Vaimon käyttis sanoi itsensä irti viikonloppuna ja nyt ois kova kiire saada se taas käyntiin. Auto oli ajossa vielä edellisenä iltana ja seuraavana aamuna ei sit enää käynnistynytkään. Kaikki alkoi hyvin mutta kesken startin moottori alkoi ihan kuin pyörimään nopeemmin eli ihan kuin ois puristukset kadonneet. Mitään sivuääniä ei kuulunut. Nytten auto hörähtelee kyllä mutta käymään asti en ole sitä saanut kuin hetkeksi asti.
Tähän asti tarkastetut paikat:
-Bensaa tulee koska haisee
-kampiakselin asentotunnistin mitattu ehjäksi mutta varmuuden vuoksi vaihdettu mutta ei apua.
-akku ladattu täyteen
-sulakkeet ehjät
-bensapumpun relevaihdettu heti kättelyssä
Nokka-akselin tunnistinta ei ole mitattu, koska olen keskustelujen perusteella ymmärtänyt ettei se vaikuta käynnistymiseen vaikka oiskin rikki. Sellanen tunne on että kipinä ei tulisi oikeean aikaan koneen pyörimisäänen perusteella, mutta mikäs tohon ajoitukseen vaikuttaa kampiakselin tunnistimen lisäksi?
Oisko jotain vinkkiä jollain heittää?
Tähän asti tarkastetut paikat:
-Bensaa tulee koska haisee
-kampiakselin asentotunnistin mitattu ehjäksi mutta varmuuden vuoksi vaihdettu mutta ei apua.
-akku ladattu täyteen
-sulakkeet ehjät
-bensapumpun relevaihdettu heti kättelyssä
Nokka-akselin tunnistinta ei ole mitattu, koska olen keskustelujen perusteella ymmärtänyt ettei se vaikuta käynnistymiseen vaikka oiskin rikki. Sellanen tunne on että kipinä ei tulisi oikeean aikaan koneen pyörimisäänen perusteella, mutta mikäs tohon ajoitukseen vaikuttaa kampiakselin tunnistimen lisäksi?
Oisko jotain vinkkiä jollain heittää?
Comment