Hyviä neuvoja kaivattas. Eli rupeaa aika-ajoin röpeltämään (menee ns. nilkutusmoodiin) kun pitää tyhjäkäynnillä ja saattaa satunnaisesti ajossa ruveta nykimään. Joskus auttaa kun ottaa akunkengän irti tai käyttää sammuksissa -> Taas toimii jonkin aikaa. Yksikään tulppa ei taida olla pois pelistä, koska käynti muuttuu heti, kun ottaa joltakin puolalta johdon irti.
Auto savuttaa (valkoista savua) myös kiihdyttäessä melkoisesti, joten aloin epäillä huohotinventtiiliä imusarjan takaosassa. Imusarjassa olikin öljyä kun kurkistin imusarjan takaosasta. Vaihdoin sitten sen venttiilin, mutta imusarjaa en käyttänyt irti/puhdistanut muuten kuin mitä sieltä takaosasta pystyin.
Toinen mainitsemisenarvoinen asia huohotinventtiilistä: Ennen huohotinventtiilin vaihtoa kun käytti öljykorkkia auki, muuttui moottorin käynti selvästi ja meinasi sammua. Nyt uudella huohotinventtiilillä tätä ei tapahdu, käynti ei siis muutu enää. Näinkö sen siis pitäisi toimia, vai menikö venttiilin vaihdossa jokin vituiksi?
Tässä vaiheessa tehty/tarkistettu:
-Venttiilikopan tiivisteet vaihdettu (kaksi tulpanreikää täynnä öljyä), vaihdoin myös puolat jotka olivat uineet öljyssä.
-Tulpat vaihdettu
-Huohotinventtiili vaihdettu
-Tyhjäkäyntimoottori puhdistettu
-Lambdat vaihdettu
-Nokkaakselin asentotunnistin vaihdettu
-Kampiakselin asentotunnistin vaihdettu
Seuraava epäilys onkin sitten tukkeutuneet katit. Käyn mittaamassa päästöt tulevalla viikolla niin selvinnee siitä lisää. Luetutan samalla myös vikakoodit.
Onko tässä vaiheessa vielä jotain tarkistamisenarvoista?
Auto savuttaa (valkoista savua) myös kiihdyttäessä melkoisesti, joten aloin epäillä huohotinventtiiliä imusarjan takaosassa. Imusarjassa olikin öljyä kun kurkistin imusarjan takaosasta. Vaihdoin sitten sen venttiilin, mutta imusarjaa en käyttänyt irti/puhdistanut muuten kuin mitä sieltä takaosasta pystyin.
Toinen mainitsemisenarvoinen asia huohotinventtiilistä: Ennen huohotinventtiilin vaihtoa kun käytti öljykorkkia auki, muuttui moottorin käynti selvästi ja meinasi sammua. Nyt uudella huohotinventtiilillä tätä ei tapahdu, käynti ei siis muutu enää. Näinkö sen siis pitäisi toimia, vai menikö venttiilin vaihdossa jokin vituiksi?
Tässä vaiheessa tehty/tarkistettu:
-Venttiilikopan tiivisteet vaihdettu (kaksi tulpanreikää täynnä öljyä), vaihdoin myös puolat jotka olivat uineet öljyssä.
-Tulpat vaihdettu
-Huohotinventtiili vaihdettu
-Tyhjäkäyntimoottori puhdistettu
-Lambdat vaihdettu
-Nokkaakselin asentotunnistin vaihdettu
-Kampiakselin asentotunnistin vaihdettu
Seuraava epäilys onkin sitten tukkeutuneet katit. Käyn mittaamassa päästöt tulevalla viikolla niin selvinnee siitä lisää. Luetutan samalla myös vikakoodit.
Onko tässä vaiheessa vielä jotain tarkistamisenarvoista?
Comment