Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 takapää kallellaan oikealle.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Playpig
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 888
    • Iisalmi

    E34 takapää kallellaan oikealle.

    Eli oon tuossa huomannut, että auto on alkanut kenottaa takapäästä oikealle aika reilusti. Eroa taitaa pyöränkaaresta vanteen alareunaan olla miltei 3cm vasemmalle puolelle.

    Vähän aikaa (n. 1kk) sitten tavallisessa kiihdytyksessä (60-90kmh) takapäästä kuului kumma paukaus. Pysäytin ja katselin, mutta en huomannut mitään tavallisuudesta poikkeavaa.

    Onko sieltä jokin ripustus pettänyt, vai onko iskari loppu tai jousi poikki vai mitä?

    Veisin auton pukille, jos sellaiset omistaisin. Takapäätä kun runttaa siitä oikelta puolelta niin ei oikein mitään eloa tunnu. Joustaa vähän ja kovasti.

    Arvauksia?

    E: Modet siirtäköön ongelmien puolelle, jos passaa sinne paremmin.
    Last edited by Playpig; 27-04-2010, 17:09.
    Nyt: E39 530DA Touring -98

    ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93
  • baijeri88
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 958
    • Mikkeli

    #2
    jousi poikki?
    E36 Cab Atlantisblau
    E92 325i


    eX:
    E39 525i, E36 325i
    E34 Sedan Alpinweiss II
    , 316 -87 & 316i -90

    Comment

    • eldrin
      Bimmer Fanatic
      • May 2007
      • 521
      • Espoo

      #3
      Originally posted by baijeri88 View Post
      jousi poikki?
      +1
      e60 530iA -04 Olivine Grün
      e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
      e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
      e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
      e34 540iA -94 Arktissilber
      ///ex

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #4
        Originally posted by baijeri88 View Post
        jousi poikki?
        Mikäpä muukaan tollasta tekisi.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • baijeri88
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 958
          • Mikkeli

          #5
          Originally posted by Playpig View Post
          Eli oon tuossa huomannut, että auto on alkanut kenottaa takapäästä oikealle aika reilusti.

          Takapäätä kun runttaa siitä oikelta puolelta niin ei oikein mitään eloa tunnu. Joustaa vähän ja kovasti.
          Itellä oli viime talvena eessä sama juttu. tuli kun ajoin tosi terävään töyssyyn vähä vauhilla ja löi vasemman etuiskarin ihan pohjaan. Sitte ku kelit lämpis ni palautu ennalleen. ilmeisesti oli vaan joku venttiili jäässä :think


          Originally posted by petrolhead View Post
          Mikäpä muukaan tollasta tekisi.
          juu ei kai mikään
          E36 Cab Atlantisblau
          E92 325i


          eX:
          E39 525i, E36 325i
          E34 Sedan Alpinweiss II
          , 316 -87 & 316i -90

          Comment

          • Playpig
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2006
            • 888
            • Iisalmi

            #6
            Nonii. Sitäpä vähän itekkin epäilin. Inssi vaan viime katsastuksessa sanoi, että seuraavaan katsastukseen joudut varmaan vaihtamaan iskarit.

            Kannattaako mun vaihtaa kerralla kaikki jouset ja kenties iskaritkin vai heittää samaan hintaan joku säädettävä coil-over sarja sinne? Näyttäis tuollaista sarjaa saavan alle 600€:


            Suositelkaa jotain, mitä olette hyväksi havainneet...

            Kiitokset.
            Nyt: E39 530DA Touring -98

            ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

            Comment

            • Juhi$
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2009
              • 1268
              • Laukaa

              #7
              Originally posted by Playpig View Post
              Nonii. Sitäpä vähän itekkin epäilin. Inssi vaan viime katsastuksessa sanoi, että seuraavaan katsastukseen joudut varmaan vaihtamaan iskarit.

              Kannattaako mun vaihtaa kerralla kaikki jouset ja kenties iskaritkin vai heittää samaan hintaan joku säädettävä coil-over sarja sinne? Näyttäis tuollaista sarjaa saavan alle 600€:


              Suositelkaa jotain, mitä olette hyväksi havainneet...

              Kiitokset.
              Ei kannata vain yhtä jousta ruveta vaihtamaan uuteen, kerralla kaikki, olettaen että jousilla alkaa olla jo muutenkin ikää kerta poikki napsuu. Itse ainakin jos nyt pitäisi uusi alusta ostaa niin kyllähän se coilisetti olisi. Riippuu täysin mitä autoltaan haluaa. Tuosta linkittämästäsi kaipailisin itsekkin hieman lisätietoja. D2 coilit ovat myös ensikuunloppuun asti tarjouksessa.
              Last edited by Juhi$; 27-04-2010, 19:45.

              Comment

              • Playpig
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2006
                • 888
                • Iisalmi

                #8
                Kyllä ne pitäisi mahdollisimman äkkiä hommata, ennenkun tulee suurempaa vahinkoa. Halvemmaks varmaan tulee kuitenkin ostaa joku coilover setti.

                Pitää huomenna soittaa noista BC ja D2 seteistä ja kysellä vähän miten käyvät tuohon autoon.

                Mitenkäs kun tuossa autossa on tehtaalta ollut "704 M Sport Suspension" alusta, niin tarviiko jotain eritystä ottaa huomioon uusien jousien ja iskarien tai coilien suhteen? Entä käykö tuohon muuten suoraan tämän tarvikesarjan osat?

                http://tinyurl.com/yz5rj32
                Nyt: E39 530DA Touring -98

                ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                Comment

                • aakoo
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2008
                  • 777
                  • Espoo

                  #9
                  Originally posted by Playpig View Post
                  Mitenkäs kun tuossa autossa on tehtaalta ollut "704 M Sport Suspension" alusta, niin tarviiko jotain eritystä ottaa huomioon uusien jousien ja iskarien tai coilien suhteen? Entä käykö tuohon muuten suoraan tämän tarvikesarjan osat?

                  http://tinyurl.com/yz5rj32
                  Jos sulla on M vakaajatangot siellä, niin ainakaan tuosta satsista ei noi vakaajan puslat käy. M vakaaja on 18mm paksu, kun normaali on tuon 15mm. Muista eroavaisuuksista en osaa varmasti sanoa mitään.
                  E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                  Comment

                  • V W
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2009
                    • 335
                    • Salo

                    #10
                    Itellä rupes entisessä e34 kuuluun kolinaa takapäästä ja perä hieman roikkukin toispuoleisesti.
                    Syynä oli hajonnut joustintuki.
                    Olihan orastava vika toki havaittu iskarien vaihdon yhteydessä,mut tuli tehtyyn vaan pieni patentti.
                    Ford 4500 :think Nuffield
                    Volvo 264 GLE,Toyota BJ40x3,Toyota BJ45(avolava),Toyota HJ60, E24 635CSi

                    Kawasaki ZX-12R
                    Borat

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎