Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 alustan parantaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • andiboy
    Newbiemmer
    • Apr 2010
    • 19
    • Kokkola

    E34 alustan parantaminen

    Terve! Hankin tässä vastikään tuommoisen e34 525tds touring -92 bemarin. Ongelmana on lähinnä auton alusta, johon on asennettu weitecin alustasarja. Madallusluvuista ei ole vielä minulla tietoa, en ole ehtinyt käydä auton alla, mutta veikkaisin vähintään 40mm ellei enemmänkin. Alusta on todella kova, sekä pintakova että isoissa töyssyissä antaa myöten todella vähän. Epäilin että alusta makaa pohjaanlyöntikumien päällä, mutta myyjä vakuutteli että ei makaa. En ole vielä asiaa tarkistanut, pitänee tässä tsekata kun ehtii. JOS alusta todellakin EI makaa kumien varassa, miten sitä saisi pehmeämmäksi? Vaihtamalla vakiojouset? Mites sitten käy kun tuossa on tietääkseni lyhyemmät iskarit, voiko sinne laittaa edes vakiojousia? Tai edes kierroksen verran rälläköityjä vakiojousia? :think
  • Peltsii
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 7061
    • Turenki

    #2
    Alkuperäiset iskarit ja alkuperäiset jouset niin ongelma korjaantuu.

    Muista samalla ostaa muutama paketti matkapahoinvointi lääkettä merisairauteen
    DUCATI 1098 RACING EVO

    Comment

    • andiboy
      Newbiemmer
      • Apr 2010
      • 19
      • Kokkola

      #3
      Mutta..

      Kysymys oli että voiko lyhempiin iskareihin laittaa vakiojouset? En nyt viittis lähteä iskareita hankkimaan, on nimittäin vähän kalliinpuoleinen setti jos ympäriasti vaihtaa jouset ja tolpat. Jousisarjoja saa purkuautoista kuitenkin alle satasella.. Eikös se lyhyempi iskari rajoita sitte kuitenkin sen vakiojouset liikettä että se ei nouse yhtään ylemmäs, kyyti vain on pehmeämpi?

      Mielummin ajelen pehmeällä alustalla kun tuommosella kivireellä. Jokainen tyylillään tieten... Bemarin kyytiä kun useasti kuullut kehuttavan pehmeäksi ja tasaiseksi, se vaan useasti pilataan karsean kovalla alustasarjalla.

      Comment

      • kuukankorpi
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 634

        #4
        Nimenomaan weitecki on kuuluisa siitä että on todella pintakovat vieterit.Kai ne vakiojouset senverran periksi antaa että voi lyhyemmät iskarit laittaa,en ainakaan usko että mikään estää kokeilemasta.

        Comment

        • Peltsii
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 7061
          • Turenki

          #5
          Ne lyhyemmät iskarit sitten vaan on myös kovemmat
          DUCATI 1098 RACING EVO

          Comment

          • makkis
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 5152
            • Kouvola, Savisto

            #6
            Ja myös niistä vakiojousista tulee paljon jäykemmät niiden lyhyempien iskareiden kanssa.
            Myöskin aika kasaan joutuu vakiojousen painamaan että saa mahtumaan sinne väliin.

            Itse kyllä pidän siitä että mutkaankin voi ajaa kovaa ilman tunnetta että auto kaatuaa
            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

            Comment

            • andiboy
              Newbiemmer
              • Apr 2010
              • 19
              • Kokkola

              #7
              Tulee tietenkin, kun iskaritkin on kovemmat. Yhtenä vaihtoehtona on pyyhkästä rälläkällä yks kierros pois vakiojousesta niin ei tarvi niin paljon puristaa kasaan ja ei laske kuitenkaan mitenkään huomattavasti. Pitää koittaa jostain metsästää sarja vakiojousia ja kattoa miten saa homman toimimaan.

              Ite tykkään siitä, kun pitkillä matkoilla saa ajella rauhallisesti ilman kauheaa rytkytystä joka pikku kuoppaan

              Comment

              • makkis
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 5152
                • Kouvola, Savisto

                #8
                Originally posted by andiboy View Post
                Tulee tietenkin, kun iskaritkin on kovemmat. Yhtenä vaihtoehtona on pyyhkästä rälläkällä yks kierros pois vakiojousesta niin ei tarvi niin paljon puristaa kasaan ja ei laske kuitenkaan mitenkään huomattavasti. Pitää koittaa jostain metsästää sarja vakiojousia ja kattoa miten saa homman toimimaan.

                Ite tykkään siitä, kun pitkillä matkoilla saa ajella rauhallisesti ilman kauheaa rytkytystä joka pikku kuoppaan
                Ei onnistu tuo rälläkällä lyhentäminenkään, etujouset ovat ainakin päistään pikkusen pienemmät kuin jousen keskiosasta. Joten jousi karkaa pois sieltä lautaselta

                Kyllä sun nyt kannattaa laitaa vain koko kierros uusiksi vakio osaa eikä ruveta pelleilemään. Saattaahan joku siitä vanhasta alustastakin jotain maksaa.
                Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                Comment

                • aakoo
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2008
                  • 777
                  • Espoo

                  #9
                  Älä mitään laikkamadalluksia rupee tekemään, huonoin mahdollinen ratkaisu.

                  Koitat jostain löytää H&R-merkkiset jouset sinne, luulis saavan aika halvalla jostain purkuautosta tai käytettynä jonkun vanhat. Voin sanoa että H&R:n vietereitä parempia et millään budjettiratkaisulla saa. Jämäkät, mutta todella mukavat jouset ajaa.

                  Edellisessä autossa oli Weitecin -40mm alusta ja voin sanoa että en ole ikinä hirveämmällä kivireellä ajanut. Mutkiin se meni ihan hyvin, mutta aivan kaikki pienetkin töyssyt joutui kyllä kiertämään ja ajamaan kokoajan kieli keskellä suuta, ettei tipu hampaat ikenistä.
                  E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                  Comment

                  • Peltsii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 7061
                    • Turenki

                    #10
                    Itellä on Weitec -55/30 sarja, weitec iskarit ja jouset. Jäykkähän se on kun mikä, mutta kyllähän sen pitää ollakin. Itselle se on ainakin enemmän mukavuutta että auto on tarkka ajaa, kuin se että se menee kuin keinuhevonen
                    DUCATI 1098 RACING EVO

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #11
                      Aika monista Weiwitekin iskareista tulee hengettömiä talvisin, tämä varsin monilta kuultuna...
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      • duuk
                        Moderator
                        • Dec 2006
                        • 10501
                        • Saaressa

                        #12
                        Itsellä oli Eibach pro kit jouset ja bilstein b8 iskarit.
                        Ei kovin matala, mutta ainakin uusien puslien kanssa todella mukava ajaa, tarvittaessa sopivan jämäkkä muttei mikään pintakova "nypyttäjä"
                        Voin suositella

                        duke's garage:
                        Suzuki R50
                        E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                        M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                        S38 S54 S62

                        instagram: _duuk

                        Comment

                        • andiboy
                          Newbiemmer
                          • Apr 2010
                          • 19
                          • Kokkola

                          #13
                          Originally posted by Peltsii View Post
                          Itellä on Weitec -55/30 sarja, weitec iskarit ja jouset. Jäykkähän se on kun mikä, mutta kyllähän sen pitää ollakin. Itselle se on ainakin enemmän mukavuutta että auto on tarkka ajaa, kuin se että se menee kuin keinuhevonen
                          No ilman muuta... jos tykkää paskasta Kaikilla on vähän omat mieltymykset. Ite oon omistanu aiemmin pari mersua ja yhden ranskalaisen niin kyyti on kyllä tärkeä juttu. Weiteciin en koske enää pitkällä tikullakaan tämän kokemuksen jälkeen. Hyvä tietää tuo juttu noista kapenevista jousista, enköhän olis sen kuitenkin siinä vaiheessa kuitenkin huomannut kun on jousi kädessä

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎