E34 Touringin 2. akselin paino?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kasinoll
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 281
    • hellsinki

    E34 Touringin 2. akselin paino?

    Laittamassa kohtapuoliin E32 takajousipäivitystä mahdollisesti, E34 Touringin jouset sinne kuulemma sopii mutta paljonkos mahtaa olla taka-akselin paino E34 Touringissa? Niin tietäs vähän että kuin korkeelle se jää noilla Touringin jousilla.

    EDIT: Lähinnä haen sitä rekisteriotteesta löytyvää lukua, olisko ollu suurin sallittu massa 2. akselilla tai jotain...

    Tourinkiin on saatavilla myös vahvistettua jousta, joka ilmeisesti nostaa perää vielä hieman entisestään?

    Ja onko jollain mahdollisesti omakohtaista kokemusta kyseisestä yhdistelmästä?

    Lopputulos mihin pyrin olisi hieman "jäykempi" takapää tohon E32:een.
    Last edited by kasinoll; 15-05-2010, 10:58.
    E61 525dA M57 -04 668 Schwarz II
    EX E38 728iA M52 -95 303 Cosmosschwarz
    EX E36 316/2 M43 -96 668 Schwarz II
    EX E32 730iA M60 -92 244 Sterlingsilber
    EX E32 730iAL M60 -93 252 Calypsorot
    EX E32 750iAL M70 -87 189 Cirrusblau
    EX E32 730iA M60 -92 244 Sterlingsilber
    EX E32 740iA M60 -93 244 Sterlingsilber


    Vikakoodinlukua ja perus koodauksia pääkaupunkiseudulla!
  • 525 TD
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 281
    • IISALMI

    #2
    valmistajan ilmoittama sallittu taka-akselipaino touring:

    520i = 1260
    525i = 1270
    525ix = 1300
    530i = 1300
    525 tds = 1270

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      #3
      En tiedä minkätyyppiset taka-akselistot noissa kysymyksen autoissa on mutta sun pitää huomioida jousia vertaillessa myös se missä kohtaa jousi on , siis miten kaukana se on navasta ja tukivarsien kiinnityspisteistä korissa. Tämä "vipuvarsisuhde" määrää sen miten helposti jousi puristuu kasaan. Vaikea selittää.......
      Kun jousituksen jäykkyys pyörältä mitattuna kg/cm ei ole sama kuin jousen jäykkyys.

      EDIT : Unohtakaa koko juttu , edellä höpisemäni ei vaikuta paljoa tässä kun molemmissa on joustintuet kynkässä tollaviisiin....
      Last edited by petrolhead; 15-05-2010, 15:23.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • kasinoll
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2009
        • 281
        • hellsinki

        #4
        Joo kiitoksia faktoista ja petrolille hifistelystä. Lähinnä kiinnostas että saisko noilla Touringin normaaleilla/vahvistetuilla jousilla vähän jäykemmäks ton peräpään..?
        E61 525dA M57 -04 668 Schwarz II
        EX E38 728iA M52 -95 303 Cosmosschwarz
        EX E36 316/2 M43 -96 668 Schwarz II
        EX E32 730iA M60 -92 244 Sterlingsilber
        EX E32 730iAL M60 -93 252 Calypsorot
        EX E32 750iAL M70 -87 189 Cirrusblau
        EX E32 730iA M60 -92 244 Sterlingsilber
        EX E32 740iA M60 -93 244 Sterlingsilber


        Vikakoodinlukua ja perus koodauksia pääkaupunkiseudulla!

        Comment

        Working...
        X