Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 m5 kytkin/vp-ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemarnisti
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 244
    • Vihti

    E34 m5 kytkin/vp-ongelma

    Elikkäs homma alkoi tälleen että ajon jälkeen kun nousi autosta niin haisi aina joskus palaneen käryä. nyt sitten kytkin rupes yht´äkkiä luistamaan tosi paljon kun yrittää vaikka kolmosella vedättää 3000 kierroksilla. samalla tuli sellainen vika että kun lähtee paikoiltaan ja irroittaa kytkimen, niin auto ravistaa jonkin verran. kytkinpaketti menee uusiksi, mutta soittelin tonne yhdelle korjaajalle joka sanoi että kannattais vaihtaa samalla tuo kaksoismassavauhtipyörä. Taitaa vain tuo vauhtipyörä olla aika saatanan kallis ja tuskin saa muualta kun marmorilta, vai? mistä te olette tilanneet noita kytkinpaketteja tai vauhtipyöriä? en ebaystakaan oikein löytänyt mitään..:think. oon searchia käyttänyt ja siellä törmäsin siihen että jotkin ovat vaihtaneet kovan vp:n tällaseen. onko siitä mitään mielipiteitä?
    Autoa ei nyt tietenkään ajeta, ja olisi ihan mukava että se saataisiin taas ajoon pian.

    kiitoksia jo etukäteen.

    edit: niin ja autohan on 3.8 motilla.
    Last edited by O.K.; 20-04-2010, 12:42.
  • Hannu_H
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2002
    • 410
    • Paskakaupunni

    #2
    3.6 koneisen kova vauhtipyörä tilalle. Jos ei valmista löydy, niin eiköhän tältäkin foorumilta löydy tekijämiehiä mitkä koneistaa sopivan.

    Comment

    • Bemarnisti
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 244
      • Vihti

      #3
      Originally posted by Hannu_H View Post
      3.6 koneisen kova vauhtipyörä tilalle. Jos ei valmista löydy, niin eiköhän tältäkin foorumilta löydy tekijämiehiä mitkä koneistaa sopivan.
      mitä etuja/haitttoja saavutetaan tuollaisella vaihdolla? entäs sitten kytkin?
      mikä kytkin siihen sitten pitäisi laittaa?:think

      Comment

      • Bemarnisti
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 244
        • Vihti

        #4
        kokeilin tossa äsken vielä tota autoa. sellasen huomasin että kylmänä poljintuntuma on ihan normaali ja auto nytkähtää liikkeelle noin kytkinpolkimen puolessa välisä sitä nostaessa. sitten kun kone lämpiää, niin polkimen saa nostaa melkein ihan ylös asti ennenku auto liikahtaa. samalla tuntui että polkimesta olisi tullut tunnottomampi.. voiko tollainen viitata kytkinneste/ilmaus ongelmin? samalla tuli mielen että tossa talvipakkasilla pari kertaa kylmänä teki sitä että poljin oli erittäin tunnoton ja veltto ennenkun vähä lämmettyää rupesi taas toimimaan. onkohan näillä asioilla mitään yhteytä?:think

        Comment

        • zJark
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 740
          • Ylöjärvi

          #5
          Originally posted by Bemarnisti View Post
          mitä etuja/haitttoja saavutetaan tuollaisella vaihdolla? entäs sitten kytkin?
          mikä kytkin siihen sitten pitäisi laittaa?:think
          Asetelma 883082 999765

          Levy 881861 999867 tai 1861 931 034
          Last edited by zJark; 20-04-2010, 23:07.
          MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
          +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

          Comment

          • Bemarnisti
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 244
            • Vihti

            #6
            Originally posted by zJark View Post
            Asetelma 883082 999765

            Levy 881861 999867 tai 1861 931 034
            onkohan hinnasta mitään käryä?
            etkös sinä duunaillu noita vauhtipyöriä?

            Comment

            • ana80
              Bimmer Rookie
              • May 2005
              • 150
              • Lohja

              #7
              Originally posted by Bemarnisti View Post
              kokeilin tossa äsken vielä tota autoa. sellasen huomasin että kylmänä poljintuntuma on ihan normaali ja auto nytkähtää liikkeelle noin kytkinpolkimen puolessa välisä sitä nostaessa. sitten kun kone lämpiää, niin polkimen saa nostaa melkein ihan ylös asti ennenku auto liikahtaa. samalla tuntui että polkimesta olisi tullut tunnottomampi.. voiko tollainen viitata kytkinneste/ilmaus ongelmin? samalla tuli mielen että tossa talvipakkasilla pari kertaa kylmänä teki sitä että poljin oli erittäin tunnoton ja veltto ennenkun vähä lämmettyää rupesi taas toimimaan. onkohan näillä asioilla mitään yhteytä?:think
              Luultavasti kytkinlinjaston nesteet ikivanhat ja vuosien saatossa jarru/kytkimen nesteeseen tiivistyy kosteutta joka alkaa oireilemaan juuri tuolla tavalla pakkasessa kun vettä on siellä riittävästi.

              Comment

              • tepabmw
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2004
                • 834
                • LAITAMAA

                #8
                jos meinaat päivittää 3,6 kovan vauhtiksen,niin kannattaa laittaa sach race engineering asetelma vakio levyllä,tuo 3,6:n kytkinpaketti on speksattu 390nm,meinaa jo luistaa vakio-väännölläkin...

                itselle tulee uuteen moottoriin juurikin tuollainen kombinaatio,elikä vakio massalevy,sach race engineering asetelma ja orkkis uusi vauhtipyörä...

                halvemmalla toki pääsee,kun teettä jonkun vauhtiksen ja laittaa jonkun aftermarket tiukemman kytkin paketin,sintteriä joskus kokeilleena,en kuitenkaan suosittelisi...
                -Tepan Paja-
                Veikkola city
                0405203098
                Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #9
                  B38:iin tuli tuplamassahirviövauhtis koska B36:ssa kiinteällä vp:llä alkoi askin sisäämenoakselin laakerointi pitää ääntä aikaa myöden, syynä kampakselin värähtelyt. Tästä taitaa löytyä vielä koneelta oiken virallistakin BMW:n dokumenttia, voin kaivaa jos jotakuta kiinnostaa ja dokkari löytyy.

                  Vp:t/asetelmat/levyt käyttötarkoituksen ja lompakon mukaan... Hyviä settejä onkin jo edellä.
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • Bemarnisti
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 244
                    • Vihti

                    #10
                    Originally posted by Leka View Post
                    B38:iin tuli tuplamassahirviövauhtis koska B36:ssa kiinteällä vp:llä alkoi askin sisäämenoakselin laakerointi pitää ääntä aikaa myöden, syynä kampakselin värähtelyt. Tästä taitaa löytyä vielä koneelta oiken virallistakin BMW:n dokumenttia, voin kaivaa jos jotakuta kiinnostaa ja dokkari löytyy.

                    Vp:t/asetelmat/levyt käyttötarkoituksen ja lompakon mukaan... Hyviä settejä onkin jo edellä.
                    joo..hyviä ideoita.. näyttää nyt siltä että ostan uuden orkkis kytkimen ja annan olla ton vauhtiksen vielä. kun ei se oo mitenkää oireillu tai äännelly... orkkis kytkin tuntu olevan vielä ihan järkevän hintanenki. 330 euroo paketti:think

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎