E34 S38B38 sammui pihaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • S4Driver
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 571
    • Kaukana

    E34 S38B38 sammui pihaan

    Auto pelittänyt normaalisti. Laitoin aamulla käyntiin. Jäi käymään tyhjäkäyntiä pihalle. Auto kävi noin 20-30min kun käynti muuttui vaikeaksi, alkoi kuin tukahtua. Menin autolle tarkoituksena vähän nostaa kierroksia, mutta sammui just kun sain oven auki.
    Akussa ainakin virtaa, kun kääntää virrat päälle niin kaikki systeemit pelaa. Kun koittaa startata niin takapenkin alta kuskin takaa kuuluu vaan naksumista. Joku rele, vai mikä? Ei siis käynnisty. Startti ei pyöri.

    Akku taitaa olla. Kävin vielä kokeilemassa nyt pyörähti, varmaan 1/2 kierrosta.

    Kokeillaan nyt ensin uudella akulla.

    No niin. Uusi akku. Käy ja kukkuu taas.
    Last edited by S4Driver; 20-01-2010, 10:35.
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    #2
    Originally posted by S4Driver View Post
    Auto pelittänyt normaalisti. Laitoin aamulla käyntiin. Jäi käymään tyhjäkäyntiä pihalle. Auto kävi noin 20-30min kun käynti muuttui vaikeaksi, alkoi kuin tukahtua. Menin autolle tarkoituksena vähän nostaa kierroksia, mutta sammui just kun sain oven auki.
    Akussa ainakin virtaa, kun kääntää virrat päälle niin kaikki systeemit pelaa. Kun koittaa startata niin takapenkin alta kuskin takaa kuuluu vaan naksumista. Joku rele, vai mikä? Ei siis käynnisty. Startti ei pyöri.

    Akku taitaa olla. Kävin vielä kokeilemassa nyt pyörähti, varmaan 1/2 kierrosta.

    Kokeillaan nyt ensin uudella akulla.

    No niin. Uusi akku. Käy ja kukkuu taas.
    Vikana taisi olla, ettei lähtenyt laturi lataamaan käynnistyksen jälkeen..
    (Et ilmeisesti antanut yhtään kaasua kun auto oli käynnistynyt?)
    Kävi niin pitkään kun virtaa akussa riitti.
    esim. e30 M3 vaatii aina pienen kaasun polkaisun, että lähtee lataamaan.
    Veikkaan, että vaihdoit akun turhaan.
    Aprilia RSV4

    Comment

    • S4Driver
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 571
      • Kaukana

      #3
      Jeps. Tällänen aavistus itselläkin. Käyntikin tosiaan muuttuu aina hieman kun kerran polkasee vähän kierroksia.. No, aina oppii.

      Comment

      • Esko
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 11735
        • Kouvola

        #4
        Ja sanottakoon vielä sellainen pieni yksityiskohta tuosta tyhjäkäynnillä auton lämmittämisestä, että tota S38:ia ei suositella todellakaan käytettäväksi lämpimäksi paikallaan, vaan suositus on lähteä samantien ajamaan vaikka hissukseen.

        Comment

        • duuk
          Moderator
          • Dec 2006
          • 10519
          • Saaressa

          #5
          Originally posted by Esko View Post
          Ja sanottakoon vielä sellainen pieni yksityiskohta tuosta tyhjäkäynnillä auton lämmittämisestä, että tota S38:ia ei suositella todellakaan käytettäväksi lämpimäksi paikallaan, vaan suositus on lähteä samantien ajamaan vaikka hissukseen.
          Ihan mielenkiinnosta kysyn eikö voitelu riitä kylmänä tyhjäkäynnillä vai mistä moinen? :think

          duke's garage:
          Suzuki R50
          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
          S38 S54 S62

          instagram: _duuk

          Comment

          • mulletti
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2587
            • Jyväskylä - Bra | bar base beach

            #6
            Originally posted by Esko View Post
            Ja sanottakoon vielä sellainen pieni yksityiskohta tuosta tyhjäkäynnillä auton lämmittämisestä, että tota S38:ia ei suositella todellakaan käytettäväksi lämpimäksi paikallaan, vaan suositus on lähteä samantien ajamaan vaikka hissukseen.
            Monen auton ohjekirjassa lukee ettei kannata käyttää lämpimäksi paikallaan. Tietenkin kaikista vähiten tämmösiä hienoja laitteita.
            E28 - E30

            HUNAJATA HUNAJATA

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Suurin syy siihen on päästöt ja polttoainetalous, menee ainetta ihan törkeesti hukkaan kun käyttelee tyhjistä.

              Toinen on sitten veden kertyminen koneeseen, ei kannata ihmetellä jos on majoneesia paikat täys.

              Ei ole mitenkään S38 -spesifisiä juttuja, koskee samalla tavalla ihan kaikkia.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • duuk
                Moderator
                • Dec 2006
                • 10519
                • Saaressa

                #8
                No onneks toi motorsportti menee näin tässä talvipyörittelyssä muuten ihan ruusuilla ..
                Ite oon tärkeenä pitänyt sitä etten kierrätän yli 3000 ennen kun öljyt on lämpimät.. Tuskimpa noi tws:t on ihan notkeimmillaan tuossa -20 pakkasessa :think

                duke's garage:
                Suzuki R50
                E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                S38 S54 S62

                instagram: _duuk

                Comment

                • M5 bemu
                  BTCF Member
                  • Nov 2007
                  • 318
                  • Turku

                  #9
                  juu ja jos ohjekirjaa on selannu ni tehdas varoittaa vakavasta moottori rikosta jos kierrätät yli 4000kierrosta alle 70asteen öljyillä!
                  TEAM E34

                  Kesällä e34 3.8 ///M5 -93 +re85
                  Jokapäiväisessä ajossa Scoda super-bee 1.8t -07

                  Comment

                  Working...
                  X