eli 3.8 pata. missä lukemissa teillä tuo öljylämpötila on ajaessa? itellä mittari näyttää 75 astetta, eikä sen yli nouse ellei pysähdy pitemmäksi aikaa...
missä toi anturi sijaitsee?
eli 3.8 pata. missä lukemissa teillä tuo öljylämpötila on ajaessa? itellä mittari näyttää 75 astetta, eikä sen yli nouse ellei pysähdy pitemmäksi aikaa...
missä toi anturi sijaitsee?
öljynsuodattimen jalassa mahtoi olla anturi, eihän se taloudellisesti ajaen talvikelillä juuri yli 80C nouse. Sen 5-10C voi lukemat erota samanlaisten autojen välilläkin vaikka olisi samat öljyt, mites j-nesteen lämmöt - nousevatko lähelle kello 12:sta vai jääkö sinisen tuntumaan?
Talviajossa? Ei ne lämmöt kesälläkään noussut itsellä koskaan kuin tuonne 80-90 asteeseen normiajossa eli täysin normaalia, jos talvella jää sinne 75 asteeseen. Rata-ajossa ne sai kyllä nousemaan tuonne 110-120 asteeseen, kun oikein polki menemään. Anturin sijainnista ei ole muistikuvaa, mutta veikkaisin öljyjalkaa?
Itellä ajaessa noin 70-90 astetta, riippuen kaasujalasta ja parkissa tyhjäkäynnillä noin 90 astetta jos käyttää pitkään.
Nykyiset.
Bmw e34 m5 touring -94. Bmw e30 325i 24v touring -93. Bmw e34 525ix 4d sedan -93. Bmw e30 335i -85 (ratapommi projekti).
Entiset.
Bmw e30 325i -88. Bmw e34 535i -88. Bmw e30 325i -87. Bmw e30 327i -85. Bmw e30 318i -84. Bmw e21 315 -81. Bmw e12 528i -78. Bmw e28 525i -84.
Itselläni E30M3ssa, jossa on käytännössä sama moottori miinus kaks sylinteriä, öljyjen lämpötila on ajossa 87 ja radallakin ne ovat pysyneet alle 100 jopa heinäkuun helteillä pitkissä jopa yli puolen tunnin yhtämittaisessa rata-ajossa. Mikäli öljyjen lämpötila helposti kohoaa yli sadan asteen, tällöin mielestäni jäähdytysjärjestelmässä on jotain vikaa. Samoin myös mikäli öljyjen lämpötila ei nouse tuonne 85-90 asteen välille normaalissa ajossa.
Comment