti sen verran kun sinne kuuluukin laittaa. Saa tuon laatikon v*ttuilemaan herkemminkin! Ja se pinta kannattaa tarkistaa.
Kyskä tuosta ZF5hp18 mallista, jossa kumpikin proppu pohjassa: Mikä onkaan tuon ison propun kuusiokolon koko? Kuulin jostain että 16mm, pitääkö paikkansa? Ja jos noin on, niin jatkokysymys: Mistähän mahtaa saada tuon koon kuusiokolohylsyjä, itse olen löytänyt vain 14 ja 17 millisiä...? En pääse nyt helposti auton alle tarkistamaan :|
Iso kuusiokolo pultti on 17mm kokoinen.
Ja minullakin on kaksi proppua pohjassa isompi ja pienempi, mutta kun isomman avaa niin tulee niin perkeleesti öljyä ulos. :(
Thanks! Kuten myös mutterin hitsausvinkistä - samalla tuli mieleen, että sellasia pitkiä kierretankojen liitosmuttereitakin löytyy, kun ei nyt hitsausvehkeitä ole tässä ihan lähellä.
Oliko laatikko lämmin ja kone käynnissä kun avasit tuon tarkistuspropun? Lisäksi vaihdevivun kaikki asennot pitäisi käydä läpi ennen tarkistusta. Jos näin teit ja vieläkin lorotti öljyjä pihalle tarkistuspropusta, niin sitten niitä oli siellä kai vaan liikaa...
Thanks! Kuten myös mutterin hitsausvinkistä - samalla tuli mieleen, että sellasia pitkiä kierretankojen liitosmuttereitakin löytyy, kun ei nyt hitsausvehkeitä ole tässä ihan lähellä.
Oliko laatikko lämmin ja kone käynnissä kun avasit tuon tarkistuspropun? Lisäksi vaihdevivun kaikki asennot pitäisi käydä läpi ennen tarkistusta. Jos näin teit ja vieläkin lorotti öljyjä pihalle tarkistuspropusta, niin sitten niitä oli siellä kai vaan liikaa...
Ei ollu laatikko lämmin eikä kone käynnissä.
Noin puoli litraa max lähti öljyä pois kun vaihdoin jäähdyttäjän ja yhtään en lisää laittanut
Ja vaihtaa kun ihmisen mieli eli ei tunnu siltä kun joku potkasis selkään ku vaihtaa kakkoselle nimimerkki kokemusta on :lol:
Pienestä ulos ja isosta pumpulla niin täyteen kuin saat. Viimeisin täyttö ja tarkastu auton ollessa käynnissä.
EI! Ei niin täyteen kuin saat, vaan tarkasti sen verran kun sinne kuuluukin laittaa. Saa tuon laatikon v*ttuilemaan herkemminkin! Ja se pinta kannattaa tarkistaa.
Ei sinne liikaa voi laittaa,jos kumpikin proppu pohjassa.
Comment