Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 518i vs 520i (-95vm.)kysymyksiä...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jsvakk
    Newbiemmer
    • May 2010
    • 2
    • Rauma

    E34 518i vs 520i (-95vm.)kysymyksiä...

    Olis itsellä mahdollisesti kyseisen auton osto edessä ja mietin kumman noista malleista kannattaisi ostaa. En ole itse yhtään tehojen perään joten minulle kelpaisi tuo 518i oikein hyvin Luin tossa foorumilta että joidenkin mukaan 518i kuluttaisi enemmän menovettä kuin 520i suuren koripainonsa vuoksi. Onko jutulla mitään perää? Sitten noista kulutuksista olis ihan mukava kuulla että mitä luokkaa ne ovat maantieajossa. Myös muista kulutuslukemista olis mukava kuulla.

    Sitten eräs kysymys samaiseen automalliin. Onko vaivatonta asentaa -95vm. autoon vakionopeudensäädin sekä ajotietokone?
  • r.w.
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2007
    • 2510
    • Länsirannikko

    #2
    Noista vaihtoehdoista ehdottomasti vanos-koneinen 520i. 518i:n kulutuksesta en osaa sanoa, mutta tehoiltaan se on auttamatta liian laiska sujuvaan matkantekoon. Tuollainen 520i onkin sitten jo peruspirteä perheauto, joka vie matkassa sen 7l ja risat. Kone tykkää kierroksista, mutta jaksaa kuitenkin liikuttaa painavahkoa koppaa jo suhteellisen mukavasti. Kulutuksen takia en jättäisi myöskään 525i:tä pois laskuista. Oli kone mikä tahansa, ota manuaali.

    Tähän maailmanaikaan ei hyviä yksilöitä ole enää liikaa tarjolla, joten ennemmin kuin koneen tilavuutta, katsoisin ehkä enemmän ajettujen kilometrien, huoltohistorian, varusteiden sekä auton kunnon muodostamaa kokonaiskuvaa ja ottaisin parhaan, ehkä jopa 518i:n. Kannattaa kuitenkin huomioida, että alitehoisuutensa lisäksi valtaosa 1.8-koneisista on aivan järjettömän kehnosti varusteltuja. Vaikkei teho niin kiinnostaisikaan, on matkustusmukavuudessa melkoinen ero kun vertaa veivi-ikkunoita ja kangasjakkaroita automaatti-ilmastointiin ja sähköisiin sporttinahkoihin. Tuollainen karvalakkimalli on oikeasti todella ankea auto ajaa, parempien varusteiden perässä taas saattaa helposti "joutua" 525:n omistajaksi. Valintojen maailma.
    1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14353
      • Oulu

      #3
      Kyllähän se tuo 525i olisi ehkä parhain ratkaisu. 518i on kyllä jotain aivan karmeeta E34 kopassa.

      Varsinkin jos toinen vaihtoehto on 520i, niin käytännössä kaikki kulut on 525i:ssä samat, ja noissa 2,5litrasten kylkiäisen sitten tulee jo paremmin varusteitakin.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #4
        Originally posted by jsvakk View Post
        ......... kuluttaisi enemmän menovettä kuin .............
        Jos polttoaineen kulutus on ostokriteeri niin kannattaa kattella jotain aivan muuta kuin e34:sta..
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎