Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 525tds touring hukkaa virtansa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gopa
    BTCF Member
    • Jun 2007
    • 39
    • Tampere

    e34 525tds touring hukkaa virtansa

    Eli kyseinen ongelma ei enää ymmärrä
    laturi lataa normaalisti n.14v mutta 1h ajon jälkeen menee kaikki pimeeks ja akun jännite on n.8v sit akku irti ja laturiin yöks ni si taas toimii sen tunnin verran kaikki hienosti ja taas sumeenee kaikki sähköt
    akku on uusittu tällä viikolla ja kaikki sulakkeet tarkistettu
    BMW "trendit vaihtelee, tyyli on pysyvää"
    F11 530d M-sport -11 M-B Sprinter 518 4x4-08 e30 M325 ikuisuus projekti-86
  • uti
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 195

    #2
    Mittasitko sen 14v akun navasta vai kengastä. Jos se ei menekään akulle asti.

    Comment

    • Gopa
      BTCF Member
      • Jun 2007
      • 39
      • Tampere

      #3
      Originally posted by uti View Post
      Mittasitko sen 14v akun navasta vai kengastä. Jos se ei menekään akulle asti.
      mittasin sen konehuoneesta akun ollessa irti
      BMW "trendit vaihtelee, tyyli on pysyvää"
      F11 530d M-sport -11 M-B Sprinter 518 4x4-08 e30 M325 ikuisuus projekti-86

      Comment

      • Mokoma
        BTCF Member
        • Jun 2009
        • 767
        • 013 - Koskenkorva

        #4
        Akku taitaa olla selvää kauraa. Kannattaa myös mittauttaa latausVIRTA. Jos auto kuluttaa enemmän kuin tuottaa niin laturi vahtoon. Jännite saattaa olla oikein mutta liian vähän virtaa.
        BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

        Originally posted by kaol
        Ongelma: Kolmekutonen.

        Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

        Comment

        • Laksu89
          Bimmer Rookie
          • Sep 2008
          • 86
          • yka/tampere

          #5
          meneekö virta varmasti akulle asti?? mittaa virta akun navoista auto käynnissä ja auto sammuksissa niin selviää ainakin se:think

          Comment

          • Radon
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 463
            • Suomi-Finland

            #6
            Originally posted by appelsiinipuutikku View Post
            Akku taitaa olla selvää kauraa. Kannattaa myös mittauttaa latausVIRTA. Jos auto kuluttaa enemmän kuin tuottaa niin laturi vahtoon. Jännite saattaa olla oikein mutta liian vähän virtaa.
            Ei ole jännitettäkään jollei ole virtaa eli unohdetaan nyt ne virran mittaukset ainakin tuossa muodossa.

            Ensiksi mittaat auton käydessä kaikki johdot kiinni akun + ja - navoista jännitteen, pitäisi olla n. 14v. Jos ok niin sitten se yleismittari kiinni virtamittausasennossa miinuskaapelin ja akun miinusnavan väliin lepokulutus pitäisi olla n. 30mA eli 0.03A, tässä kannattaa sitten huomioida mittarin virrankesto eli mitään ylimääräistä kuormaa ei saa mitattessa tehdä muuten hajoaa herkästi mittari.

            Comment

            • Salakka
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 359
              • Lappeenranta, PARAS OLLA !

              #7
              xxx

              Akku vaan yksinkertaisesti ei ota virtaa vastaan, jos laturi ei ole paskana.
              On näitä uutena ollut tälläsiä. Onko akussa muuten suljettu rakenne vai korkillinen?
              Tarkista myös johdotukset = kontaktit.
              SoftRoader

              EX:iä USEITA niin bemareita kuin naisiakin...

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎