Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tahka-
    Bimmer Rookie
    • Mar 2007
    • 76
    • Loimaa

    e34 ei käynnisty

    Tämmönen ongelma olis että 520 e34 ei käynnisty millään.Aamulla menin töihin toimi ihan normaalisti ja kun piti töistä lähtee niin ei lähe käyntiin millään.Pyörittää kyllä hyvin mut ei.Pensakin haisee kun starttaa pitkään niin luulis että pumppukin toimii mutta kun ottaa pensapumpun sulakkeen (nro 23?) irti niin sit lähtee käymään mutta käy tosi huonosti ja vaan hetken aikaa?
    Oisko jollain jotain vinkkejä ennen ku rupee pumppua repiin irti että mistä vois johtua?

    Kiitos jo etukäteen

    Ja moottori on m20b20
    Last edited by Tahka-; 14-02-2010, 19:22.
  • wannabetuner
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 53

    #2
    Löytyikö vika koskaan?

    Comment

    • Tahka-
      Bimmer Rookie
      • Mar 2007
      • 76
      • Loimaa

      #3
      Originally posted by wannabetuner View Post
      Löytyikö vika koskaan?
      Bensapumppuhan se paskana oli

      Comment

      • temas
        Newbiemmer
        • Apr 2007
        • 20

        #4
        Jatketaanpa kun oli lyhyt threadi ja sama aihe.

        Eli auto 530 m60-moottorilla ja oireillut aiemmin huonolla käynnillä, juuri ja juuri sen senhetkisen vedon päälle kun painaa kaasua niin saattoi olla pieniä nykäisyjä. Välillä saattoi kulutusmittari näyttää 20l, yhtäkkiä laskee 10l ja niskat taittuu kun rupeskin toimimaan eli auto kiihtyi. Välillä myös toiminut ihan normaalisti. Viimevuonna samanlaista oiretta oli kun lambdat oli rikki, vaihdoin ja toimi hyvin tähän talveen.
        Tuli vähän venytettyä niiden vaihtoa uudestaan (tulee vikakoodia lambdoista) kun on sen verran hankala päästä niihin käsiksi näillä resursseilla, vaikka helppoa se vaihto olisikin.

        Noh, se isompi ongelma, työmatkalla auto jätti tielle, prkl eka kerta ikinä ja tietysti kiireessä! Bensa oli melko vähissä, mutta ei se ennen tuolla 40km lukemalla ole jättänyt. Tankkasin 20l, välillä vähän lupaili mutta ei... Eli starttaa ihan hyvin mutta ei enää käynnisty.

        Se miten jätti niin, rupesi toimimaan todella huonosti, sain liikkumaan vähän kytkintä luistattamalla ja kokoajan huononi silti, n. 100m sillä, sitten sammui eikä enää pysynyt käynnissä. Hinattiin pois risteyksestä eikä sen jälkeen ole käynnistynyt.

        Kyselen vaan että riittäisikö tämä lambdavika minkä voisin korjata kunhan siirrän jotenkin autoa muualle, vai ei kai tässä ole se 90-luvulla tunnettu ongelma sylinterin ohivuodosta kun lohko on syöpynyt? joku muu?

        Vaihdan varmaan ne anturit jossain kuitenkin kun ne on jo ostettu, mutta kyselenpä nyt kuitenkin vähän etukäteen.

        Comment

        • julli75
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2008
          • 302
          • lpr

          #5
          vikakoodin luku helpottais arvauksia,vaikuttais kyllä bensan saanti ongelmalta.

          Comment

          • temas
            Newbiemmer
            • Apr 2007
            • 20

            #6
            Vaihdoin lambdat boschin yleisversioihin mitä tarjosivat autosähkökaupassa. Heti ajoon lähtiessä pätki vanhaan malliin, mutta hetken kuluttua rupesi toimimaan ihan normaalisti. Vikakoodeja ei enää esiintynyt (olin nollannut).

            Noh, kun lämpeni kauppareissulla niin sammui lähestulkoon yhtäkkiä eikä enää käynnistynyt. Vähän kun viileni niin lupaili, mutta akku alkoi olla jo vähissä eikä pysynyt muutenkaan käynnissä vaikka jo vähän käynnistyikin. Nyt on latauksessa...

            Luin vikakoodit uudestaan ja nyt tuo Peake research lukija antaa ilmeisestikin oxy sensor #1 ja oxy sensor #2. Aiemmin tuli siis näiden lisäksi myös Lamda control #1 ja Lambda control #2. Vähän joutuu soveltamaan kun ei juuri tuolle mallille ole omaa taulukkoa. malli siis -93 530i ja käytin muistaakseni 740iA taulukkoa.

            Comment

            • julli75
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2008
              • 302
              • lpr

              #7
              laita syyläriin vettä.ilmaa kunnolla ettei sotke seoksia

              Comment

              • SushiX
                BTCF Member
                • Apr 2008
                • 2096
                • ǝɓuᴉʌʎH

                #8
                Voi toki johtua lambdoistakin.. Ei taida nämä M60 koneet ihan tykätä mistä tahansa lambdoista.. Itse vaihdoin omaani Boschin OEM / alkuperäiset lambdat..

                Vikakoodit vaikuttaisi lambdoihin kun valittaa happitunnistimista..
                E90 07 335D
                Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

                Comment

                • temas
                  Newbiemmer
                  • Apr 2007
                  • 20

                  #9
                  Njoo, vuosi sitten tuli vaihdettua (kuulemma) alkuperäiset boschin lambdat. Samasta liikkeestä myivät nyt nuo yleismalliset kun sen töpselin kanssa olisi maksanut aika reilusti enemmän. Olihan nuo sieltä anturipäästäkin vähän erinäköiset.

                  Pitkästä aikaa tuli kokeiltua autonkin starttailua. toimi ihan hyvin kylmänä ja kun alkoi päästä normaaliin käyntilämpötilaan niin ryki ja sammui.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎