Millaista signaalia menee ECU:lta rpm-mittarille näissä? Onko joku tutkinut asiaa oskilloskoopilla tai onko muuta tietoa? Kanttiaaltoa/PWM:ää varmaan siellä alunperin on, mutta lähinnä haen sitä, että
a) tuleeko ECU:lta aina pulssi per kipinä ja mittaristossa on koodiplugi syl.luvun asetteluun
b) tuleeko ECU:lta joku suoraa kierroslukuun perustuva pulssi, eli mittaristo ei skaalaa sitä (sama mittaristo kävis heittämällä 6/8/12-syl)
c) joku muu logiikka
Kiekkamittaria tuli joskus ajeltua 5 MHz PWM:llä, muttei tullut sen tarkemmin asiaa tutkittua. Nykyisessä koneessa vauhtipyörällä 6 tappia ja induktiivinen anturi, kiinnostaa josko tuon saisi pelaamaan alkup kiekkamittarin kanssa vain ajamalla puolet tapeista pois (6-syl kone) ja VR->kanttiaalto muunnoksella.
a) tuleeko ECU:lta aina pulssi per kipinä ja mittaristossa on koodiplugi syl.luvun asetteluun
b) tuleeko ECU:lta joku suoraa kierroslukuun perustuva pulssi, eli mittaristo ei skaalaa sitä (sama mittaristo kävis heittämällä 6/8/12-syl)
c) joku muu logiikka
Kiekkamittaria tuli joskus ajeltua 5 MHz PWM:llä, muttei tullut sen tarkemmin asiaa tutkittua. Nykyisessä koneessa vauhtipyörällä 6 tappia ja induktiivinen anturi, kiinnostaa josko tuon saisi pelaamaan alkup kiekkamittarin kanssa vain ajamalla puolet tapeista pois (6-syl kone) ja VR->kanttiaalto muunnoksella.
Comment