Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 525tds automaatti nyhtää/seilaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • saimaanharju
    Bimmer Rookie
    • Sep 2006
    • 80
    • Lappeenranta

    e34 525tds automaatti nyhtää/seilaa

    Eli vika on tämänlainen, P ja N asennossa tyhjäkäynti normaali, välillä soutelee, mutta kun laitan vaihteen päälle niin alkaa seilaus soutaminen nyhtäminen ja tuo on jatkuvaa...mikskä tuota ny vois kutsua.

    Eli pyrkii eteen/taaksepäin vaikka ei laita kaasua. Siis niiku jarru pohjassa, automaattihan ajelee iteksee=). Kierrokset seilailee noin 500-1000 rpm. Toivottavasti selitin liian vaikeesti tai helposti mutta jos joku ystävällinen osais neuvoa mistä lähen vikaa tonkimaa.
  • peto2
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2007
    • 8267
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by saimaanharju View Post
    Eli vika on tämänlainen, P ja N asennossa tyhjäkäynti normaali, välillä soutelee, mutta kun laitan vaihteen päälle niin alkaa seilaus soutaminen nyhtäminen ja tuo on jatkuvaa...mikskä tuota ny vois kutsua.

    Eli pyrkii eteen/taaksepäin vaikka ei laita kaasua. Siis niiku jarru pohjassa, automaattihan ajelee iteksee=). Kierrokset seilailee noin 500-1000 rpm. Toivottavasti selitin liian vaikeesti tai helposti mutta jos joku ystävällinen osais neuvoa mistä lähen vikaa tonkimaa.
    automaatin kuuluu ryömiä tyhjäkäynnillä.. mutta kierrosten soutaminen ei kuulu asiaan..
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • saimaanharju
      Bimmer Rookie
      • Sep 2006
      • 80
      • Lappeenranta

      #3
      Originally posted by peto2 View Post
      automaatin kuuluu ryömiä tyhjäkäynnillä.. mutta kierrosten soutaminen ei kuulu asiaan..
      No tuon tiesinkin jo ja vähä vihjasin siitä tekstissäni =)
      Eli suomennan hiukan esim. valoissa seisoessani D päällä ja jarrupoljin pohjassa perä niiailee.
      Eli tuo kierrosten humpoileminen nyt kiinnostaa mistä se johtuu?

      Comment

      • Keke71
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2007
        • 340
        • Kiiminki

        #4
        Onko oireet tämän kaltaisia?
        E39 540iA Touring

        Comment

        • Jonem
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2008
          • 341
          • Salo

          #5
          99% varmuudella vika on syöttöpumpun kuluneessa määränsäätimessä.

          Comment

          • saimaanharju
            Bimmer Rookie
            • Sep 2006
            • 80
            • Lappeenranta

            #6
            Hmm. Kummankohan vian korjais?...tuo syöttöpumppu tuli itellää kans ekaks mielee. Saiskos tuosta kuvan mistä kohtaa löytyy?....

            Comment

            • Jonem
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2008
              • 341
              • Salo

              #7
              Minulla oli täysin vastaavat oireet omassa dieselissä. Vika korjaantui vaihtamalla uuden määränsäätimen (~700€). Myös "hammermodella", eli perussyötön korjauksella voi hyvällä tuurilla saada muutaman lisäkilometrin.
              Voit testata tämän kuormittamalla moottoria auton ollessa tyhjäkäynnilla esim. vääntämällä ohjauksen aivan linkkuun jolloin tehostin otta vastaan, tai mahdollisesti kytkemällä pois ja päälle sähkölaitteita, jolloin humppaaminen alkaa myös tyhjäkäynnillä.

              Comment

              • Jupex
                Bimmer Rookie
                • Nov 2007
                • 41
                • Seinäjoki

                #8
                Vaihdatin kans juurikin tuon humppaamisen takia tuon määränsäätimen omaani. Olihan se tyyris käydä vaihdattamassa, mutta auto kyllä muuttu täysin. Lähtökohta kun oli sellainen, jossa auto sammui risteykseen tultaessa jos ei painanut vähän kaasua samalla kun jarruttaa... No.. tulipahan vasemman jalan jarrutukset tutuks

                Jos haluat, niin tuolle määränsäätimelle taitaa löytyä joitain mittauksia, jotka voit tehdä aivan yleismittarilla.

                Moottorin ohjausboxin johtosarjasta kun mittaa navat 1 ja 17, niin niiden välillä pitäis olla muutamia ohmeja.. Ilmeisesti jonkinlainen ohjearvo autodatan mukaan on 2. Mulla tuo tais olla joitain kilo-/megaohmeja, eli painelin paikalliseen dieselhuoltoon.

                Lisäksi saat mitattua polttoaineen määränsäätimen asentotunnistimen (joka mun mielestä kuuluu periaatteessa samaan settiin) mittaamalla samasta boxin johtosarjasta seuraavasti:
                14 ja 21 n. 7 ohima
                14 ja 39 n. 7 ohmia

                Määränsäätimen käyttöjännitteen saat mitattua niinku kuvasta näkyy.

                Tuon näkönen liitin löytyy mun mielestä sieltä jostain pumpun kyljestä.. Ei muista tarkasti.. tuosta 7-navasta kun mittaa jännitteen, niin sieltä pitäis tulla normi 11-14
                E30 316
                E30 320i
                E30 316i
                E34 520iA
                E34 525tds touring
                E39 530i touring individual
                E34 M5 3.6

                Comment

                • saimaanharju
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2006
                  • 80
                  • Lappeenranta

                  #9
                  Joo varasin jo ajan dieselhuoltoon piuhan päässä saavat kattoo mikä riivaa...ens perjantaina selviää.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎