Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ylävesiletku irti e34 540iA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ummikko-75
    Bimmer Rookie
    • Sep 2009
    • 50
    • jyväskylä

    Ylävesiletku irti e34 540iA

    Eli syylärin päästä irtosi letku päivä huollon jälkeen. muovivastakappaleesta puuttuu palanen. Yritettiin korjata 2 komponenttiliimalla ja leveämmällä klemmarilla mutta kahden päivän ajon jälkeen letku taas irti. Käsittääkseni ainoa vaihtoehto on löytää jostain uusi syyläri mutta lambdojen ja katalysaattorien vaihdon jälkeen tili miinuksella. Onko kenelläkään minkäänlaista vinkkiä tähän ongelmaan? Tai vaihtoehtoisesti edullista syyläriä. Kaikki poppakonstitkin kelpaa!!
  • Cock
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 752
    • Tsadi

    #2
    Eipä noita muovipäätysiä syylareitä pahemmin fiksusti korjailla. Itellä kahesta vehkeestä korkannu samasta paikasta, nyt viimesimpänä tosta sigun toukasta. Molempiin ostin suorilta uuden syylarin enkä edes yrittäny tehdä mitään virityksiä. Se on sellanen juttu että jos se viritys sattuukin jollain ihmeen kaupalla toimimaan, niin homma unohtuu ja sen jälkeen räjähtää kun sitä vähiten odottaa, esimerkiks keskellä yötä jossain lepikossa... sillon saattaa vituttaa että säästeli sitä paria sataa euroa.

    Yhtä haperoa se on se loppusyylarikin, kuin se letkunkorvakekin. uutta peliin !
    540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
    Audi A6 C7 S-Line ABT

    Comment

    • Ummikko-75
      Bimmer Rookie
      • Sep 2009
      • 50
      • jyväskylä

      #3
      Originally posted by Cock View Post
      Eipä noita muovipäätysiä syylareitä pahemmin fiksusti korjailla. Itellä kahesta vehkeestä korkannu samasta paikasta, nyt viimesimpänä tosta sigun toukasta. Molempiin ostin suorilta uuden syylarin enkä edes yrittäny tehdä mitään virityksiä. Se on sellanen juttu että jos se viritys sattuukin jollain ihmeen kaupalla toimimaan, niin homma unohtuu ja sen jälkeen räjähtää kun sitä vähiten odottaa, esimerkiks keskellä yötä jossain lepikossa... sillon saattaa vituttaa että säästeli sitä paria sataa euroa.

      Yhtä haperoa se on se loppusyylarikin, kuin se letkunkorvakekin. uutta peliin !
      Pari sataako riittää? En ole ehtinyt kyselemään vielä hintoja. Jos tuo riittää niin ostetaan ne uudet kesäkumit ensi kesänä ja ajellaan tämä kesä nätisti.

      Comment

      • Cock
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 752
        • Tsadi

        #4
        Noh.. En tiiä onko se parisataa vaiko kaks ja puol, mutta itse maksoin orkkiksesta Behristä 150 euroa, se tosin hyvillä aleilla kaverin kautta.

        Mutta esim. Merteil tarjoaa syylaria 260 euron hintaan. Ja veikkaanpa, että KL-varaosista saisi vielä edullisemmin.
        540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
        Audi A6 C7 S-Line ABT

        Comment

        • Ummikko-75
          Bimmer Rookie
          • Sep 2009
          • 50
          • jyväskylä

          #5
          Originally posted by Cock View Post
          Noh.. En tiiä onko se parisataa vaiko kaks ja puol, mutta itse maksoin orkkiksesta Behristä 150 euroa, se tosin hyvillä aleilla kaverin kautta.

          Mutta esim. Merteil tarjoaa syylaria 260 euron hintaan. Ja veikkaanpa, että KL-varaosista saisi vielä edullisemmin.
          Kiitoksia tiedoista. Aamulla soitto kl:ään ja homma kuntoon. Ehkä tosiaan parempi että patentti laukesi heti eikä missään takametsässä. Nimimerkillä 10 litraa vettä mukana koko ajan.

          Comment

          • mrrk
            BTCF Member
            • Sep 2007
            • 515
            • Satakunta.

            #6
            540

            Originally posted by Ummikko-75 View Post
            Kiitoksia tiedoista. Aamulla soitto kl:ään ja homma kuntoon. Ehkä tosiaan parempi että patentti laukesi heti eikä missään takametsässä. Nimimerkillä 10 litraa vettä mukana koko ajan.
            Se on aika yleistä että katkeaa yläputki, jos on normi ajossa niin kannattaa hakea oikeasta paikasta uusi, ei marmorilta.

            Sopivasti saa hieman isompia ja paremmin jäähdyttäviä.

            Ulkomitat samat mutta kennoa ja jäähdytystehoa enemmän, Nissens.

            T:MI EERO MIELONEN

            Mulla on toiminut hyvin molemmissa.

            Comment

            • Janzki
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 4947
              • Lohja

              #7
              Perus juttuja vanhemmissa kasikoneissa nää syyläri ongelmat..Kone käy niin perhanan lämpösenä, sekä lämmönvaihtelut siihen päälle = ei tahdo muovi kestää..Toki jo 10vuottakin tuollaiselle muovilätkälle keulalla on jo hyvin.
              Sähköposti.
              IG: janzki_

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎